
Wypowiedź na spotkaniu konsultacyjnym z mieszkańcami Kalisza w sprawie szybkiej kolei (środa, 14 września, hala OSiR)
Szanowni Państwo,
Jeżeli chodzi zmiany ustawowe, jeżeli chodzi o te wszystkie wykupy i kwestie ustalania cen, to na to trzeba zwrócić bardzo dużą uwagę. Mam nadzieję że pani poseł Pawliczak to wszystko słyszy. Mam nadzieję, że weźmie te wszystkie uwagi. W sejmie., gdzie te ustawy się tworzą tam jest miejsce, by zadbać o interesy mieszkańców. Bardzo proszę panią poseł, żeby się z tego obowiązku wywiązała.
Jest projektowana Kolej Dużej Prędkości i wymyślono sobie, stwierdzono, że ta kolej ma mieć przystanek w Kaliszu. I to jest pierwsze i zasadnicze pytanie: czy Kalisz ma mieć przystanek kolei? (Nie, nie, nie - liczne głosy zebranych - przypis redakcji)
(...) Jesteśmy w trudnej sytuacji, ponieważ do nas codziennie piszą i dzwonią ludzie, którzy czekają na tę kolej i widzą w niej dużą szansę. (...Niewyraźne odgłosy oburzenia z sali - przypis redakcji).
Państwo jesteście tutaj, bo znaleźliście się w przebiegu lub oddziaływaniu tej inwestycji. Ja od przebiegu tej kolei mieszkam 50 m. I też nie wiem jaki to będzie miało wpływ na moją nieruchomość. Mieszkam przy kolei przez całe swoje życie i wiem co to znaczy. Natomiast myśląc o interesie miasta musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy ten przystanek ma być w Kaliszu? (Nie, nie, nie... - gromkie głosy z sali - przypis redakcji)
Jest mnóstwo ludzi, którzy uważają że ta kolej powinna być w Kaliszu. Możemy zapytać mieszkańców i będziemy wiedzieć czy większość jest za koleją czy nie. Kiedy spółka przychodzi do nas, jako do władz miasta i pokazuje 4 warianty to my musimy te wszystkie warianty przeanalizować bardzo dokładnie i wskazać wszystkie zagrożenia jakie niesie każdy z nich.
W naszej ocenie, na ten moment, żaden z wariantów jest nie do przyjęcia. (Gromkie brawa publiczności - przypis redakcji)
Ale przy założeniu że chcemy szybką kolej w Kaliszu i chcemy przystanek szybkiej kolei w Kaliszu... (Nie, nie, nie.. głosy publiczności- przypis redakcji)
każdy z wariantów bardzo dokładnie analizujemy. Oprócz tego. że one powodują mnóstwo wyburzeń, państwo wiecie bo te domki przeznaczone do wyburzenia łatwo policzyć na tej precyzyjnej mapie.
(Czy ktoś to policzył? - głos od publiczności - przypis redakcji)
Każdy dom jest problemem. Dla każdej osoby. Musimy zrobić wszystko by jako mieszkańcy tego miasta zagwarantować optymalny przebieg tej kolei. Nie wiadomo czy ona będzie realizowana. Jedni politycy chcą realizować inni nie chcą. Stąd nie wiemy, ale w tym momencie są cztery warianty na stole i musimy wykorzystać tę szansę dla miasta i wybrać najbardziej optymalny. (Żaden wariant, żaden wariant... skandują na sali - przypis redakcji)
Ja rozumiem, że pani nie chce, ale jest wiele osób, które chcą. Szanowni państwo... (Żaden wariant, żaden wariant... głosy z sali - przypis redakcji)
Słyszymy, dobrze, ale Szanowni Państwo rozmawiajmy.
My robimy w tej chwili obwodnicę konsultujemy ją i tam też są wyburzenia. Przy takiej drobnej inwestycji jak obwodnica można powiedzieć wylatują domy I co mamy nie robić tej obwodnicy?
(Robić tylko właściwe odszkodowania wypłacać - głos z sali, przypis redakcji)
Ze względu na skalę tej inwestycji, tych wyburzeń oczywiście będzie więcej. Natomiast trzeba zrobić wszystko żeby było i jak najmniej. My mamy propozycje, które przedstawiamy na bieżąco. Opiniujemy każdy wariant. Są takie możliwości że można poprowadzić tę kolej terenami bardziej przemysłowymi, nie powodującymi konieczności wyburzenia domów mieszkalnych, bo to budzi największe obawy.
Jest mnóstwo uwag odnośnie naruszenia sieci komunikacyjnych miasta przejazdów, tuneli w tym momencie Kalisz jest przedzielony koleją na pół. I to jest Szanowni Państwo moment, żeby takie uwagi zgłaszać. Jeżeli tę kolej wybudują i w Kaliszu nie będzie przystanku, to uważam, że to jest największa tragedia jaka może być dla tego miasta.
Nie mamy autostrady, nie mamy kolei nie mamy nic.
Wszyscy młodzi ludzie którzy mieszkają w Kaliszu mogli by pracować w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, a mieszkać tutaj, gdzie są tańsze mieszkania, nie będą mogli tego zrobić, więc będą chcieli stąd wyjechać.
Powinniśmy zrobić wszystko żeby wybrać wariant, który najmniej ingeruje w miasto, najmniej szkodzi mieszkańcom. Rozwiązania są możliwe i my je spółce CPK przedstawimy. Jestem przekonany, że będziemy w stanie te rozwiązania przeforsować. Jest mnóstwo pytań i nie na wszystkie pytania w tym momencie dostaniemy odpowiedzi, ponieważ jesteśmy na bardzo wczesnym etapie.
Wszystkie poprzecinane drogi będą wymuszały przebudowę układu komunikacyjnego naszego miasta. Powstaje teraz pytanie: kto to ma zrobić?. Czy to spadnie na miasto, czy będzie to włączone w koszty tego projektu? Nie możemy doprowadzić do takiego momentu, że mieszkańcy którzy są na przebiegu tego pierwszego i drugiego wariantu będą na siłę przepychać wariant do Sulisławic, a Sulisławice na siłę do centrum. Musimy wszyscy spokojnie usiąść i zagwarantować sobie jako mieszkańcy tego miasta jak najlepsze warunki realizacji tej inwestycji, która nie przetnie naszego miasta. nie zablokuje rozwoju, tylko da nam szansę na którą oo czekamy jak na powietrze.
Obszerna ralacja z środowego spotkania konsuktacyjnego w hali ORRiRj est tutaj
Notował A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Popieram Prezydenta Miasta Kalisza w tej kwestii . Trzeba zaproponować CPK piąty wariant dogodny dla miasta i jego mieszkańców przebiegający przez przemysłową część miasta . Ważniejsze od przebiegu trasy jest to czy w Kaliszu będzie przystanek tej kolei . I to jest kwestia o którą teraz trzeba walczyć . Na spotkanie przyszli sami niezadowoleni z przebiegu trasy i krzyczą NIE . Ważniejsze jest zdanie większości mieszkańców tego miasta i tego zdania powinien bronić Prezydent . A dla większości mieszkańców ta kolej na pewno będzie potrzebna i trzeba ją realizować .
Drogi Penie Leszku niezalogowany, czy Pan był na tym spotkaniu myślę że nie Nitka niebieska nie mówiła że ma iść przez Sulisławice, natomiast Sulisławice mówiły że ma iść prze Kalisz. Każda z obocji rujnuje życie i dorobek przeciętnego Polaka, w zamian nie ma wsparcia ze strony tych którzy chcą tych inwestycji to co się dzieje to jawna grabież a żyjemy w Państwie prawa i sprawiedliwości "chyba". Pana komentarz do tej sytuacji podaje informację że Pana życie rodzinne nie jest zagrożony. Ludzie mają kredyty hipoteczne inni je spłacili pracując na kilku etatach lub za granicą.Jak Pan myśli że odszkodowanie które jest proponowane pokryje ich długi zwróci im zainwestowane środki, żeby mogli odbudować życie na poziomie na którym żyją . Myśli Pan że młodzi będą jeździć do pracy do Warszawy, a do Kalisza wracać do sypialni to ile będzie kosztował bilet na ten pociąg próbował Pan zebrać podstawowe informacje nie. Wywłaszczenie za m2 ziemi ornej widziałam na wycenie spod Modlina 11,z groszami inna pozycja była za 9 z groszami szczytem na tej wycenie był 33,00 z groszami, proszę popytać ile kosztuje m2 ziemi ornej. To nie chodzi czy ma być czy nie, chociaż tak, ale jaka jest krzywda ludzi którzy na to co maja tyrali sami bądź ich rodzice i jakie będzie wynagrodzenie żeby pozwolić sobie na taką komunikację.
