Reklama

Automatyczny defibrylator w liceum Kościuszki

13/01/2022 07:05

II Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu może pochwalić się posiadaniem urządzenia ratującego życie. Posiadanie przez szkołę AED gwarantuje w razie potrzeby udzielenie pomocy uczniom, nauczycielom, a nawet mieszkańcom Kalisza dotkniętych nagłą utratą zdrowia.

    Zakup urządzenia to efekt bardzo dobrze układającej się współpracy dyrekcji szkoły z Radą Rodziców, udało się też pozyskać sponsora. - Pomysłodawczynią  a także pilotującą sprawy związane z gromadzeniem środków i zakupem defibrylatora była Agnieszka Kopeć, nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa.    

      Automatyczny defibrylator (AED) działa według ustalonego algorytmu, którego zadaniem jest wykrycie nieprawidłowego rytmu serca. Urządzenie prowadzi prostymi komunikatami przez cały proces ratowania życia i po przyklejeniu elektrod samodzielnie bada rytm serca. Dzięki temu, również samodzielnie, zaleca podanie impulsu elektrycznego. W połączeniu z resuscytacją krążeniowo – oddechową jest jedynym sposobem na uratowanie życia – wyjaśnia Maria Żubrowska-Gil, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu.

    W dni nauki w szkole przebywa około 850 osób w tym około 100 nauczycieli. Posiadanie na wyposażeniu szkoły defibrylatora, to nie tylko możliwość udzielenia pomocy osobom starszym ale także młodzieży. - U osób młodych też może dojść do zatrzymania akcji serca.  Najczęściej wynika to z hipoksji (niedotlenienia), hipowolemii (utraty krwi) lub z wrodzonych wad serca. Niedotlenienie może powodować migotanie komór serca (jest to jeden z rytmów przeznaczonych do defibrylacji), więc niezwykle przydatny w takim przypadku będzie defibrylator AED. Jego zastosowanie może uratować życie dziecka – mówi A. Kopeć.

    Wszyscy nauczyciele jak i pracownicy administracyjni szkoły zostali przeszkoleni w obsłudze defibrylatora.

(grz)                                                                       

 

Reklama

Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Wróć do