replique rolex montre breitling

replique montre replique Rolex



Ogłoszenia ukazują się najpierw w wersji papierowej gazety.
Dopiero dwa dni później (od piątku), umieszczamy je na tej stronie.

Masz jakiś pomysł, pytanie, czymś chciałbyć nas zainteresować
Zadzwoń: 062 768-33-33
lub napisz: redakcja@zyciekalisza.pl


Dokąd pójść Artykuły Ogłoszenia Nadaj ogłoszenie Praca Kontakt Lokalizacja Publicystyka wiadomości z regionu
Zawsze aktualne Historia Mecenas radzi Nasze książki
szukaj: Gazeta założona w 1990 roku. Do tej pory ukazało się 1418 wydań.
Numer bieżącego wydania papierowego: 42
środa, 18 października 2017 r.
imieniny: Łukasza i Juliana
Ogłoszenia
Pierwsza strona
Puenta
Puenta
W obiektywie paparazziego
W obiektywie paparazziego
Prenumerata
Recencje czytelników
Byłeś na jakiejś imprezie, ciekawym spotkaniu
Przedstaw swoją recenzję
Video reportaże
vfdsv
Miejsca parkingowe nie dla interesantów
Miejsca parkingowe  nie dla interesantów

Zakaz wjazdu dla interesantów na teren parkingu Starostwa Kaliskiego. Boiska szkolne zamienione na parkingi dla nauczycieli. Zlikwidowany rekreacyjny zakątek na tyłach teatru kaliskiego, by artyści i pracownicy teatru mieli gdzie stawiać swoje auta – to kolejny parking niedostępny dla zainteresowanych i widzów.

Kalisz nie jest wyjątkiem. Podobnie jak w innych polskich miastach większą zmorą od ulicznych korków jest tu brak miejsc parkingowych. W Kaliszu problem nie dotyczy tylko centrum, ono jest zatłoczone do granic możliwości. Jeszcze gorzej, a raczej bardziej niebezpiecznie jest na osiedlach blokowych. Wieczorami, kiedy większość mieszkańców jest już w domu, właściciele aut parkują wszędzie, gdzie się tylko da wcisnąć. Zapełnione są nie tylko miejsca na parkingach, auta stoją również na chodnikach i trawnikach. – Wieczorem i w nocy większy samochód nie przeciśnie się osiedlowymi uliczkami. Te również są zastawione. Wiele jest takich miejsc, gdzie w razie potrzeby nie przejedzie karetka pogotowia, a tym bardziej wóz strażacki. Pozostaje modlić się, aby nie doszło do jakiejś tragedii – mówi mieszkanka osiedla Kaliniec. Jak na problem braku miejsc parkingowych patrzą włodarze miasta i jakie proponują rozwiązania? Otóż debatują, rozmyślają, a parkingów z prawdziwego zdarzenia jak nie było, tak nie ma. Rozszerzanie płatnej strefy parkowania nie wpływa na ograniczenie liczby kierowców parkujących w centrum miasta. Natomiast kolejne decyzje władz jeszcze bardziej utrudniają żywot kierowców i prowokują do niepożądanych zachowań, o których będzie nieco później.

Zamiast parkingów kolejne ścieżki rowerowe
Przykładem może być szaleństwo związane z budową ścieżek rowerowych. O tym, że jest to istne szaleństwo, którego nawet nie obronią argumenty dotyczące bezpieczeństwa rowerzystów i troska o środowisko naturalne, świadczą przeprowadzone badania w Warszawie. Wynika z nich, że w stolicy rowerami do pracy dojeżdża około 4 proc. osób, podczas gdy samochodami osobowymi aż 39 proc. Pozostali docierają środkami komunikacji miejskiej lub pieszo. Wraz z nastaniem jesiennej słoty i zimą rowerzyści znikają ze ścieżek rowerowych, czyli korzystają z nich zaledwie kilka miesięcy w ciągu roku. Dla wygody 4 proc. pracowników inwestuje się setki milionów złotych w budowę ścieżek rowerowych. Gdzie sens, gdzie logika? Skutkiem ubocznym są jeszcze większe korki uliczne, a trudno zaliczyć, ile kosztem ścieżek rowerowych zlikwidowano miejsc parkingowych.

Po ścieżkach na Młynarskiej hulają wiatr i śmieci
W Kaliszu niedawno to przerabialiśmy. Ulicę Młynarską gruntownie przebudowano. Wycięto stare drzewa, zlikwidowano kilkadziesiąt miejsc parkingowych tylko po to, by po obu stronach ulicy wybudować ścieżki rowerowe. Problem w tym, że nawet w środku lata i przy sprzyjającej pogodzie trudno dostrzec tam rowerzystów. Mimo to niewiele brakowało, by hurraoptymizm decydentów zaowocował budową ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Górnośląskiej. To dopiero by się działo!  Kolejne novum, tym razem pozytywne, to stworzenie na terenie miasta sieci punktów z rowerami do wypożyczenia. Ale sieć jest niewielką kroplą wody w oceanie parkingowych potrzeb kaliskiego śródmieścia.

Więcej w Życiu Kalisza

« powrót    Drukowanie bieżącej strony
Wasze komentarze (3):Dodaj swój komentarz »
» 2) W NOWOCZESNYM mieście pod urzędem wystarczyłoby trochę miejsc parkingowych dla tych (urzędników i petentów), którzy z pewnych powodów (np. stan zdrowia) nie mogą dotrzeć w inny sposób (pieszo, autobusem, rowerem).
~realista 2017-10-14 10:01:05
» 1) Gdzie sens, gdzie logika? Otóż jest - władze chcą dać mieszkańcom szansę na zmianę nawyków transportowych, a nie działać na zasadzie "kupujecie więcej samochodów - robimy więcej parkingów". Faktem jest, że ścieżki powinny tworzyć sensowną sieć, a nie kończyć się ni stąd, ni zowąd.
~realista 2017-10-14 09:59:03
» Rozumiem, że " cudowne" rowery z wypożyczalni miejskiej zapewniają hipotetycznym korzystającym ochronę przed mrozem i opadami atmosferycznymi? Artykuł bardzo dobry tylko moim zdaniem zakończenie trochę dziwne - nie widzę absolutnie nic sensownego w tworzeniu sieci wypożyczalni miejskich za gigantyczne pieniądz z budżetu. Może kilka rowerów w sezonie wakacyjnym dla turystów którzy nie zabrali swoich?
~plkhm 2017-10-14 00:45:50
Ankieta
Czy jesteś za utworzeniem na terenie Kalisza sortowni śmieci?
Jestem przeciw
83%
Jestem za
17%
Jest mi to obojętne
0%
zobacz poprzednie ankiety
Najczęściej czytane
Bieżące
Archiwalne
Fotografia historyczna
Stary KaliszKalisz w czasie wojen
Galeria czytelników

ocena: 9.00

ocena: 7.60
Życie Kalisza, ul. Spółdzielcza 6, 62-800 Kalisz | tel. (0 62) 768-33-33 | e-mail: redakcja@zyciekalisza.pl
Made & hosted: tel-wd.com