Reklama

Nie tłoczmy się i trzymajmy odległość

16/03/2020 22:02

Kaliskie urzędy i instytucje czynią wiele by nie doprowadzić do ewentualnego rozprzestrzenienia się koronawirusa. Czynią to w trosce o swoich pracowników oraz petentów i klientów. Na swój sposób podejmują działania także mniejsze placówki. Tam gdzie np. sklep czy inna placówka jest dostępna dla klienta najczęściej dominują dwie formy ostrożności – pojedyncze obsługiwanie osób i zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy klientami a także pomiędzy klientami a personelem obsługującym.

   Dla przykładu w piekarni PSS na Majkowie pieczywo sprzedawane jest przez okienko, a kupujący zgodnie z widniejącą instrukcją wchodzą do wewnątrz pojedynczo, pozostali oczekują na dworze.

   W oddziale Poczty Polskiej na Majkowie na posadce przyklejono brązową taśmę w odległości 1,5 metra od balustrady oddzielającej urzędniczkę od klienta. Taśmę może przekroczyć wyłącznie osoba, która w danym momencie będzie załatwiana. Jaskrawo żółta taśma oraz ustawiony drogowy pachołek wyznaczają strefę, której nie może przekroczyć klient stacji benzynowej w PawłówkuW sklepie LIDL (al. Wojska Polskiego) tylko jedna osoba wykłada produkty na taśmę i póki nie zostanie obsłużona przez kasjera kolejna nie może tego uczynić. O wiele dalej posunęło sie kierownictwo kaliskiego Leroy Merlin. Tam każdy wchodzący klient proszony jest przez pracownika by zdezynfekował ręce dostępnym tam środkiem.

   Czynione dzisiaj obserwacje dowodzą, że klienci ze zrozumieniem i bez zbędnych komentarzy stosują się do wprowadzonych ograniczeń, a to napawa optymizmem.  Może okazać się, że  zachowanie większych odległości pomiędzy klientami a także sprzedawcami podobnie jak częste mycie rąk będą skutecznymi sposobami zapobiegania ewentualnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

(grz)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do