Reklama

Tu NIE powstanie przedłużenie Szlaku Bursztynowego

08/12/2020 13:52

Nieprędko doczekamy się połączenia ul. Łódzkiej z ul. Warszawską, czyli przedłużenia Szlaku Bursztynowego w kierunku północnym. Wojewoda Wielkopolski właśnie uchylił decyzję Prezydenta Kalisza w tej sprawie.

    Chodzi o wszczęte wcześniej postępowanie o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) polegającej na „budowie połączenia ul. Szerokiej z ul. Łódzką – odcinek od ul. Łódzkiej do ul. Żwirki i Wigury”. Za tym nieco mylącym określeniem kryje się budowa drogi łączącej Szlak Bursztynowy u jego wlotu w ul. Łódzką z ul. Warszawską w rejonie ul. Moniuszki.

    Powodem uchylenia decyzji prezydenta Krystiana Kinastowskiego, a także umorzenia postępowania organu I instancji były liczne odwołania złożone przez właścicieli i współwłaścicieli działek leżących przy planowanej drodze, a także działania podjęte przez pełnomocnika zarządcy drogi.

    Prezydent może odwołać się od decyzji wojewody Łukasza Mikołajczyka do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu.

    Nie wdając się tu w prawnicze szczegóły, zauważyć trzeba, że nowa sytuacja prawdopodobnie znacznie opóźni przygotowania do realizacji tej od dawna oczekiwanej inwestycji. Przypomnijmy, że rozpoczęcie robót miało nastąpić w 2021 r., najpewniej wiosną. Na etapie pierwszym miało powstać połączenie ul. Łódzkiej z ul. Żwirki i Wigury, a na etapie drugim – ul. Żwirki i Wigury z ul. Warszawską. W projekcie przyszłorocznego budżetu Kalisza na pierwszy z nich zapisano kwotę 2 mln 300 tys. zł, a na drugi – 1 mln zł.

(kord)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    fdfg - niezalogowany 2020-12-08 13:58:59

    Ci ludzie są masakryczni. Trasa tam projektowana od 50 lat to teraz protesty.. czy nie można ich wysiedlić w bieszczady? Oby miasto jak najszybciej mogło budować tę drogę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gosc - niezalogowany 2020-12-08 14:09:25

    takich ludzi negatywnych trzeba eliminować z miasta i osiedlać na łąkach lub polanach leśnych.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-12-08 17:41:30

    Zawsze komuś będzie w poprzek. Przecież tu w komentarzach nie tak dawno ktoś przy każdym artykule o rondzie turbinowym na Podmiejskiej płakał, bo mu przystanek przenoszą o 150 metrów. Nie wiem, czy ktoś pamięta, co przyczyniło się do upadku Polski w XVIII wieku? Liberum veto, gdy wszyscy na Sejmie musieli być jednomyślni. Już wtedy było wiadomo, że tak się nie da i do dziś nic się w tej kwestii nie zmieniło. Będą ludzie niezadowoleni ze zmian i tyle.

    • Zgłoś wpis
  • Krysia - niezalogowany 2021-04-01 07:05:24

    I bardzo dobrze ze tu nie powstanie!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomasz - niezalogowany 2020-12-08 14:15:42

    To ze nie podoba sie kilku oszolomom nie powinno wstrzymywac budowy drogi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ffhhg - niezalogowany 2020-12-08 15:05:14

    Tak jak w wolicy strzelnica od lat 70tych jest .nowobogaccy pobudowali sie wkoło wiedząc że jest hałas.(pewnie cena działki niższa).a teraz lobbują by ją zamknąć bo przeszkadza.przecież wiedzieli co i gdzie kupują.to samo bedzie w kościelnej wsi -bogatej sypialni kalisza.przykladów absurdu jest pełno ale ktoś wydaje pozwolenia na budowe w takich miejscach .nawet zalewowych terenach

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Nick - niezalogowany 2020-12-08 16:40:17

    Trudno żeby miejscowość nie rozwijała się przez strzelnice. Jedna strzelnica nie może blokować terenow gdzie jest i będzie kilkaset domów . Twoim tokiem rozumowania trasa bursztynowa też nie powinna powstać bo ludzie tam mieszkają kilkadziesiąt lat. Strzelnice można przenieść w miejsce zdała od zabudowań . Nie może być tak że kilka osób przyjeżdża się bawić i przeszkadza 800 osób bo tyle gdzieś mieszka na Wolicy a słychać w całej miejscowości .

    • Zgłoś wpis
  • gość Kaliszak - niezalogowany 2021-06-20 14:46:52

    To jest tak samo jak projekty i przepisy z lat50 ubiegłego wieku były wielkie projekty poszły do kosza ale urzędnicy nadal się nimi podpierają i na wszystkie wnioski o budowę lub inne rzeczy mówią NIE BO NIE

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefan - niezalogowany 2020-12-08 15:42:33

    Z góry było wiadomo bo jak zaplanowali 3 miliony to lipa. Kasa pójdzie na eko, puk i wywożenie liści z parku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2020-12-08 15:53:00

    Masakra z takimi ludźmi. W Warszawie to samo. Powstało lotnisko na Okęciu, ludzie zaczęli się tam osiedlać i zaczęło im ono przeszkadzać. Ci napinacze z Tyńca to samo. Oby jak najszybciej ta ulica powstała.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adrian Z - niezalogowany 2020-12-08 16:21:59

    Żeby budować drogi na podstawie planów sprzed 66 lat? Obwodnicę się buduję poza granicami miasta a nie w jego środku. To dopiero będzie smog jak ta obwodnica powstanie zgodnie z powojennymi planami. Obwodnica powinna iść ze Zdun przez Tłokinię do Skarszewa. Po prostu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • dajcie mi tę drogę - niezalogowany 2020-12-08 17:33:18

    Opisywana w artykule droga to nie obwodnica. Według mnie to będzie (bo mam nadzieję, że w końcu będzie) po prostu droga, która będzie przydatna do przejazdu przez miasto. Jak wiemy, obwodnica powinna lecieć po obwodzie, nie przez miasto. Niestety o wyprowadzeniu DK12 poza Kalisz właściwie się nie słyszy z ratusza.

    • Zgłoś wpis
  • Współuczestnik ruchu drogowego - niezalogowany 2020-12-09 08:28:47

    No to idąc dalej tym tokiem rozumowania: budowałbyś tylko obwodnice poza terenem miasta, a ulic wewnątrz miasta, to już byś nie budował/rozbudowywał. Lepiej niech nadal wszystko pcha się Łódzką obok stadionu, więzienia i Warszawską do Sikorskiego, zamiast rozłożyć ruch na dwie możliwe nitki. na faktykaliskie.pl w komentarzach do przebudowy Nowy Swiat-Częstochowska słusznie gościu wspomniał o planie spięcia Księżnej Jolanty przez Piwonicką do Podmiejskiej (wiadukt obok dworca PKP). Połączenie rozładowałoby ruch na Częstochowskiej, Budowlanych, Polnej. I stosunkowo niedużo byłoby do wyburzenia. No ale rządzący nie ogarniają tego wszystkiego... Co w sumie nie do końca ich wina, bo nasz naród jest jaki jest i ciężko o mądrzejsze/obszerniejsze myślenie i zarządzanie. Kto obejmuje jakieś stanowisko, przejmuje dotychczasowy stan różnych rzeczy i ciężko poprawiać coś już sknocone.

    • Zgłoś wpis
  • wandzia - niezalogowany 2020-12-09 09:27:15

    jaka obwodnica? o czym ty półgłówku piszesz? to normalna droga lokalna! Może zaorajmy też Górnośląską, Łódzką, Wojska Polskiego itd? Masakra z takimi ludźmi... odizolowałbym ich w Bieszczadach bo do życia w mieście się nie nadają...

    • Zgłoś wpis
  • sduy - niezalogowany 2021-11-13 18:13:21

    Jaki smog? Chyba ci gorzej, Ty wiedziałeś te korki na skrzyżowaniu Warszawska/Sikorskiego, wtedy dopiero masz smog w centrum miasta, a nie z jakiejś tam obwodnicy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lubomir - niezalogowany 2020-12-08 20:00:31

    Upadek i degrengolada.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    STEFEK - niezalogowany 2020-12-08 22:39:16

    Wybudujmy może w tym miejscu coś pożytecznego np. dom kultury albo kolejny kościół. Bedzie zgoda

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ... - niezalogowany 2020-12-08 23:44:44

    no nie wiem

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mmb - niezalogowany 2020-12-11 21:17:45

    Przeszkadzają ci co maią układy z Miastem i mają tam swoichdoradców !!!!!!!! i sa właścicielami działek tanio kópionych i chcą realizować plany deweloperskie !!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jadwiga - niezalogowany 2020-12-22 20:00:28

    Tu nie chodzi o niezgodę budowy trasy. kilku projektantów spoza Kalisza oraz prawników miało wgląd w projektowaną trasę jednogłośnie stwierdzili, że że tak irracjonalnego projektu w swoim życiu nie widzieli. Nie może być tak żeby tak ogromne przedsięwzięcia projektowane było pod kogoś lub dla kogoś mając w głębokim poważaniu Właścicieli Nieruchomości przynależnych do trasy. Trasa Projektowana jest od 50 lat jej przebieg znany od tylu samo jednak plan zagospodarowania przestrzennego zmieniono w 2012 roku nie wiedząc jaki przebieg będzie trasę ludzie potracily prawo gospodarowania swoimi nieruchomościami a miasto nie kwapi się z wykupem ziemi ten projekt był jednym nonsensem brawo Poznań brawo Poznań.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rusio - niezalogowany 2020-12-26 11:26:34

    Pobudowac w mieście a zyć jak na wsi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do