Reklama

Kolejne „słuchanie winyli”... Z George`m Harrisonem o przemijaniu

28/01/2024 06:00
LUT10

Akcelerator Kultury, ul. Nowy Świat 2A, Kalisz godz: 18:00

E. Cioran „Świadomość czasu: zamach na czas”  

Przed nami kolejne, 13. słuchowisko winylowe, którego osią tematyczną będzie tym razem... przemijanie. W rozważaniach organizatorzy będą posiłkować się muzyką George’a Harrisona, na którego postbeatlesowskiej dyskograficznej liście znajdziemy wybitny album „All Things Must Pass” (Wszystko musi przeminąć), wydany w 1970 r.. Przedstawienie utworów z płyt Harrisona będzie częścią przekrojowej prezentacji, głównie solowej kariery ex-Beatlesa.

– Będąc w tematyce przemijania porozmawiamy również o „one-hit wonders”, czyli o tzw. artystach jednego przeboju. W związku z tym zaprezentujemy kilka utworów, którym udało się przebić do szerszej publiczności, jednocześnie pozostawiając w tyle i kontraście resztę „muzycznych dokonań” twórców – informuje Leszek Ziąbka, kaliski archeolog, radny, współorganizator cyklu audycji.
– Przedstawiona zostanie również poezja jednego z polskich liderów rapu „inteligenckiego”, co będzie stanowiło próbę obrony części rapowego środowiska muzycznego – dodaje Kasia Simiłowska, współorganizatorka przedsięwzięcia. 

W ramach ciekawostki zostanie również zaprezentowany prawie zapomniany polski bluesowy zespół z przełomu lat 70-tych, kapele brytyjskiej sceny rockowej, które zniknęły ze sceny muzycznej oraz japońska grupa, tworząca w klimatach blues-rockowych w podobnym okresie i klimacie.
Serdecznie zapraszamy na spotkanie przy winylach, które odbędzie się 10 lutego o godzinie 18:00, tradycyjnie w murach Akceleratora Kultury przy ul. Nowy Świat 2A – zaprasza współorganizator audycji, archeolog dr Adam Kędzierski i zachęca gości do przyniesienia swoich płyt winylowych, które wpiszą się w tematykę muzycznego spotkania. 
(opr. pp)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do