:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Do 2030 roku Kalisz bez obwodnicy!

Portal zyciekalisza.pl 27/03/2019 09:54

Plan Zagospodarowania Województwa niekorzystny dla Kalisza

Przyjęty w miniony poniedziałek w Poznaniu Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego na lata 2020-2030 nie przewiduje przebiegu obwodnic Kalisza poza granicami miasta. Zaprotestował przeciwko temu prezydent Krystian Kinastowski

Kaliski prezydent wystosował w tej sprawie apel do kaliskich radnych Sejmiku Wielkopolskiego. W dokumencie tym pisze, że pomimo wielokrotnych uwag i wniosków zgłaszanych przez przedstawicieli kaliskiego magistratu, w dokumencie tym znalazły się zapisy niekorzystne dla Kalisza. W szczególności chodzi o obwodnice dla dróg krajowych nr 12 i 25. – Apeluję o wstrzymanie prac nad tym dokumentem i wypracowanie rozwiązania, które uwzględni interesy Kalisza i jego mieszkańców. Do Państwa Radnych, przedstawicieli Kalisza w samorządzie wojewódzkim apeluję o zdjęcie z porządku obrad punktu przewidującego głosowanie w tej sprawie! Przypominam, że rozwój i przyszłość Kalisza jest naszym wspólnym celem i oczekuję od Państwa Radnych - w imieniu władz samorządowych i mieszkańców - nade wszystko reprezentowania na szczeblu wojewódzkim interesów miasta Kalisza – napisał K. Kinastowski.
Apel ten został wystosowany w poniedziałek, czyli tego samego dnia, w którym w Poznaniu miała odbyć się sesja radnych wojewódzkich. Jak powiedział nam Andrzej Plichta (PiS), jeden z kaliskich radnych Sejmiku, o apelu dowiedział się już w czasie trwania tej sesji. – Spośród 39 radnych jedyną osobą, która podjęła się działań w tej sprawie, byłem ja. Plan liczy ok. 300 stron. To jest najważniejszy dokument strategiczny. Dotyczy różnych dziedzin życia, nie tylko komunikacji. Był przygotowywany przez cztery lata, od roku 2014, a więc jeszcze w poprzedniej kadencji. Argumentowałem, że nowi radni nie mieli na niego wpływu, a niektórzy nawet nie zdążyli się z nim zapoznać. Zgłosiłem wniosek formalny o zdjęcie tego punktu z porządku obrad, ale mój wniosek przepadł głosami PO, PSL i SLD. Tylko radni PiS z naszego województwa wsparli ten wniosek – relacjonuje A. Plichta i dodaje, że nie wyobraża sobie, by przez następne 10 lat nasze miasto nadal nie miało obwodnicy na trasach wschód-zachód (DK12) i północ-południe (DK25). – Będę podejmował wszelkie działania w tej sprawie – dodaje.
Wprawdzie brak zapisu o obwodnicy Kalisza w obecnie przyjętej wersji dokumentu nie przesądza jeszcze sprawy, niemniej stanowi poważne utrudnienie w kaliskich staraniach o pieniądze na budowę tych dróg. Stanowi też swoiste kuriozum, bo sam zapis nic nie kosztuje i umieszczenie go w Planie nie byłoby trudne, gdyby taka była wola sejmikowej większości. W tym miejscu warto też przypomnieć, że w Zarządzie Województwa Wielkopolskiego mamy aż trzech przedstawicieli Kalisza i okolic: marszałkiem jest Marek Woźniak (PO), wicemarszałkiem Krzysztof Grabowski (PSL), a członkiem Zarządu Marzena Wodzińska (PO). Czy rządząca województwem wielkopolskim Platforma ma coś do powiedzenia w tej bulwersującej dla nas sprawie?
Poseł Mariusz S. Witczak, lider PO w Kaliskiem, w poniedziałek 25 marca napisał do prezydenta Kinastowskiego: – Cieszę się, że mój apel o zaangażowanie na rzecz budowy dróg szybkiego ruchu wokół Kalisza (DK12 i DK25) zmobilizował Pana do podjęcia tematu. Pragnę zapewnić, że w tej materii w sposób zdeterminowany służę miastu – podkreślił. W dalszym ciągu swojego listu przypomniał podejmowane przez siebie w przeszłości działania na rzecz rozwoju drogownictwa, głównie w zakresie planowanej rozbudowy drogi nr 25, a jeszcze dalej pisze o domniemanej koalicji obecnego prezydenta Kalisza z PiS. – Pana współpraca z Prawem i Sprawiedliwością nakłada na Pana obowiązek załatwienia ze swoimi koalicjantami pieniędzy z budżetu państwa na drogi  dla Kalisza – kończy swój list poseł M.S. Witczak.
Samo nasuwa się tu pytanie, że skoro kaliski lider PO jest za rozwojem dróg dla Kalisza, to dlaczego jego partyjni koledzy w Sejmiku głosują przeciwko temu rozwojowi? Pojawia się też wątpliwość, w jaki sposób prezydent Kalisza (czy jakiegokolwiek innego miasta) miałby „załatwić pieniądze z budżetu państwa”? Jednak w całej tej sprawie jeden wniosek jest dominujący: władza w Poznaniu nas lekceważy i po raz kolejny daje tego dowód. O niekorzystnych dla Kalisza i całego subregionu rozwiązaniach przyjmowanych przez Sejmik w Poznaniu pisaliśmy na łamach ŻK wielokrotnie. Teraz pozostaje już tylko jedno: wypisać się z tego województwa i poprosić o przyłączenie do łódzkiego albo dolnośląskiego. Może nie będą nas tam kochać, ale przynajmniej nie będą obrażać.
 

Reklama

Do 2030 roku Kalisz bez obwodnicy! komentarze opinie

  • szofer - niezalogowany 2019-03-31 23:41:16

    Kiedyś pisałem ze dk 25 od castoramy do ronda NSZZ Solidarność na poznańskiej nie poprawi przepustowości, po prostu w godz. szczytu będzie wąskie gardło, korki będą ogromne. Obwodnica powinna być przy samej granicy pow. kaliskiego, łączyć się przy Nw. Skalmierzycach, tylko to ma sens. Dlatego tam w Sejmiku ten błąd zauważono.

  • mmb - niezalogowany 2019-03-29 20:47:53

    Komentatorzy podpisujący się -K i tp. ( manipulanci komuszki aby było tak jak było)nie rozumieją co czytają i co piszą . W Sejmiku Wielkopolskim rządzi i ma większość PO i PSL cała koalicja europejska !!!! Inne partie mogą tyle co nic!

  • franki 777 - niezalogowany 2019-03-29 19:37:50

    Jedyna i słuszna umiłowana PIS-landia przez cztery lata swoich reżimowych rządów mogła tak jak w innych głosowaniach w sejmie przegłosowac budowę obwodniecy Kalisza z polecenia Mosińskiego-Lichockiej-Dziedziczaka itd .Dlaczego tego nie uczyniła kto jej zabronił PO SLD PSL kto ma sejmową większość.Pluc jadem na wszystkich to PIS-owska nowomowa wszyscy winni tylko nie umiłowana jedynie słuszna władza .Dlaczego nie uchwaliliście budowy obwodnicy miasta kto Wam zabronił ????

  • k2 - niezalogowany 2019-03-28 18:40:47

    @Anna
    Drogi krajowe buduje GDDKiA, a nie samorząd.

  • Adam - niezalogowany 2019-03-28 15:54:48

    Upadek Kalisza,jak i innych średnich miast,zaczął się od likwidacji starych województw. Tego dokonał obecny prominenty działacz PO Jerzy Buzek.Oni nigdy nie powiedzieli przepraszam tym miastom,które upadały by Poznań,Gdańsk czy Wrocław mógł się ich kosztem rozwijać.To PO lansuje metropolie,a miasta średnie to dla nich prowincja i obciach.To PO w sejmikach tak ustawia budżet by tylko duże miasta się rozwijały.Wszystko inne to medialna gra i robienie ludziom wody z głów.

  • Ja - niezalogowany 2019-03-28 15:14:26

    Dobrze że PiS nie ma większości w sejmiku gdzieś wybudują drogi szkoda że nie u nas, a tak to był by pomnik smoleński.... L

  • Fred - niezalogowany 2019-03-28 12:35:35

    To jest skandal i tyle a Poznań jak zwykle ma gdzieś Kalisz żenada jak tego nie odkręcą to ktos powinien za to poleciec!!!!

  • Anna - niezalogowany 2019-03-28 11:45:27

    do wyborca/Radzę czytać ze zrozumieniem.To PO ma większość w Sejmiku w Poznaniu i ona sprawuje władzę i decyduje gdzie przyznać środki. Pan chyba pomylił wybory samorządowe z parlamentarnymi. PiS nie ma niczego do gadania w sprawie dróg czy inwestycji

  • wyborca - niezalogowany 2019-03-27 17:23:47

    mam pytanie mamy obecnie bardzo silną "drużynę" PIS z naszego regionu i co oni zrobili dla Kalisza, gdzie zapowiadane więzienie, gdzie koszary wojsk terytorialnych, gdzie Lichocka, Jaki i reszta mądrali, uaktywnią się dopiero prze wyborami... a Kaliszak jak zwykle wierzy i głupi...

  • k2 - niezalogowany 2019-03-27 15:47:53

    Z czego p. Kinastowski sfinansuje połączenie Castorama-Poznańska, wyprowadzając 25 z miasta? Dlaczego oś komunikacyjna aglomeracji ma być na zawsze jednojezdniowa na trasie Kalisz-Ociąż, a tereny inwestycyjne mają iść się rozmnażać po odcięciu od drogi krajowej? 25 za miastem to katastrofa. Nasz interes to 25 dotychczas planowaną trasą podniesiona do klasy S na odcinku miejskim, o to trzeba się starać. Mniej ważne którędy pójdzie 12, ale ma zapewniać szybki dojazd do Sobótki.

  • kaliszanin - niezalogowany 2019-03-27 15:12:03

    do PISSaków a czy wasi radni sejmiku woj nie wiedzieli co bedzie tematem tego głosowania wczesniej?? oczywiscie ,ze wiedzieli ale dopiero w poniedziałek te postacie sobie o tym przypomniały i zeby zrzucic wszystko na PO.PSL narobiły szum w koło tego!!!

  • alt - niezalogowany 2019-03-27 12:03:01

    Ma kolega całkowitą rację, kaliszanie jak Białorusini ,poniewierani, znieważani, lekceważeni, bici w d... a i tak zawsze będą głosować za starym układem i przeciwko PIS Postępując w ten sposób obwodnicy nie doczekamy się za 100 lat.Inna sprawa że Poznań niechęć do Kalisza wyssał z mlekiem matki.

  • gonzo - niezalogowany 2019-03-27 11:04:36

    Działacze PO głosują zawsze przeciwko Kaliszowi bo wiedzą,że w tym mieście,bez względu na ich decyzje,zawsze wygrają.Miłość Kaliszan do PO i ich przybudówek typu SLD czy PSL jest wieczna i bezwarunkowa.

  • Gość - niezalogowany 2019-12-01 14:50:48

    Jeśli Kalisz pójdzie do Łódzkiego to co z ostrowem który bez pasozytowania na Kaliszu żyć nie może? Dużo się osrowiaczki nauczyli od mieszkańców ulicy raszkowskiej. Sprytu im nie odmówić

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zyciekalisza.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Idea Contact sp. z o.o. z siedzibą w Kalisz 62-800, Spółdzielcza 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"