Reklama

Górą dziwki rewolucji!

24/05/2017 13:15

Kobiety zdominowały tegoroczne Kaliskie Spotkania Teatralne. W finale konkursowych zmagań dostaliśmy nawet sześć par gołych cycków. A może to i dobrze?

Jury w składzie Bogusław Kierc, aktor i reżyser, Monika Kwaśniewska z magazynu teatralnego „Didaskalia” i Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Nadia Sokolenko, ukraińska teatrolog i krytyk, Nagrodę Główną przyznało zdominowanemu – podobnie jak jury – przez kobiety zespołowi spektaklu pt. „Wszystko o mojej matce” z Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie. Tak więc Grand Prix przypadła Dominice Biernat, Iwonie Budner, Agacie Klepacz, Monice Niemczyk, Marcie Ojrzyńskiej, Halinie Rasiakównie, Ewelinie Żak, Michałowi Borczuchowi i Krzysztofowi Zarzeckiemu. Z kolei jury społeczne złożone z przedstawicieli kaliskiej publiczności szczególną uwagę zwróciło na spektakl „Żony stanu, dziwki rewolucji, a może i uczone białogłowy” w reż. Wiktora Rubina z Teatru Polskiego w Bydgoszczy. W tym przypadku nagrodzono Beatę Bandurską, Magdalenę Celmer, Martynę Peszko, Sonię Roszczuk, Małgorzatę Trofimiuk i Małgorzatę Witkowską. 

 

Nie wszystkie kobiety zostały docenione 
Spektakl bydgoski obejrzeliśmy na samym początku festiwalu. Zrobił wrażenie. Feminizm tak podany jest nawet strawny i daje się zjeść. Kobiety zrewolucjonizowały rewolucję francuską. Zdetronizowały Robespierre’a i Dantona. I same weszły na tron. Chwała Bogu, że o coś chodziło, bo w kaliskim teatrze od pewnego czasu nie chodzi już o nic. Dziwi natomiast fakt, że jury, zarówno to profesjonalne, jak i społeczne, nie zauważyło spektaklu „Krzywicka/Krew”, pod wieloma względami porównywalnego z „Dziwkami rewolucji”. Sześć młodych kobiet z teatru w Legnicy wykonało w nim wspaniałą robotę. Czyżby jurorzy za wcześnie poszli na bankiet? A może Nadia Sokolenko czegoś nie zrozumiała po polsku? 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do