
W rejonie dworców PKP i PKS nie będzie planowanego tam kiedyś wiaduktu kolejowego ani kolejnego obiektu handlowego o powierzchni powyżej 2 tys. m2. Możemy jednak spodziewać się tam mniejszego marketu, a przede wszystkim kolejowo-autobusowego Centrum Przesiadkowego. Uchwałę w tej sprawie podjęli kaliscy radni
Dotyczy ona przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów przydworcowych. To już trzeci taki plan w ciągu minionych 16 lat. Pierwszy powstał w roku 2000, a drugi w 2009. Ten ostatni przewidywał przedłużenie ul. Podmiejskiej ku Obozowej poprzez budowę wiaduktu nad torami kolejowymi. Zakładał również, że część nieruchomości położonej przy ul. Podmiejskiej 4 posłuży budowie ulicy zbiorczej. W planie tym część terenów (symbol 2UC) przeznaczono także pod przyszłe obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m2. Przedsięwzięcia te nie zostały dotychczas zrealizowane, oczywiście jeśli nie liczyć Galerii Handlowej Amber. Niedawno do prezydenta wpłynęły dwa wnioski o zmianę zapisów Planu – Tereny Przydworcowe II. Wnioskodawcy zwrócili się z prośbą o przeznaczenie całej nieruchomości stanowiącej działki nr 11/1 i 11/2 (ul. Podmiejska 4) pod „tereny o funkcji usługowej z możliwością realizacji inwestycji umożliwiającej utworzenie nowych miejsc pracy”. Jak czytamy w uzasadnieniu do przyjętej w ub. tygodniu uchwały, zmiana wspomnianego planu miejscowego jest warunkiem koniecznym do zakupu przez jednego z wnioskodawców działek 11/1 i 11/2 i rozpoczęcia inwestycji we wskazanej lokalizacji. – Rozwiązania przewidziane w aktualnym planie miejscowym powodują znaczne zmniejszenie powierzchni nieruchomości oraz w znaczący sposób utrudniają planowaną inwestycję. Według jednego z wnioskodawców, zapis w Planie dotyczący wiaduktu powinien ulec zmianie, bo jego wykonanie przy już wybudowanym obiekcie Galerii Handlowej Amber jest niemożliwe. Ponadto właściciel nieruchomości przeznaczonej pod tereny oznaczone symbolem 2UC wnosi o przeznaczenie tego terenu pod obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży poniżej 2 tys. m2, usługi, stacje paliw, gastronomię itp. – czytamy dalej w uzasadnieniu.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Z jednej strony ładna galeria, z drugiej odnowiony dworzec a pośrodku szpetny teren. Az prosi się, żeby coś z tym zrobić.
i tak wiadomo,że po PKS będzie salon BMW
Zaniechanie wiaduktu to błąd poważnie utrudniający rozwój południowej części miasta. To iście małomiasteczkowy brak wizji, rozpaczliwa ciasnota umysłowa, przejaw intelektualnego ograniczenia.
Lobbyści górą !!!!!!!!
no i wszystko jasne kto za tym stoi i dlaczego