
Nowa kampania koncentruje się na sprzedawcach internetowych przed Cyber Weekendem. Największy sezon handlowy w roku zbliża się wielkimi krokami i nie musisz nawet wychodzić z domu, aby wziąć udział. Przestępcy również.
Prosty projekt strony internetowej, zwiększony ruch w mediach społecznościowych i wygoda sprawiły, że kupowanie i sprzedawanie produktów online stało się filarem nowoczesnego doświadczenia zakupowego. Pandemia COVID-19 sprawiła, że jeszcze więcej konsumentów zaczęło robić zakupy w Internecie. Dla firm trend ten stwarza zarówno wyzwania, jak i duże możliwości. Większa sprzedaż i większy ruch oznaczają większe przychody. Ale oznacza to również więcej oszustw, ponieważ przestępcy mają jeszcze więcej możliwości okradania konsumentów i sprzedawców. Jak więc powinni się przygotować detaliści?
#SellSafe kampania uświadamiająca
Dzięki rozpoczętej kampanii organy ścigania w 16 krajach połączyły siły z Europejskim Centrum ds. Cyberprzestępczości Europolu (EC3) i Radą ds. Ryzyka Handlowego, aby podzielić się praktycznymi poradami, jak przechytrzyć przestępców próbujących nadużywać zakupów online.
Kampania prowadzona jest w ramach akcji e-commerce 2020 (eComm 2020) prowadzonej przez Europol i Austriacką Służbę Wywiadu Kryminalnego (Bundeskriminalamt). Tegoroczna kampania koncentruje się w szczególności na sprzedawcach internetowych, pomagając im lepiej identyfikować oszustwa na ich platformach i umożliwiając im podjęcie kroków w celu ochrony firmy i klientów przed takimi atakami.
Organy ścigania, a także kluczowi partnerzy handlowi, będą udostępniać komunikaty kampanii za pomocą hashtagu #SellSafe, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Zagrożenie ze strony przestępców jest bardzo realne: w okresie poprzedzającym tę kampanię kilka krajów przeprowadziło działania operacyjne, w wyniku których w samym październiku aresztowano 22 takich e-oszustów.
EdvardasŠileris, szef Europejskiego Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością (EC3) Europolu, powiedział: „Szczyt sezonu dla cyberprzestępców i oszustów jest tuż za rogiem. Często firmy nie zdają sobie sprawy, że zrealizowały oszukańczą transakcję. Fakt wychodzi na jaw dopiero po kilku tygodniach lub nawet miesiącach. Dlatego oszustwa w handlu elektronicznym są tak niebezpieczne - zanim wszystkie strony zdadzą sobie sprawę, może być za późno na znalezienie przestępcy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest profilaktyka. Europol współpracuje ze swoimi partnerami z policji i sektora prywatnego w ramach eComm 2020, aby chronić firmy i klientów przed takimi atakami. ”
Bernhard Schafrath, detektyw z Austriackiej Służby Wywiadu Kryminalnego, powiedział: „Przez lata detaliści z głównych ulic miast podejmowali wszechstronne środki w celu ochrony swoich firm przed kradzieżą, włamaniami itp. W XXI wieku firmy internetowe muszą podejmować podobne środki, aby chronić się przed zagrożeniami, takimi jak oszustwa, phishing i oszustwa paczkomatowe. Rozpoczęta dzisiaj kampania uświadamiająca opiera się na doświadczeniach z prowadzonych dochodzeń organów ścigania i ma na celu pomóc kupcom w lepszym rozpoznawaniu luk w zabezpieczeniach na ich platformach i eliminowaniu ich”.
Jak chronić swój e-biznes
Przeniesienie Twojej firmy do świata e-commerce to duży krok. Istnieje kilka prostych środków, które możesz podjąć, aby #SellSafe. Europejskie Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością Europolu zebrało kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:
Więcej wskazówek, jak chronić siebie i swoją firmę przed e-oszustami, znajdziesz na stronie internetowej Safe Sales, Safe Revenue.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie