Reklama

Oszuści podszyli się pod pracowników banku. 40-latka przekazała im duża sumę pieniędzy

Życie Kalisza
02/06/2023 08:32

Kolejna osoba straciła duże pieniądze. Oszuści przekonali 40-latkę z Kalisza, że jej konto zostało przechwycone przez przestępców, a następnie namówili ją do zaciągnięcia kredytu. Część przyznanych przez bank pieniędzy kobieta oddala oszustom

Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 40-latkę, że na jej rachunku bankowym złożono wniosek kredytowy, który został pozytywnie zaopiniowany – mówi podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu.-  Kobieta powiedziała, że nie składała wniosku o pożyczkę. Fikcyjny pracownik banku powiedział, że może ten wniosek wycofać, logując się do swojej bankowości internetowej i składając swój wniosek o kredyt. Kobieta nie podejrzewała, że rozmawia z oszustem i wykonywała wszystkie jego polecenia.

Po złożeniu wniosku i przyznaniu kredytu, 40-latka pojechała do banku, aby wypłacić pieniądze. Oszuści przez cały czas byli w kontakcie telefonicznym z kobieta i instruowali ją, by nie rozmawiała z pracownikami banku.

Ze względu na ograniczenia kaliszanka nie mogła wypłacić całej sumy zaciągniętego kredytu. Ostatecznie wypłaciła blisko połowę przyznanego kredytu – mówi podkom. Anna Jaworska-Wojnicz. - Zgodnie z poleceniami oszusta, wszystkie wypłacone pieniądze kobieta wpłaciła przy użyciu kodów blik we wpłatomacie. Na koniec rozmowy została poinformowana, że pracownicy banku skontaktują się z nią w ciągu 15 minut celem potwierdzenia anulowania kredytu.

Kobieta straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych. Niestety, dopiero po wszystkim zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i wówczas powiadomiła policję.

Funkcjonariusze przypominają kilka prostych zasad, które mogą uchronić nas przed tego typu przestępstwem:

  • Nie ufaj obcym i nie wierzyć we wszystko co mówią.
  • Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej. “Czerwona lampka” powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga wypłat pieniędzy lub zainstalowania oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego, czy pulpitu komputera. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.
  • Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
  • Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku, kiedy ktoś do ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).
  • Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.
  • Podejrzewając, że ktoś próbuje cię oszukać, natychmiast powiadom policję.

(red), fot. pixabay

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do