
Część oszczędności straciła kaliszanka, przekonana, że rozmawia z pracownikiem swojego banku. Za jego namową, przy użyciu kodów BLIK przelała pieniądze oszustom. Co robić, gdy odbierzemy podobny telefon?
Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 46-latkę, że na jej rachunku bankowym pojawił się problem z przelewami przychodzącymi.
Kobieta podczas rozmowy z rzekomym pracownikiem banku ustaliła, że ze względu na awarię środki odbierze za pomocą kodów blik. Niestety, 46-latka nie podejrzewała, że rozmawia z oszustami i wykonywała wszystkie ich polecenia – mówi podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu. – Ostatecznie wygenerowała kody, które następnie przekazała oszustom w trakcie rozmowy, jednocześnie je zatwierdzając. W ten sposób straciła część pieniędzy zdeponowanych na koncie.
Kiedy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, o całej sytuacji powiadomiła policję.
Policja radzi, jak można uchronić się przed tego typu oszustwem:
(red), fot. pixabay
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie