
Przez tydzień grupa uczniów, uczestników projektu Erasmus+ ze Szkoły Podstawowej w Blizanowie, uczestniczyła w warsztatach edukacyjnych w Harlow, Essex w Wielkiej Brytanii.
To kolejny etap realizacji projektu, w którym oprócz młodzież z placówki w Blizanowie uczestniczą uczniowie szkół z Grecji, Turcji, Włoch i Wielkiej Brytanii. Uczniowie - goście ze wspomnianych krajów brali udział w lekcjach z plastyki, muzyki, matematyki, informatyki, wychowania fizycznego i języka angielskiego. W tym czasie ich opiekunowie dyskutowali o kolejnej wdrażanej w szkołach metodzie cooperative learning (wspólne oparte na współpracy uczenie się), utrzymaniu dyscypliny na lekcjach. Zaprezentowali także czasopisma wykonane w ramach realizacji projektu, zawierające wspomnienia z trzech wcześniejszych spotkań we Włoszech, Grecji i Polsce. Nie wypadało być na Wyspach i nie zwiedzić Londynu. Uczniowie zobaczyli popularne atrakcje turystyczne znane wcześniej z podręczników do nauki języka angielskiego: London Eye, Buckingham Palace, Big Ben, Tower Bridge, kościół św. Małgorzaty na terenie Opactwa Westmister. Opiekunami polskiej grupy byli: Ireneusz Pietrzak, dyrektor Szkoły Podstawowej w Blizanowie, oraz nauczycielki Katarzyna Nowak, koordynator projektu, i Maria Szczap.
Szkoła Podstawowa w Blizanowie realizuje trzy projekty międzynarodowe w ramach programu „Erasmus plus”, które zakończą się w sierpniu 2019 r. Poza doskonaleniem języka angielskiego i umiejętności informacyjno-komputerowych, poszczególne projekty zakładają również: zwiększenie wrażliwości społecznej, empatii wobec uchodźców i imigrantów, promocję europejskiej tożsamości, rozwiązanie problemu wykluczenia społecznego.
1. Who wants to be a refugee? - Kto chce być uchodźcą? Partnerami są szkoły z państw: Dania (Slagesevej), Włochy (Pescara), Bułgaria (Kozloduy), Turcja (Göksun). Koordynatorem projektu jest Agnieszka Węclewska. Wizyta przygotowawcza, w której uczestniczyli: Ireneusz Pietrzak - dyrektor szkoły, oraz Elżbieta Matyjasz i Agnieszka Węclewska odbyła się 21-24 listopada 2017 r. w Danii.
2. Watch, Learn, Act! - Oglądaj, ucz się, działaj! Partnerami są szkoły z państw: Francja (Beauvais), Włochy (Vasto), Rumunia (Ramnicu Valcea), Turcja (Sultangazi). Koordynatorem projektu jest Elżbieta Matyjasz. Wizyta przygotowawcza, w której uczestniczyli: Ireneusz Pietrzak - dyrektor szkoły, oraz Elżbieta Matyjasz i Katarzyna Nowak, odbyła się 12-13 grudnia 2017r. (w Beauvais) we Francji.
3. „Inclusive learning for students”: Partnerami są szkoły z państw: Wielka Brytania (Essex), Włochy (Ortona), Grecja (Chios) i Turcja (Stambuł). Koordynatorem projektu jest Katarzyna Nowak. Wizyta przygotowawcza, w której uczestniczyli: Ireneusz Pietrzak – dyrektor szkoły, Katarzyna Nowak i Agnieszka Węclewska trwała od 30 listopada do 3 grudnia 2017 r. (w szkole Kingsmoor Academy, mieszczącej się w Harlow, Essex) w Anglii.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie