
Zmodyfikowany ASX i całkowicie nowy L 200. To najnowsze propozycje koncernu z Dalekiego Wschodu z trzema diamentami na masce. Kaliskie premiery miały miejsce w piątek, w salonie marki Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej
ASX – kompaktowy SUV od 10 lat produkowany we współpracy z PSA (Peugeot Société Anonyme – francuski koncern motoryzacyjny, właściciel marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall – przyp. pp) to jedno z najlepiej sprzedających się aut koncernu z kraju Kwitnącej Wiśni. Jak podaje portal moto.pl, od początku produkcji w Europie nabywców znalazło ponad 330 tysięcy tych pojazdów. Również w Polsce ASX cieszy się zasłużonym zainteresowaniem. W latach 2010 – 2019 na polskie drogi wyjechało ponad 20 tysięcy kompatkowych SUV-ów Mitsubishi.
Co przekonuje nabywców? Między innymi silnik – oszczędny i niezawodny. Co prawda w nowym ASX pracuje nowa jednostka ale filozofia marki pozostała ta sama. Nowy model został wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, o 33 KM silniejszy od poprzednika. Może współpracować z doskonałą, 5-stopniową przekładnią manualną lub również chwalonym 6-stopniowym automatem CVT wykorzystywanym m.in. w Eclipse Cross.
Użytkownicy doceniają też użytkowe i terenowe walory ASX. W zasadzie bez zmian pozostały wymiary auta – 4365 mm długości (o 70mm więcej od poprzednika), 1770 szerokości i 1640 wysokości. Bagażnik ma 419 dm3 pojemności a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do ponad 1200 litrów.
Spory, 19-centymetrowy prześwit oraz wytrzymałe nadwozie gwarantują, że ASX-em można bez obaw forsować nawet trudniejsze bezdroża. Doskonałe off-roadowe możliwości gwarantuje napęd 4X4 sprzężony z bezstopniową przekładnią CVT.
Warto zwrócić uwagę na nowe, lepsze materiały odświeżonego wnętrza ASX. Nowością jest również SDA – nowy system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, który można obsługiwać dotykiem lub poleceniami głosowymi.
W standardzie użytkownik otrzyma m.in. elektrycznie podgrzewane szyby (przód i tył), lusterka, przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu i immobilizer. Poza tym we wszystkich wersjach, oprócz najtańszej, montowana jest kamera cofania, światła do jazdy dziennej oraz reflektory z czujnikiem zmierzchu wykonane w technologii Bi-LED.
Bepieczeństwa podróżujących najnowszym SUV-em Mitsubishi strzeże cały zestaw systemów. Między innymi ASC i TCL czyli system stabilizacji toru jazdy z kontrolą trakcji, system wspomagania ruszania pod górę (HSA), ABS z rozdziałem siły hamowania, FCM czyli system ograniczający skutki kolizji, system ostrzegający o niezmierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), monitoring martwego pola oraz ruchu poprzecznego przy jeździe do tyłu.
Do tego oczywiście przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne.
L200 – użyteczny i komfortowy
Ten japoński pick-up zadebiutował 41 lat temu, w 1978 roku. Choć stworzony przede wszystkim do ciężkiej pracy, przypadł do gustu również, a może przede wszystkim tym, którzy doceniają jakość. Stał się wręcz synonimem jakości i użyteczności.
Zdolny do przewożenia ładunków o masie do 1 tony i długości, w zależności od wersji od 1,5 do 1,8 metra. Może też ciągnąć przyczepy o masie do 3 ton. A to dzięki nowej jednostce wyskoprężnej o pojemności 2,3 litra, mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego.
Istotnym elementem determinującym jakość i niezawodność auta jest konstrukcja podwozia i zawieszenia. Nadwozie L200 zabudowane jest na ramie, zawieszenie przednie – niezależne z wahaczami i sprężynami śrubowymi a tylne tworzy sztywny most z resorami piórowymi.
Nowe Mitsubishi L200 zyskało nowy (choć testowany od prawie 40 lat) napęd na cztery koła, czyli Super-Select 4WD-II. W zależności od rodzaju nawierzchni oferuje kilka trybów jazdy. Na szutrach doskonale spisuje się Gravel, na błocie i śniegu – Mud/Snow na piasku – Sand a do jazdy w najtrudniejszym terenie wykorzystywany jest Off Road. Przełączania pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy można dokonywać podczas jazdy, nawet do prędkości 100 km/h.
W swojej klasie L200 jest pewnego rodzaju wyjątkiem. Wynika to z faktu, że został wyposażony w systemy bezpieczeństwa raczej rzadko widywane u konkurentów. To między innymi system Multi-Around Monitor umożliwiający obserwację terenu wokół auta i łatwiejsze manewrowanie.
Pojazd wyposażono również w system łagodzący skutki kolizji oraz system umożliwiający dohamowanie pojazdu w sytuacjach awaryjnych. Zupełną nowością jest natomiast system zapobiegający wjechaniu w przeszkodę przy zbyt gwałtownym ruszeniu z miejsca. Ma to być zabezpieczenie na wypadek pomylenia pedałów, co pewnie się zdarza.
Kaliska premiera obu modeli miała miejsce w piątek, 15 listopada, w salonie firmy Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej, dealera marek Mitsubishi, Hyundai, Renault, Dacia, Ford oraz Volvo. Integralną częścią kaliskiej premiery było spotkanie członków zespołu Pectus w Galerii Amber z kaliszanami z okazji wydania nowej płyty grupy pt. „Kobiety”.
Warto zaznaczyć, że grupa braci Szczepaników to oficjalny ambasador Auto Centrum Lis – firmy, która od lat plasuje się w absolutnej krajowej czołówce pod względem sprzedaży aut.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie