replique rolex montre breitling

replique montre replique Rolex



Ogłoszenia ukazują się najpierw w wersji papierowej gazety.
Dopiero dwa dni później (od piątku), umieszczamy je na tej stronie.

Masz jakiś pomysł, pytanie, czymś chciałbyć nas zainteresować
Zadzwoń: 062 768-33-33
lub napisz: redakcja@zyciekalisza.pl


Artykuły Dokąd pójść Ogłoszenia Nadaj ogłoszenie Praca Kontakt Lokalizacja Licytacje Publicystyka wiadomości z regionu Reklama
Zawsze aktualne Historia Mecenas radzi Nasze książki
szukaj: Gazeta założona w 1990 roku. Do tej pory ukazało się 1477 wydań.
Numer bieżącego wydania papierowego: 49
środa, 21 listopada 2018 r.
imieniny: Janusza i Konrada
Ogłoszenia
Pierwsza strona
Puenta
Puenta
W obiektywie paparazziego
W obiektywie paparazziego
Prenumerata
Recencje czytelników
Byłeś na jakiejś imprezie, ciekawym spotkaniu
Przedstaw swoją recenzję
Video reportaże
Pościg za pijanym kierowcą. Galeria Kalinka
A samochodów wciąż przybywa
A samochodów wciąż przybywa
Rozmowa z Tomaszem Ludwiczakiem, dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu

ŻK – Czy MZDiK przewiduje przeprowadzenie audytu znaków drogowych, a jeżeli tak, to kiedy? Niektóre z tych znaków się dublują, a inne są zbędne. Czy nie należałoby ich usunąć?
Tomasz Ludwiczak – Audyt znaków drogowych prowadzimy na bieżąco od kilku miesięcy. Jest to jednak proces czasochłonny, wymagający rozwagi i analizy. Często oznakowanie, które mieszkańcom wydaje się zbędne i nadmierne, umieszczone jest w pasie drogowym ze względu na obowiązujące w tym zakresie przepisy. A do tych przepisów musimy się stosować. Wszelkie oznakowanie, które wymaga naprawy lub wymiany, zarówno stwierdzone przez pracowników MZDiK, jak i przekazane zgłoszeniem przez mieszkańców, jest niezwłocznie wymieniane lub naprawiane. Dokładamy wszelkich starań, aby oznakowanie drogowe na terenie miasta było we właściwym stanie.

ŻK – Czy podobny audyt byłby możliwy w odniesieniu do progów zwalniających? Docierają do nas skargi od mieszkańców, że lokalizacja niektórych progów jest błędna, a inne są po prostu zbędne. Takich przykładów można podać więcej.
T.L. – Jestem daleki od wprowadzania tego typu rozwiązań. Analizujemy bardzo dokładnie wszelkie prośby mieszkańców, dotyczące montażu progów. Mogę powiedzieć, że wpływają do nas tylko prośby o montaż. Nie mieliśmy sygnałów o demontażu. Każdy przypadek dokładnie analizujemy w zespole ds. bezpieczeństwa ruchu i po konsultacjach z radą osiedla. Problemem jest dość nagminne przekraczanie prędkości i dość często rozwiązania w postaci oznakowania pionowego czy poziomego nie wystarczają. Jedyną skuteczną metodą jest montaż progów zwalniających. Jest to jednak rozwiązanie traktowane przez nas jako ostateczne, stosowane tylko po to, aby zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom.
ŻK – Na których skrzyżowaniach będą montowane nowe odliczniki sekundowe, jeżeli taka inwestycja doszłaby do skutku?
T.L. – W kwietniu tego roku zainstalowaliśmy wyświetlacze czasu na kilku skrzyżowaniach w Kaliszu. Takie wyświetlacze, zgodnie z obowiązującymi przepisami, mogą być stosowane wyłącznie na skrzyżowaniach wyposażonych w sygnalizację stałoczasową. Pozostałe sygnalizacje stałoczasowe, na których można byłoby zainstalować wyświetlacze czasu, to al. Wolności-Sukiennicza-Kazimierzowska i ul. Legionów-Nowy Świat-Ułańska. Obie sygnalizacje są jednak stare i trzeba byłoby je przebudować, co wiąże się z wysokimi kosztami. Zastosowane tam rozwiązania nie spełniają dzisiejszych norm w zakresie sterowników, instalacji i sygnalizatorów. Dlatego należałoby wykonać w nową sygnalizację, zgodną z obowiązującymi przepisami i normami. Konieczne byłoby wykonanie projektów branży elektrycznej, programu ruchowego sygnalizacji świetlnych i projektów organizacji ruchu na podstawie aktualnych badań jego natężenia ruchu. Dodatkową przeszkodą w przypadku skrzyżowania Legionów-Nowy Świat-Ułańska jest planowana przebudowa na rondo w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 450.

ŻK – Dlaczego w kilku miejscach miasta, np. na ul. Łódzkiej, chodniki zostały odgrodzone od jezdni barierkami? Takie zabiegi często są równoznaczne z likwidacją miejsc postojowych, których niedostatek jest w Kaliszu ogromnym problemem.
T.L. – Umieszczenie barierek wynika z obowiązujących przepisów. Mają one na celu zapewnienie bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom. Niezależnie od tego w tych lokalizacjach parkowanie nie jest możliwe, np. ze względu na przebieg ścieżek pieszo-rowerowych.

Więcej w Życiu Kalisza

« powrót    Drukowanie bieżącej strony
Wasze komentarze (2):Dodaj swój komentarz »
» Bariery w niektorych miejscach stwarzają n iebezpieczeństwo.Wyjazd z działek na łódzkiej jest tak niebezpieczny ,bo bariery tworza mur i nie widac co jedzie z lewej strony.Nie wspomnę o braku lewoskrętu na działki i korkuje sie droga ,bo trzeba skręcić w lewo. Nikt o tym nie pomyślał.Dla dob ra działkowców przesunięto przystanek dużo dalej i starzy ludzie z trudem tam dochodza.Ale kto sobie będzie ludźmi zawracał głowę
~bezsilna 2018-11-08 23:16:25
» To na co wydano 20 000 000 zł żeby nabić komuś kasę paranoja, te światła tylko tworzą korki i bałagan ,a znaki drogowe to las.Al.Wojska Polskiego co skrzyżowanie to znaki po lewej i prawej stronie, a wiadomo że terenie zabudowanym obowiązuje 50/h .Tym miała się zająć poprzedni włodarze i co.Zobaczymy co zrobią nowi
~KRIS 2018-11-07 17:20:46
Ankieta
Czy Twoim zdaniem uczniowie powinni pisać kartkówki z WF?
Nie
75%
Tak
25%
Nie mam zdania
0%
zobacz poprzednie ankiety
Najczęściej czytane
Bieżące
Archiwalne
Fotografia historyczna
Stary KaliszKalisz w czasie wojen
Galeria czytelników

ocena: 8.00

ocena: 7.40
Fotoreportaże
Święto Niepodległości w Kaliszu
Życie Kalisza, ul. Spółdzielcza 6, 62-800 Kalisz | tel. (0 62) 768-33-33 | e-mail: redakcja@zyciekalisza.pl
Made & hosted: tel-wd.com