Reklama

Jesienne premiery Mitsubishi

16/11/2019 08:00

Zmodyfikowany ASX i całkowicie nowy L 200. To najnowsze propozycje koncernu z Dalekiego Wschodu z trzema diamentami na masce. Kaliskie premiery miały miejsce w piątek, w salonie marki Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej

ASX – kompaktowy SUV od 10 lat produkowany we współpracy z PSA (Peugeot Société Anonyme – francuski koncern motoryzacyjny, właściciel marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall – przyp. pp) to jedno z najlepiej sprzedających się aut koncernu z kraju Kwitnącej Wiśni. Jak podaje portal moto.pl, od początku produkcji w Europie nabywców znalazło ponad 330 tysięcy tych pojazdów. Również w Polsce ASX cieszy się zasłużonym zainteresowaniem. W latach 2010 – 2019 na polskie drogi wyjechało ponad 20 tysięcy kompatkowych SUV-ów Mitsubishi.
Co przekonuje nabywców? Między innymi silnik – oszczędny i niezawodny. Co prawda w nowym ASX pracuje nowa jednostka ale filozofia marki pozostała ta sama. Nowy model został wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, o 33 KM silniejszy od poprzednika. Może współpracować z doskonałą, 5-stopniową przekładnią manualną lub również chwalonym 6-stopniowym automatem CVT wykorzystywanym m.in. w Eclipse Cross. 
Użytkownicy doceniają też użytkowe i terenowe walory ASX. W zasadzie bez zmian pozostały wymiary auta – 4365 mm długości (o 70mm więcej od poprzednika), 1770 szerokości i 1640 wysokości. Bagażnik ma 419 dm3 pojemności a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do ponad 1200 litrów. 
Spory, 19-centymetrowy prześwit oraz wytrzymałe nadwozie gwarantują, że ASX-em można bez obaw forsować nawet trudniejsze bezdroża. Doskonałe off-roadowe możliwości gwarantuje napęd 4X4 sprzężony z bezstopniową przekładnią CVT.  
Warto zwrócić uwagę na nowe, lepsze materiały odświeżonego wnętrza ASX. Nowością jest również SDA – nowy system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, który można obsługiwać dotykiem lub poleceniami głosowymi.
W standardzie użytkownik otrzyma m.in. elektrycznie podgrzewane szyby (przód i tył), lusterka, przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu i immobilizer. Poza tym we wszystkich wersjach, oprócz najtańszej, montowana jest kamera cofania, światła do jazdy dziennej oraz reflektory z czujnikiem zmierzchu wykonane w technologii Bi-LED.
Bepieczeństwa podróżujących najnowszym SUV-em Mitsubishi strzeże cały zestaw systemów. Między innymi ASC i TCL czyli system stabilizacji toru jazdy z kontrolą trakcji, system wspomagania ruszania pod górę (HSA), ABS z rozdziałem siły hamowania, FCM czyli system ograniczający skutki kolizji, system ostrzegający o niezmierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), monitoring martwego pola oraz ruchu poprzecznego przy jeździe do tyłu.
Do tego oczywiście przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne.  

L200 – użyteczny i komfortowy
Ten japoński pick-up zadebiutował 41 lat temu, w 1978 roku. Choć stworzony przede wszystkim do ciężkiej pracy, przypadł do gustu również, a może przede wszystkim tym, którzy doceniają jakość. Stał się wręcz synonimem jakości i użyteczności.
Zdolny do przewożenia ładunków o masie do 1 tony i długości, w zależności od wersji od  1,5 do 1,8 metra. Może też ciągnąć przyczepy o masie do 3 ton. A to dzięki nowej jednostce wyskoprężnej o pojemności 2,3 litra, mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego. 
Istotnym elementem determinującym jakość i niezawodność auta jest konstrukcja podwozia i zawieszenia. Nadwozie L200 zabudowane jest na ramie, zawieszenie przednie – niezależne z wahaczami i sprężynami śrubowymi a tylne tworzy sztywny most z resorami piórowymi. 
Nowe Mitsubishi L200  zyskało nowy (choć testowany od prawie 40 lat) napęd na cztery koła, czyli Super-Select 4WD-II. W zależności od rodzaju nawierzchni oferuje kilka trybów jazdy. Na szutrach doskonale spisuje się Gravel, na błocie i śniegu – Mud/Snow na piasku – Sand a do jazdy w najtrudniejszym terenie wykorzystywany jest Off Road. Przełączania pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy można dokonywać podczas jazdy, nawet do prędkości 100 km/h.
W swojej klasie L200 jest pewnego rodzaju wyjątkiem. Wynika to z faktu, że został wyposażony w systemy bezpieczeństwa raczej rzadko widywane u konkurentów. To między innymi system Multi-Around Monitor umożliwiający obserwację terenu wokół auta i łatwiejsze manewrowanie. 
Pojazd wyposażono również w system łagodzący skutki kolizji oraz system umożliwiający dohamowanie pojazdu w sytuacjach awaryjnych. Zupełną nowością jest natomiast system zapobiegający wjechaniu w przeszkodę przy zbyt gwałtownym ruszeniu z miejsca. Ma to być zabezpieczenie na wypadek pomylenia pedałów, co pewnie się zdarza.

Kaliska premiera obu modeli miała miejsce w piątek, 15 listopada, w salonie firmy Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej, dealera marek Mitsubishi, Hyundai, Renault, Dacia, Ford oraz Volvo. Integralną częścią kaliskiej premiery było spotkanie członków zespołu Pectus w Galerii Amber z kaliszanami z okazji wydania nowej płyty grupy pt. „Kobiety”.  
Warto zaznaczyć, że grupa braci Szczepaników to oficjalny ambasador Auto Centrum Lis  – firmy, która od lat plasuje się w absolutnej krajowej czołówce pod względem sprzedaży aut. 
 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do