:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Polacy na zakupach w sieci. Kupujemy również odzież!

Biznes, Polacy zakupach sieci Kupujemy również odzież! - zdjęcie, fotografia
Portal zyciekalisza.pl 08/05/2019 14:13

Szacuje się, że już 90 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci. Zważywszy na fakt, że według Gemius PBI w Polsce ponad 28 mln korzysta z internetu, to aktywnymi kupującymi w serwisach aukcyjnych i sklepach internetowych jest ponad 25 mln Polaków. W internecie chętnie kupujemy między innymi odzież. Jak ułatwić sobie wybór ubrań w takim przypadku?

E-handel w Polsce

Badanie SW Research przygotowane na zlecenie Trusted Shops w 2018 roku wskazuje, że 93 proc. internautów zrobiło w ciągu ostatnich 6 miesięcy choć jeden zakup w sieci. Co za tym idzie, 7 proc. przyznaje, że nigdy nie zamówiło niczego w e-sklepie. Wyraźnie widać na przestrzeni kilku ostatnich lat wzrost popularności e-sklepów. Siłą rzeczy rynek e-commerce prężnie się rozwija. Wystarczy spojrzeć na historyczne dane. W roku 2017 aż 62 proc. osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Obecnie coraz częściej Polacy korzystają z oferty sklepów WWW. Jak często robimy zakupy w sieci? Prezentuje to wspomniany raport:

  •       53,1 proc. internautów robi zakupy w sieci raz lub dwa razy w miesiącu,
  •       24,2 proc. internautów kupuje w internecie raz na pół roku,
  •       16,1 proc. internautów kupuje przez internet przynajmniej raz w tygodniu,
  •       6,7 proc. internautów deklaruje, że nie zdarzyło im się kupować niczego przez internet.

Średnio na jednorazowe zakupy wydajemy przy tym:

  •       od 100 do 249 zł – 35,2 proc. odpowiedzi,
  •       od 60 do 99,99 zł – 34,1 proc. odpowiedzi,
  •       od 0,49 do 59,99 zł – 16,3 proc. odpowiedzi,
  •       od 250 do 499 zł – 10 proc. odpowiedzi,
  •       od 500 zł do 999 zł – 3,3 proc. odpowiedzi,
  •       od 1000 zł wzwyż – 1,2 proc. odpowiedzi.

Najczęściej na zakupy w internecie przy pojedynczej transakcji przeznaczamy w granicach od 100 do 249 zł oraz od 60 do 99,99 zł.

Zagrożeniem rozwoju dla tego rynku mogą być jednak problemy, z jakimi od lat się on boryka. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy:

  •       wysoki koszt dostawy,
  •       opóźnienia w dostarczaniu zamawianych produktów,
  •       problemy z reklamacją i zwrotem towarów,
  •       problemy z wyborem rozmiaru m.in. ubrań i butów.

Odzież jako jedna z najczęściej kupowanych rzeczy w sieci

Badania firmy Gemius pokazują, że ponad 70 proc. Polaków kupuje w sieci ubrania, dodatki i akcesoria. Na kolejnych miejscach wśród najczęściej kupowanych w internecie produktów znalazły się książki, sprzęt AGD oraz elektronika. W sieci kupujemy również bilety do kina i teatru, kosmetyki, perfumy, meble, części samochodowe czy materiały budowlane. Szybki internet, taki jak oferowany przez UPC, pozwala nam czerpać większą przyjemność z zakupów różnych produktów w sklepach WWW.

Zasady kupowania odzieży online

Podstawowym problemem dla klientów chcących kupić odzież w trybie online, czy to w sklepie internetowym, czy na aukcjach, jest dopasowanie rozmiaru ubrania do własnych potrzeb. Najważniejszą zasadą takich zakupów jest to, aby nie sugerować się rozmiarem wskazanym na metce. Wyjątkiem od reguły jest to, kiedy kupujemy odzież wielokrotnie w tym samym sklepie i wiemy już, jaka rozmiarówka jest właściwa dla nas.

W przeciwnym wypadku rozmiar nic nam nie powie, ponieważ w jednym sklepie internetowym możemy kupować np. sukienki w rozmiarze S, a w innym nawet rozmiar M będzie dla nas zbyt mały. Dlatego należy dopasować ubranie do swoich wymiarów. Powinniśmy za pomocą centymetra krawieckiego zmierzyć podstawowe parametry swojego ciała:

  •       wzrost,
  •       długość ramion,
  •       szerokość talii,
  •       szerokość bioder,
  •       szerokość klatki piersiowej lub biustu i pod biustem,
  •       długość rąk,
  •       długość nóg – liczona od wewnętrznej i zewnętrznej strony.

Mając pod ręką rozpiskę swoich wymiarów, znacznie łatwiej będzie nam kupować odzież przez internet. Każdy sklep może wykorzystywać inną rozmiarówkę, o czym nie należy zapominać podczas dokonywania zakupów.

Polska rozmiarówka stosowana przez rodzimych producentów ubrań różni się też od rozmiarówek w innych krajach. Rozmiary w Stanach Zjednoczonych czy w Niemczech są większe niż u nas, a włoska i francuska rozmiarówka będzie zaniżona w stosunku do polskiej.

Reklama

Polacy na zakupach w sieci. Kupujemy również odzież! komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Mieszkanie 2 pokojowe przy ul.

Mieszkanie 2 pokojowe 38 m2 po remoncie wynajmę dla osób niepalących. 1200zł+media+ czynsz


Sprzedaż - Wynajem - Serwis

Zapewniamy profesjonalną obsługę serwisową i dostawę części zamiennych do wózków widłowych TOYOTA - BT Nasza oferta obejmuje przeglądy i naprawy..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zyciekalisza.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Idea Contact sp. z o.o. z siedzibą w Kalisz 62-800, Spółdzielcza 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"