Drogi Penie Leszku niezalogowany, czy Pan był na tym spotkaniu myślę że nie Nitka niebieska nie mówiła że ma iść przez Sulisławice, natomiast Sulisławice mówiły że ma iść prze Kalisz. Każda z obocji rujnuje życie i dorobek przeciętnego Polaka, w zamian nie ma wsparcia ze strony tych którzy chcą tych inwestycji to co się dzieje to jawna grabież a żyjemy w Państwie prawa i sprawiedliwości "chyba". Pana komentarz do tej sytuacji podaje informację że Pana życie rodzinne nie jest zagrożony. Ludzie mają kredyty hipoteczne inni je spłacili pracując na kilku etatach lub za granicą.Jak Pan myśli że odszkodowanie które jest proponowane pokryje ich długi zwróci im zainwestowane środki, żeby mogli odbudować życie na poziomie na którym żyją . Myśli Pan że młodzi będą jeździć do pracy do Warszawy, a do Kalisza wracać do sypialni to ile będzie kosztował bilet na ten pociąg próbował Pan zebrać podstawowe informacje nie. Wywłaszczenie za m2 ziemi ornej widziałam na wycenie spod Modlina 11,z groszami inna pozycja była za 9 z groszami szczytem na tej wycenie był 33,00 z groszami, proszę popytać ile kosztuje m2 ziemi ornej. To nie chodzi czy ma być czy nie, chociaż tak, ale jaka jest krzywda ludzi którzy na to co maja tyrali sami bądź ich rodzice i jakie będzie wynagrodzenie żeby pozwolić sobie na taką komunikację.
odp do Rypinianka - w przy cenie 9-33zl daje to wartosc od 90-330tys za hektar. wartosci rynkowe
Też jestem za szybką koleją w Kaliszu!
OD. dla jestem za KDP GUS podał ceny ziemi w II KW w Wielkopolsce 1 h == 100.000,00 , poczytaj posprawdzaj jakie są ceny nieruchomości, może ich nie masz ale inni mają nie po to żeby robić prezent ze swojej ciężkiej pracy nierobą i tym którzy czegoś chcą tylko nie wiedzą czego... pewnie sąsiada bo ma.
Jeżeli tę kolej wybudują i w Kaliszu nie będzie przystanku, to uważam, że to jest największa tragedia jaka może być dla tego miasta. - to najlepsze zdanie z tekstu.
potrzebujemy tej kolei jak powietrza...miasto upada trzeba je ratować !!!
Jak powietrza to potrzebujemy policji i straży miejskiej na Częstochowskiej, Szlaku Bursztynowym, Wojska Polskiego, Górnośląskiej, Łódzkiej i Stawiszynskiej, żeby zrobili porządek z młodocianą hołotą w warczących BMW ze strzelającymi tłumikami. Oraz pilnowania porządku w różnych mniej zamieszkałych miejscach Kalisza, bo dzikie wysypiska śmieci wyrastają jak grzyby po deszczu. Po co komu ta kolej, jak na 100 % bilet do Poznania, czy Wrocławia będzie droższy od kosztów dojazdu własnym samochodem.
do kaliszanina: - pieeerdooliiisz jak potłuczony.
Tylko tyle masz mi do powiedzenia prostaku? Pewnie sam gówniarzu hałasujesz bmw w kapturze na łbie i zarośniętym siarą pysku? Rozumiem że mam do czynienia z hołotą ze śródmieścia, która mi się stawia?
Rzadko zgadzam się z decyzjami i stanowiskiem prezydenta Kinastowskiego można powiedzieć że jestem jego przeciwnikiem ale w tej kwestii przyznaje mu rację i zgadzam się z tym co powiedział j/w w artykule bardzo rozsądne wywarzone argumenty. To jest być albo nie być dla tego miasta to jest szansa na rozwój na dziś i jutro i to nie podlega dyskusji ślepe NIE NIE to egoizm i prywata . Rozumie obawy mieszkańców którzy maja domy na drodze przebiegu wariantów KDP rozumie ich lęki i obawy sam mam dom w pobliżu projektowanej obwodnicy . Należy wybrać wariant najmniej inwazyjny który będzie optymalny i przebiegała w granicach miasta . Potrzebne będzie referendum powszechne np. przy okazji wyborów i podjęcie decyzji przez większość . Rozwoju i modernizacji nie da się zatrzymać dla przypomnienia ile domów i kamienic wyburzono przy powstawaniu osiedli Widok , Dobrzec, Asnyka ,Kaliniec gdyby poprzedni właściciele nieruchomości tych osiedli mówili NIE NIE to gdzie mieszkało by kilka tysięcy obecnych mieszkańców którędy by jeździli Ci NIE NIE gdyby nie wywłaszczenia pod al.Wojska Polskiego czy Trasę Bursztynową .
Klakierzy z ratusza słodzą kk normalnie łubudubu łubudubu niech nam żyje....
Tak dla szybkiej kolei w Kaliszu!
Tak ale przez twój dom lewaku
Prostaki czyli prawicowe tępaki to ta sama chołota post PZPR owa tłuszcza która inaczej myślących tytułuje leeaksmi
A wy lewacy jesteście tacy inteligentni, że wspieranie tych, którzy wycierają sobie obsrany tyłek członkami, albo ptrzykają sobie jedną dziurę do drugiej dziury i jeszcze szczają sobie nawzajem! I jeszcze domagacie się adopcji dzieci? Czas skończyć raz na zawsze z dyktaturą liberalno - lewicową!
prezydent ani nie potrafi się ubrać na spotkanie z mieszkańcami ani wypowiedzieć wstyd i żenada
Gdy budowano trasę kolej Warszawa - Kalisz w latach 1900-1902 również były dyskusje o sensie budowy, o jej kosztach finansowych i społecznych. Fakt oczywisty, że w latach tych tereny nie były tak zurbanizowane i nie było konieczności tylu wyburzeń. Po 120 latach, dzięki temu że podjęto się tego wysiłku, mamy możliwość korzystania z jej istnienia - przy wielu uwagach o jej funkcjonowaniu. Teraz pomyślmy co nasi potomkowie za następne 120 lat o NAS powiedzą, jeżeli ta inwestycja ominie Kalisz. Dla osób, które utracą swoje nieruchomości powinien być stworzony system uczciwych rekompensat. Inwestor powinien być zobowiązany do nabycia działek budowlanych i wybudowania na swój koszt budynków o podobnym standardzie, pod nadzorem kierownika budowy wskazanego przez poszkodowanego, ewentualnie do wypłaty odszkodowania w formie pieniężnej jeżeli taka będzie decyzja wywłaszczonego
Tylko szybka kolej uratuje to miasto. Niestety musza być ofiary dla niej. Proponuje referendum przy okazji wyborów parlamentarnych za rok. Z tego co rozmawiam z ludźmi 80% Kaliszan jest na tak. Nie może być tak, ze mniejszość ludzi terroryzuje resztę miasta. Tak dla szybkiej koleji.
Nie ma naszej zgody na szybką kolej ani w Kaliszu, ani w jej okolicach
Szybka kolej to być albo nie być dla Kalisza! Musi powstać z gwarancją, że każdy pociąg zatrzyma się na naszej stacji!
Czytałem dziś gazetę i powiem tak co za bzdury bo drzewko zasadziłam bo to i tamto sromota i tyle kiedyś tez ludzie walczyli z koleją i silnikami parowymi a CPK to proponuje przeprowadzić kolej pod ziemia przynajmniej nie będzie czuć tego smrodu gdy się przejeżdża przez Ostrów Sulisławice i Kalisz za to prędkość będzie o wiele większa 2 razy niż obecna najszybsza kolej. Zdecydowanie chodź pewnie tego wariantu nie ma w Planach ale przy obecnych kłótniach jakie są to najlepszy wariant to przeprowadzic trasa na północ od Ostrowa i Kalisza bo z tymi burakami nie da się już wytrzymać zawsze na nie i nie
Zapędzić wszystkich więźniów i bezrobotnych do roboty niech budują kolej 4 metry pod ziemia za 3000 zl na rękę miesięcznie i tyle wtedy będzie prawdziwa szybka kolej na miano marzeń szklanych domów