Reklama

Miodobranie

07/07/2022 05:48

Kaliskie Miodobranie jest imprezą cykliczną, której organizacja była zawieszona przez okres pandemiczny. Teraz powraca.

Stoiska z produktami pszczelimi prosto z lokalnych pasiek, pokazy miodobrania, rodzinny konkurs wiedzy o pszczołach, występy zespołów ludowych, ale pojawi się także wiele nowości jak na przykład: warsztaty z tworzenia świeczek z węzy pszczelej, warsztaty z tworzenia domków dla owadów, tworzenie lasu w słoiku i wiele wiele więcej...

Nowością będzie konkurs na najpiękniejsze pszczele stoisko. Mogą w nim wziąć udział pszczelarze, którzy będą oceniani przez gości wydarzenia. Głosy będą oddawane na specjalnie przygotowanych kartach, a nagrodą jest 20% rabat na zakupy u wiodącego producenta sprzętu pszczelarskiego. Zatem jest o co walczyć.

Ale to nie koniec konkursów. Do końca maja zbieraliśmy prace plastyczne od uczniów szkół podstawowych. Tytuł konkursu brzmiał "Pszczoła niejedno ma imię". Dzieci nie były ograniczone żadną konkretną techniką. Mogły puścić wodze wyobraźni i dzięki temu nasz Związek ma trudny orzech do zgryzienia, ponieważ Zarząd będzie musiał wybrać te najlepsze, a ich autorom, w trakcie Kaliskiego Miodobrania - wręczone będą nagrody rzeczowe. Ponadto wraz z Centrum Kultury i Sztuki, które jest współorganizatorem wydarzenia, planujemy wernisaż tychże prac. Forma i miejsce wystawy uzależniona jest od planowanego remontu Ośrodka - informuje Aleksandra Nowacka

 Koła Gospodyń Wiejskich, przygotują smakołyki pełne słodkiego miodu. Impreza ma też charakter imprezy charytatywnej, ponieważ w jej trakcie zbierane będą pieniądze na Bartosza Powązka - podopiecznego Fundacji "Dzieciom Pomagaj". Jest to chłopiec, który urodził się z wrodzoną wadą w postaci wodogłowia oraz przepukliną oponowo rdzeniową na odcinku lędźwiowym.

Kontaktu z organizatorami tel.: 728 160 190

 

--

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do