:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE
wiadomości z regionu, Życie należy smakować - zdjęcie, fotografia
Portal zyciekalisza.pl 11/02/2009 13:54

– z Agnieszką Maciąg, modelką i dziennikarką, ambasadorem Światowej Organizacji Żywienia – fundacji ds. walki z głodem w krajach Trzeciego Świata, działającej przy ONZ – rozmawia Marzena Grygielska

 – Od kilku lat działa pani charytatywnie, ale dopiero od roku jest pani związana z Fundacją World Food Programme. Jakie zadania stoją przed  Fundacją?
– Światowy Program Żywieniowy ONZ działa od ponad 40 lat. Codziennie pomaga cierpiącym głód dzieciom poprzez fundowanie dla nich darmowych posiłków w szkołach i zachęca je do podejmowania nauki, aby w ten sposób stworzyć im lepsze perspektywy rozwoju. W tym roku pomaga dzieciom z Kenii. Zrzesza mnóstwo ludzi na całym świecie. Planując swoje działania na każdy kolejny rok, WFP ma oparcie finansowe w postaci funduszy przekazywanych przez dobrowolnych darczyńców – zarówno rządy innych państw, jak również firmy i osoby prywatne.

– Czy w tym roku jednym z nich jest marka Rama?
– Rzeczywiście, marka ta rozpoczęła współpracę ze Światowym Programem Żywieniowym ONZ. Czynnie wspiera działania WFP poprzez dotacje finansowe i edukację. Dzięki temu możliwy jest  program edukacyjny ,,Smak zdrowia’’. Dzieci poznają w nim m.in. piramidę zdrowego żywienia, kształtują swoje nawyki żywieniowe i są zachęcane do aktywności ruchowej od najmłodszych lat. Poznają również sytuację swoich rówieśników, żyjących w krajach objętych głodem.

– Jak 6-latek może pomóc głodującym rówieśnikom?
– Gdy dzieci same nauczą się ważnych zasad zdrowego trybu życia, mogą narysować o tym plakat. Ich prace trafiają na aukcję, a dochód z nich przeznaczany jest na pomoc głodującym dzieciom. Tutaj zaczyna się właśnie moja rola. Jury wybiera 10 najładniejszych prac, a ja osobiście  odwiedzam zwycięskie szkoły, przeprowadzam spotkania z uczniami na temat zdrowej żywności i pomocy dzieciom.

– Czy po tych spotkaniach zauważa pani, że świadomość żywieniowa dzieci się zmienia?
– W wielu przypadkach program osiąga bardzo zadowalające efekty, ale przed nami  dużo pracy. Mnóstwo dzieci i młodzieży nadal trafia do fast foodów. McDonald’s jest popołudniami przepełniony.  Rodzice mają taki pomysł na spędzanie weekendowego obiadu, fundując dzieciom wielkiego hamburgera w zestawie z zabawką gratis. To nic innego, jak przywiązywanie dzieci do marki, niezdrowego sposobu odżywania się.  Wydaje mi się, że szkoła absolutnie powinna mieć taką powinność, aby uświadamiać od najmłodszych lat o zdrowym odżywaniu.

– Swoją troskę o zdrowy styl życia wyraziła pani w książce ,, Smak życia’’. Tym razem pozycja ta skierowana jest do dorosłych. Można powiedzieć, że chociaż Agnieszka jest modelką, wcale nie zaleca drakońskich diet…
– Książka mówi o tym, że życie należy smakować. Zawiera przepisy, ale jest również zbiorem moich doświadczeń zebranych podczas podróży po całym świecie. Jest także dowodem na to, co myślę o dietach. Mówię w niej o tym, że wystarczy jeść więcej owoców, warzyw i ryb, aby już po kilku dniach poczuć się lepiej.

– …czyli jemy za dużo mięsa?
– Jeżdżąc po polskich małych miejscowościach, zauważam, że sklepów mięsnych jest zbyt dużo. Czasami  jeden znajduje się obok drugiego.  Właściwie nie ma sklepów rybnych. To może wynika z niskich dochodów, ale też utartego stereotypu, że taniej jest kupić mięso i wyżywić  nim rodzinę.  Nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, że płacimy wyższą cenę swoim zdrowiem i samopoczuciem. Dlatego należy w pełni korzystać z bogactwa natury. Mamy w kraju doskonałe warzywa, owoce, ryby, kasze, orzechy, nasiona roślin strączkowych i ziarna. Dlaczego nie wzbogacić tym swojego menu? To niewielki wydatek za cenę dobrego zdrowia.

Reklama

Życie należy smakować komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zyciekalisza.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Idea Contact sp. z o.o. z siedzibą w Kalisz 62-800, Spółdzielcza 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"