
Kaliska policja przekazała pracownikom banków ulotki z wiadomościami skierowanymi do seniorów, mającymi ich ustrzec przed niebezpieczeństwem grożącym im ze strony oszustów
To część akcji pod hasłem „Seniorze, nie daj się oszukać”. W ŻK niejednokrotnie informujemy o przestępcach podszywających się pod policjantów i namawiających osoby starsze do zaciągnięcia kredytu lub wypłacenia gotówki. W takich przypadkach oszuści opowiadają np. o wypadku drogowym, w który uczestniczyły osoby bliskie seniorom i wymagające w związku z tym szybkiej pomocy finansowej. - Pierwszą osobą, która ma kontakt z pokrzywdzonym seniorem, jest pracownik banku. Dlatego tak ważne jest, aby to właśnie on zareagował w odpowiedni sposób. Policjanci podczas prowadzonej akcji tłumaczyli bankowcom, co powinno wzbudzić ich czujność w kontaktach z osobami starszymi wypłacającymi duże kwoty bądź też zaciągającymi kredyt oraz w jaki sposób reagować, aby udaremnić przestępcom przejęcie oszczędności, które często seniorzy gromadzili latami – wyjaśnia mł. asp. Anna Jaworska-Wojnicz, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu. Funkcjonariusze przekazali przedstawicielom banków ulotki z informacjami mającymi uświadomić seniorom, aby nie ufały w sposób bezkrytyczny osobom, które telefonicznie podają się za członka ich rodziny lub funkcjonariusza policji. (kord)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie