:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
Pozostałe, Audio Tuning - zdjęcie, fotografia
Portal zyciekalisza.pl 13/05/2009 12:27

Pięć tysięcy osób na weekendowej imprezie Media Markt

Gry, zabawy, konkursy i wiele innych atrakcji, wspaniałe nagrody ale przede wszystkim wspaniałe i „głośne” samochody, a do tego piękna, wiosenna aura. To recepta na udaną imprezę plenerową. W ubiegłą sobotę i niedzielę nie zawiódł żaden z tych elementów, przyciągając do kaliskiego Media Markt tłumy ludzi

To pierwsza tego typu i bardzo udana impreza plenerowa zorganizowana przez Media Markt w Kaliszu. Na reklamowanym od kilku tygodni Car Audio & Tuning Show zjawili się niemal wszyscy kaliscy dilerzy samochodów. Na parkingu Media Markt przy al. Wojska Polskiego, swoje ekspozycje zaprezentowali: Nissan, Ford, Suzuki, Honda, Skoda, Volkswagen, Audi, Peugeot, Renault, Hyundai, Mitsubishi, Toyota, Opel, Chevrolet oraz Seat. Nie zabrakło również firmy Smorawiński i Spółka, czyli BMW oraz stawiającej pierwsze kroki na polskim rynku, indyjskiej marki Tata. Formy promocji – od mniej do nieco bardziej wyrafinowanych. Od wyczerpujących informacji na temat prezentowanych modeli, szczegółów promocji, wiadomości dotyczących zakupów na kredyt itd., po konkursy czy oferty jazdy próbnej.

Konkursy, zabawy, atrakcje...
Nissan, zapewne w trosce o klienta bardziej „przyszłościowego” zorganizował konkurs jazdy na rowerze dla najmłodszych uczestników imprezy. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że rower miał ,,minimalne’’ rozmiary i pokonanie trasy slalomu w przyzwoitym czasie, bez podpórki nie było sprawą prostą. Pieczę nad konkursem sprawował osobiście Ryszard Kopczyk, szef kaliskiego salonu, były wielokrotny mistrz Polski w rajdach i wyścigach samochodowych. Jazda na drugim, niepozornie wyglądającym rowerze okazała się wyzwaniem zbyt dużym dla kogokolwiek.
– Kłopot polega na tym, że rower skręca w przeciwną stronę; kierownica w lewo, koła w prawo i odwrotnie. Znam tylko jednego człowieka w Polsce, który potrafi na nim jeździć – śmieje się szef Nissana, prezentujący się okazale na małym rowerku.
Salon Renault kusił swoich klientów nie tylko jakością oferowanych aut, ale również konkursem.
– Należy wypełnić kupon, czyli umówić się z nami na jazdę próbną samochodem Renault Clio w salonie przy ul. Łódzkiej 69 i czekać na wyniki losowania, w którym nagrodą główną jest najnowszy model Renault Clio – zachęcał Józef Leśniak, dyrektor firmy Auto Lider, kaliskiego dilera marki.
Wojciech Smug z firmy Remico Kaźmierczak, dilera Forda, prezentował walory nowego Mondeo, Kugi i najnowszej Fiesty.
– Na dzisiaj to najlepiej sprzedający się samochód w Europie – przekonywał.
Andrzej Smorawiński, referent ds. marketingu, BMW:
– Ciekawa, dobrze zorganizowana impreza. Chociaż była adresowana głównie do osób młodych a nasi klienci wywodzą się z nieco starszej grupy wiekowej, stoisko BMW Smorawiński cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Sprzedaliśmy sporo akcesoriów a niewątpliwym hitem były gadżety z autografem Roberta Kubicy. Samochody i motocykle przyciągnęły dużą rzeszę odwiedzajacych, którzy szczególną uwagę zwracali  na BMW serii 7 i MINI COOPER „S”.
Niewątpliwy walor edukacyjny miały stoiska kaliskiej Straży Miejskiej i Policji. Pod okiem Małgorzaty Wagan i Moniki Szumna najmłodsi uczestnicy imprezy zapoznawali się z tajnikami korzystania z dróg w zaimprowizowanym miasteczku ruchu drogowego.
– Pokazujemy dzieciom jak wygląda ruch uliczny, jak poruszać się po drodze. Jeszcze nie bardzo im to wychodzi, ale zabawa jest przednia – oceniają opiekunki.

Bajeranckie i głośne auta ....
Jednak prawdziwymi bohaterami dwudniowej imprezy były pojazdy: tuningowane jak i te wyposażone w nieprzeciętny sprzęt nagłaśniający. Do konkursów na najładniejszą ,,furę’’ i  ,,na najlepszą muzę w aucie’’ stanęło dwudziestu siedmiu właścicieli samochodów.
Grzegorz Hojka dotarł z Kępna. Z zawodu jest mechanikiem samochodowym, ale zajmuje się również tuningiem pojazdów. Przyjechał eleganckim cabrio, którym okazuje się wysłużony renault 19 rocznik 1994. – To moje hobby – mówi prezentując własnoręcznie wykonane przeróbki – tapicerkę, dach, lakier i każdy najmniejszy detal. Ale prawdziwą pasją Grzegorza jest sprzęt nagłaśniający, przyciągający uwagę sporego wianuszka ciekawskich.
– 145 decybeli – blisko rekordu Polski, który wynosi 155 dB. – Kiedy samochód jest zakryty dachem i ma zamknięte szyby a muzyka na „maksa” szyby odchylają się o pół centymetra – mówi nie bez dumy.
Odpowiedź na pytanie o koszt tej „inwestycji” zwala z nóg podobnie jak muzyka – 22 tysięcy złotych, czyli prawie trzykrotnie więcej, niż wartość samochodu.
Marek Daros, lakiernik samochodowy z Kalisza, startował w konkurencji tuningu. Jego Honda cabrio przyciągała uwagę nie tylko oryginalną stylizacją nadwozia, ale również mało niespotykanym, pomarańczowym kolorem.
– To lakier typowy dla Lamborghini Gallardo, gdzie efekt w dużej mierze zależy od technologii i techniki malowania. Dzięki temu uzyskujemy zdecydowanie lepszy efekt niż przy zwykłym metaliku – wyjaśnia.
Tomasz i Dawid Matyjak z Kalisza za wnętrze swojego samochodu otrzymali wiele wyróżnień i pucharów. Liczyli również na zwycięstwo w Kaliszu.
– Robiliśmy to auto na wzór samochodu z filmu ,,Słoneczny Patrol’’. Zdobyliśmy już kilka wyróżnień, więc chyba to dobra robota – mówi Dawid, przyznając, że samochodem nie jeździ jednak na dłuższe wyprawy w Polskę – To tylko auto ,,na pokaz’’. Bagażnik zawiera zbyt głośny sprzęt. Poza tym wszystko w środku jest w biało–czerwonej skórze. To nie jest samochód na zakupy, tylko moje cacko i hobby. Przyznaję jednak, że podobny, taki zwyczajny Peugeot mam do użytku domowego – śmieje się Dawid.

Formuła 1, rzut radiem, rzut oponą, jazda precyzyjna, ECO Driving...
....  do tego uczestnicy imprezy mogli pojeździć wirtualnie na trasie formuły 1, siedząc w prawdziwym bolidzie, bijąc rekordy prędkości albo razem z OSK Kaźmierczak bić rekordy oszczędnej jazdy w ECO Driving  lub pod okiem pięknej instruktorki sprawdzić swoje umiejętności w jeździe precyzyjnej. – Czułem się jak Kubica. Wspaniałe uczucie. Szkoda, że to cacko nie może jeździć po placu Media Markt. Dopiero byłaby zabawa – mówi Paweł z Kalisza.
Jeszcze inni skorzystali z możliwości rzucania radiem samochodowym albo oponą.
– Nie rzucałem nigdy niczym, poza piłeczką palantową w szkole. Pierwszy raz zdarzyło mi się rzucać radiem samochodowym. Niestety, wyrzuciłem radio poza pole. Szkoda, ponieważ osiągnąłem około 26 metrów – mówi Dariusz Witczak z Kalisza.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs polegający na przepchnięciu firmowego Smarta wokół budynku Media Markt. Pomimo, że dystans nie był duży, a pojazd niewielki, konkurencja sprawiła zawodnikom sporo kłopotów.  Organizatorzy wyliczyli, że w konkursach wzięło udział 797 osób, które walczyły łącznie o 3.000 zł, notebooka, nawigację satelitarną, drukarkę, radia samochodowe, aparaty cyfrowe, głośniki samochodowe, kierownicę do komputera, gry, filmy, oraz mnóstwo gadżetów.

Organizatorzy są zadowoleni z dużej frekwencji zwiedzających i wystawiających. Piotr Brewiński, dyrektor kaliskiego Media Markt szacuje, że sobotnio – niedzielna impreza przyciągnęła około 5 tysięcy osób. – Nie tylko kaliszan, ale również z wielu ościennych i nieco dalszych miejscowości. Innymi słowy, kaliski debiut „Car Audio & Tuning Show” był bardzo udany, co powoduje, że impreza ma szansę na kontynuację – ocenia dyrektor.
Organizatorzy podkreślają pomoc firmy Makro Cash & Cary, Policji, Straży Miejskiej oraz kaliskiego pogotowia. Impreza nie byłaby takim sukcesem, gdyby nie profesjonalne zaangażowanie pracowników Media Markt: Agaty Kupaj, Magdaleny Antczak, Marka Rudowicza oraz Tomasza Budy. (red)

Wyniki konkursów:

Kategoria Design
1. Dawid Matyjak
2. Tomasz Topór
3. Michał Mańka
Kategoria Dźwięk
1. Grzegorz Hojka
2. Maciej Bednarczyk
3. Łukasz Matysiak
Wyścig Nietypowy wokół Media Markt
Szymon Szkudłapski / Dominik Kuś 1:17.06
Marcin Jezierski / Bartosz Pussak 1:18.41
Eryk Karasiak / Andrzej Janecki 1:24.31
Wyścig Nietypowy wokół Media markt – konurs Dealerów
1. HONDA
2. TATA
3. TOYOTA
4. BMW


Więcej w dziale: fotoreportaże

 

Reklama

Car Audio & Tuning Show komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zyciekalisza.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Idea Contact sp. z o.o. z siedzibą w Kalisz 62-800, Spółdzielcza 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"