
, " />
– Skutkiem obostrzeń związanych z ogłoszeniem stanu pandemii był prawie 30-procentowy spadek obrotów branży motoryzacyjnej w Polsce. A jak na tym tle prezentuje się Volvo? Całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że w tym roku udało nam się znacząco poprawić naszą pozycję w rankingach sprzedaży samochodów w Polsce – informuje Malwina Lis, marketing manager Volvo Car Kalisz O ile w ubiegłym roku udział prestiżowej, szwedzkiej marki w sprzedaży nowych aut w Polsce wynosił 2 procent to obecnie wzrósł on do 2,9%. Nie jest zaskoczeniem, że największym zainteresowaniem nabywców cieszą się auta typu SUV. – Prawie 70% nabywców Volvo wybiera SUV-y z czego ponad połowa to nasz flagowy model, czyli XC60 – wyjaśnia Malwina Lis. Dodaje, że okres pandemicznych ograniczeń nie wpłynął znacząco na zainteresowanie nabywców ofertą kaliskiego salonu marki. – W lipcu i sierpniu odnotowaliśmy tak dużą sprzedaż, że obecnie brakuje powoli aut dostępnych „od ręki”, przyjmujemy zamówienia na rok przyszły. Przy czym warto zaznaczyć, że klientów, którzy skorzystają z naszej oferty będą obowiązywać ceny tegoroczne – zdradza szczegóły promocji pani Malwina. – Innymi słowy, dla klientów, którzy zgodzą się chwilę poczekać za wymarzonym Volvo dajemy największy możliwy rabat – dodaje Dawid Piasecki, opiekun klienta biznesowego Volvo Car Kalisz. Przy okazji obala mity na temat tego, że zakup auta klasy premium musi oznaczać nadzwyczajny wydatek z portfela. – Chcemy pokazać klientom, że niejednokrotnie za zakup SUV-a konkurencji, niżej klasyfikowanego niż Volvo zapłaci bardzo podobną kwotę lub znajdzie identyczne finansowanie. Klienci często reagują zdziwieniem: „A gdzie jest haczyk”? Ale w tym przypadku haczyka nie ma – zaznacza Dawid Piasecki i przypomina, że obecnie cena podstawowego modelu XC40 to 114.900 złotych. – Stosunek ceny do jakości jest, w przypadku Volvo, bardzo wysoki – dodaje. Najbardziej innowacyjna marka Gościem spotkania z przedstawicielami kaliskich mediów był Szymon Czerwiński, znakomity kucharz, finalista V edycji programu MasterChef, prowadzący swój program kulinarny na antenie TVN i ambasador Volvo Car Kalisz. – Od kwietnia tego roku jeżdżę XC60 czyli najbardziej popularnym modelem Volvo i jestem nim zauroczony. Auto potwierdza swoje walory użytkowe, jest wygodne i komfortowe a przy tym daje ogromne poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie na drodze. Nawet pokonywanie bardzo dużych dystansów nie męczy ani kierowcy ani pasażerów – podsumowuje Szymon Czerwiński. (pp) Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Volvo inwestuje w elektryczność
Hybrydy i „elektryki”
W połowie przyszłego roku koncern ze Skandynawii zaprezentuje swój pierwszy, całkowicie elektryczny samochód, czyli XC40. – Hakan Samuelsson, prezes koncernu, na paryskiej konferencji klimatycznej podkreślał, że do 2050 roku Volvo będzie produkować wyłącznie auta z napędem elektrycznym. Taki jest plan. Natomiast do 2025 roku z oferty Volvo znikną pojazdy napędzane silnikami wyłącznie spalinowymi na rzecz napędu spalinowo-elektrycznego czyli hybryd, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców – zaznacza pan Dawid i podkreśla, że obecnie Volvo jest światowym liderem w sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym.
Jednak docelowo, jak wspomniano, koncern będzie inwestował w produkcję aut o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Zainteresowani, jak dodaje Dawid Piasecki, mogą liczyć na finansowe zachęty. – Użytkownikom aut z napędem elektrycznym oraz hybrydowym Volvo zwracamy za prąd czemu służy aplikacja „Volvo on call”.
Na marginesie, plany koncernu zakładają aż trzykrotne zwiększenie produkcji silników elektrycznych w najbliższym czasie. Ciekawostką jest, że baterie do aut elektrycznych Volvo będą produkowane w Polsce, w fabryce, która powstanie pomiędzy Wrocławiem a Wałbrzychem. Producentem będzie firma LG.
Technologiczną nowinką, która już pojawiła się w samochodach Volvo, jest system wyłapujący cząsteczki PM 2,5 w kabinie. – To bardzo efektywny jonizator powietrza, który montowany jest w dolocie powietrza do przestrzeni kabinowej. Absolutnie nowatorskie rozwiązanie, nie stosowane w żadnej innej marce. Dzięki takiemu rozwiązaniu, powietrze w kabinie auta marki Volvo jest nawet 5-krotnie czystsze niż na zewnątrz – podkreśla Dawid Piasecki.
Kolejną technologiczna nowością Volvo, które znajdzie zastosowanie w elektrycznej wersji XC40, będzie system operacyjny android, stworzony przez Volvo wspólnie z Google. – To system, który nie ma nic wspólnego z wcześniej stosowanym systemem android auto – zaznacza D. Piasecki. – Ma możliwość personalizacji i bardzo intuicyjną obsługę. System będzie aktualizowany na bieżąco. Dzięki temu użytkownik będzie miał do dyspozycji wszelkie możliwe aplikacje m.in. możliwość wydawania komunikatów głosowych w wielu językach. Dzięki temu będzie można wybrać muzykę, ustawić temperaturę, wybrać adres do nawigacji czy wysyłać wiadomości SMS – wymienia pan Dawid i zwraca uwagę na kolejną nowinkę.
– Od lipca tego roku właściciele Volvo mogą cieszyć się dożywotnią gwarancją na części zamienne. Oczywiście gwarancja nie obejmuje takich elementów jak np. klocki czy tarcze hamulcowe czy usługi wymiany oleju, ale wszelkie inne, z czasem pracy mechanika włącznie. Oznacza to, że wizyta w serwisie Volvo w ogóle nie obciąży naszego portfela – wyjaśnia. – Jeśli firma daje dożywotnią gwarancję to przede wszystkim sygnał, że jest pewna swojego produktu – podkreśla Malwina Lis i dodaje, że potwierdzeniem technologicznego zaawansowania Volvo jest tytuł „Najbardziej innowacyjnej marki”, na podstawie badań 80 tysięcy kierowców przeprowadzonych przez amerykańską firmę J.D. Power. – Wyprzedziliśmy nawet Teslę. Podziel się swoją opinią
Wideo zyciekalisza.pl
Komentarze opinie