:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

,,Prosto i Kropka” - kurs na łatwiejszą i przyjazną komunikację urzędów z mieszkańcami

Administracja , Prosto Kropka” łatwiejszą przyjazną komunikację urzędów mieszkańcami - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 4
  • Fotka nr 1 z 4
  • Fotka nr 2 z 4
  • Fotka nr 3 z 4
Portal zyciekalisza.pl 18/10/2019 11:06

Samorządy stanowiące Aglomerację Kalisko – Ostrowską chcą wprowadzić w życie nowe standardy językowe w kontaktach z mieszkańcami, promowane przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

W maju prezydent Kalisza Krystian Kinastowski, prezes Stowarzyszenia Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej podpisał porozumienie z ówczesną wiceminister inwestycji Andżeliką Możdżanowską. W ślad za tym AK-O przystąpiła do prac nad przedsięwzięciem ,,Prosto i Kropka”. Aglomeracja jest największą organizacją, która w sposób zbiorczy wprowadza tę ideę w tak wielu urzędach.

W kaliskim Ratuszu odbyło się pierwsze spotkanie z tej sprawie, połączone z praktycznymi warsztatami prowadzonymi przez specjalistów z ministerstwa.

Celem tego przedsięwzięcia jest sprawienie, aby wszystkie pisma urzędowe, które zazwyczaj były skomplikowane w odbiorze i do tego naszpikowane przytaczanymi przepisami prawa ogólnego i lokalnego, zmieniły swój charakter. Odtąd mają być jasne, proste i zrozumiałe dla każdego odbiorcy, podobnie decyzje wydawane przez urzędy. Mieszkańcy mają także uzyskać łatwiejszy dostęp do ważnych informacji dotyczących nas wszystkich.

Nowy, przyjazny styl komunikowania się urzędów z mieszkańcami ma być oparty na standardach opracowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju we współpracy z najlepszymi językoznawcami i prawnikami w Polsce.

- Standardy te dotyczą kilku form komunikacji: pism urzędowych spersonalizowanych, komunikatów i obwieszczeń publikowanych w prasie czy Internecie, pism wewnątrzurzędowych i treści w mediach społecznościowych. Te rozwiązania stosuje z powodzeniem już 28 instytucji w Polsce. W tym są urzędy skarbowe, ZUS, samorządy, banki, a nawet Kancelaria Prezydenta – czytamy w komunikacie wydanym po spotkaniu.

Samorządy wyznaczą koordynatorów, którzy wspólnie będą pracować nad wprowadzeniem standardów językowych we wszystkich urzędach. Te osoby będą odpowiedzialne za proces upraszczania języka w ich jednostkach samorządu terytorialnego.

dk

Reklama

,,Prosto i Kropka” - kurs na łatwiejszą i przyjazną komunikację urzędów z mieszkańcami komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Mieszkanie 2 pokojowe przy ul.

Mieszkanie 2 pokojowe 38 m2 po remoncie wynajmę dla osób niepalących. 1200zł+media+ czynsz


Sprzedaż - Wynajem - Serwis

Zapewniamy profesjonalną obsługę serwisową i dostawę części zamiennych do wózków widłowych TOYOTA - BT Nasza oferta obejmuje przeglądy i naprawy..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zyciekalisza.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Idea Contact sp. z o.o. z siedzibą w Kalisz 62-800, Spółdzielcza 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"