Przestępcy rozsyłają e-maile wyglądające jak wiadomości z Profilu Zaufanego – alarmuje policja. W treści informują, że zalogowano się z nowego urządzenia i podają numer telefonu kontaktowego
Zdezorientowany klient sam dzwoni pod wskazany numer i słyszy, że ktoś skradł jego dane na Profilu Zaufanym oraz że skontaktuje się z nim bank. W rzeczywistości nie oddzwania bank, lecz oszust podszywający się pod pracownika banku, który nakłania do przelewów. Twierdzi, że ktoś próbował wykonać przelewy i że, aby zabezpieczyć środki, klient musi przelać pieniądze na „konta techniczne” – wyjaśnia sposób działania oszustów policja.
W ten sposób ofiara traci niekiedy wszystkie oszczędności. Jak więc się chronić przed tego typu oszustwem?
Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP - Centrum Wymiany i Analiz Informacji Sektora Finansowego oraz Biuro Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji radzą:
Masz wątpliwości? Rozłącz się i zadzwoń do banku lub na policję.

(red), fot. KGP, pixabay
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie