Reklama

SERES – nowa marka elektryków już w Kaliszu

09/06/2022 05:45

Atrakcyjna sylwetka crossovera-a, bardzo dobrej jakości materiały, bogate wyposażenie a do tego bardzo przyzwoite parametry techniczne i osiągi. Tak w telegraficznym skrócie można scharakteryzować produkt mało jeszcze znanej w Polsce marki pojazdów elektrycznych pod nazwą Seres. Co ważne, auto jest już do nabycia w Kaliszu

  Seres 3, bo takim numerem opatrzono motoryzacyjną nowość jest pojazdem w pełni elektrycznym, napędzanym silnikiem o mocy 163 KM, wyposażonym w baterię o pojemności  53 kWh. Co warte podkreślenia – akumulator jest baterią bezkobaltową, litowo-żelazo-fosforanową (LiFePO4) uznawaną za jedną z najbezpieczniejszych typów baterii na świecie. Dla przyszłych użytkowników oznacza to przede wszystkim stabilność, długą żywotność oraz przyzwoity zasięg. Dane katalogowe podają wartości przekraczające 400 kilometrów, ale bliższe rzeczywistości są dane wynikające z testów, czyli około 330 kilometrów. To wartość porównywalna z zasięgami innych, bardziej znanych na świecie producentów elektryków. Podobnie wypada porównanie czasów ładowania akumulatorów. Z domowego gniazdka auto ładuje się w około 8 godzin. Z kolei przy użyciu szybkiej ładowarki, do poziomu 80 procent, czas naładowania nie zajmie więcej, jak pół godziny. W sam raz na wypicie filiżanki kawy...

  Warto jeszcze dodać, że auto przyspiesza do „setki” w niecałe 9 sekund a maksymalna prędkość to 155 km/h przy wartości momentu obrotowego 300 Nm. Do wyboru mamy trzy tryby jazdy – Neutral, Eco oraz Sport. W trybie „eco” auto wydaje się nieco ospałe natomiast w trybie „sport” nabiera już wyraźnego wigoru gotowe do konfrontacji z hot hatch-ami przy starcie spod świateł.

Nowoczesny i funkcjonalny
Nadwozie crossovera ma prawie 4,4 metra długości. To parametr porównywalny z Hyundai Kona (4,2 m) czy Volkswagenem ID.4 (4.58 m). Uwagę przykuwają efektowne przetłoczenia na bokach oraz wznosząca się krawędź okien – elementy, które podkreślają nowoczesny design auta. Wnętrze przestronne, minimalistyczny kokpit z efektownymi okrągłymi nawiewami powietrza na desce rozdzielczej. Ciekawym elementem jest wysuwający się przełącznik trybu jazdy (D ,R, N. P) po włączeniu zasilania.

  Seres jest łatwy w obsłudze, intuicyjny, system multimedialny czytelny, z doskonałej jakości kamerami 360 stopni. Trudno również mieć zastrzeżenia do jakości materiałów – doskonałej jakości eco skóra pokrywa fotele, kierownicę, boczne panele oraz wiele innych elementów. Atutem Seresa jest także wielkość przestrzeni pasażerskiej – na tylnej kanapie pasażerowie nie będą mieli prawa narzekać na ciasnotę. Gwarancja na auto to 5 lat lub 150 tysięcy kilometrów a na baterie – 8 lat lub 120 tysięcy kilometrów. Warto dodać, że gwarancja obejmuje również spadek efektywności baterii. Spadek ponad 30-procentowy w trakcie gwarancji wiąże się z jej wymianą.

Komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim
  Seres nie jest autem długodystansowym. Sprawdza się natomiast doskonale w miejskich warunkach i na krótszych dystansach poza miastem. Jak na miejskiego crossovera zaskakuje wielkością przestrzeni pasażerskiej i bagażnika, prowadzeniem oraz komfortem jazdy – duże, 18-calowe koła doskonale pokonują nierówności oraz spore ubytki w jezdni. Zaskakująco długa jest lista systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Aby nie być gołosłownym: 6 poduszek powietrznych,  funkcja ostrzegania przed kolizją, asystent pasa ruchu, system wspomagania ruszania oraz zjazdu ze wzniesienia, system kontroli trakcji, wspomagania nagłego hamowania, elektroniczny rozdział siły hamowania, kierunkowskazy adaptacyjne czy automatyczny hamulec postojowy – by wymienić najważniejsze systemy, które czuwają nad bezpieczeństwem podróżnych. Równie imponująca jest lista udogodnień poprawiających ich komfort jazdy – podgrzewane i sterowane elektrycznie fotele, kierowcy i pasażera, składane i podgrzewane lusterka, kierunkowskazy adaptacyjne, panoramiczny dach, wspomniane kamery 360 stopni, tempomat, rejestrator jazdy z kartą pamięci, automatyczna klimatyzacja z mikrofonem kabinowym, system nawigacji z mapami, PDC czyli asystent parkowania z przodu i tyłu, 10.25-calowy wyświetlacz dotykowy, tylne oświetlenie LED, antena z GPS, 18-calowe felgi, radio, USB, AUX, Bluetooth, wielofunkcyjna kierownica, etc. 

Pojazd rodem z Doliny Krzemowej!
Seres to amerykańsko-chiński producent samochodów elektrycznych z siedzibą w Santa Clara w Kalifornii.  Firma debiutowała w 2016 roku z inicjatywy Chongqing Sokon Industry Group, której celem była produkcja samochodów elektrycznych głównie na rynek amerykański i chiński. Ciekawostką jest, że już w 2016 roku do projektu dołączył Martin Eberhard – współzałożyciel Tesli, który wcześniej rozstał się z Elonem Muskiem. W 2020 roku Seres zadebiutował w Europie - Holandii, Norwegii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech, a rok później trafił do krajów bałtyckich – Estonii i Litwy. W tym roku  pojawił się w polskich salonach. 
Nad Wisłą sprzedażą nowej marki zajmuje się osiem firm. W Wielkopolsce jedynym dystrybutorem Seresa jest Auto Centrum Lis – największy dealer w Południowej Wielkopolsce z siedzibą w Kaliszu który w swej ofercie ma również Hyundaia, Mitsubishi, Forda, Renault, Dacię oraz topowe Volvo. Seres dostępny jest w salonie Auto Centrum Lis przy ul. Łódzkiej w Kaliszu. Dealer zapewnia, że auto dostępne jest „od ręki”.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do