
Od 27 stycznia nauczyciele mogą składać wnioski o bon wartości 2,5 tys. zł (brutto) na zakup laptopa. Niemal w ostatniej chwili przed rozpoczęciem przyjmowania wniosków zapadła decyzja, że o bon mogą starać się również nauczycie edukacji wczesnoszkolnej.
Przepisy obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych nauczycieli wskazują, że bon na zakup laptopa lub laptopa przeglądarkowego przysługuje:
Informacje dotyczące składania wniosków
Od dnia, w którym nauczyciele zostają uprawnieni do skorzystania z programu (od 27 stycznia 2025 roku), mają 30 dni na złożenie wniosku (do 26 lutego 2025). Nauczyciele składają wnioski do dyrektorów szkół. Wniosek musi zawierać imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail i numer telefonu komórkowego wnioskującego. Te dane każdy nauczyciel powinien wpisać do tabeli i przesłać w wersji edytowalnej z wypełnionym wnioskiem do dyrektora szkoły.
Oświadczenie do dyrektora szkoły
Zgodnie z ustawą nauczyciel składa oświadczenie do organu prowadzącego szkołę za pośrednictwem dyrektora szkoły, że nie otrzymał: laptopa, laptopa przeglądarkowego lub świadczenia na sfinansowanie ich zakupów w ramach wsparcia udzielonego z innych programów finansowanych ze środków publicznych. Oświadczenie składane jest pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Obowiązkiem dyrektorów szkół jest przekazanie do organu prowadzącego szkołę tabelę z danymi nauczycieli, którzy są uprawnieni i wnioskowali o bon. Organ prowadzący szkołę składa w systemie teleinformatycznym dla każdej szkoły osobny wniosek. Organ prowadzący szkołę ma 30 dni od dnia otrzymania wniosków nauczycieli na złożenie wniosku zbiorczego w systemie informatycznym (do 28 marca 2025).
Nauczyciele otrzymają na wskazany przez siebie adres e-mailowy bon na zakup laptopa. Na stronie: laptop dla nauczyciela.gov.pl nauczyciele znajdą listę sklepów, w których będą mogli zrealizować bon.
Informacja dla organów prowadzących szkoły
Organ prowadzący szkołę przed złożeniem wniosku do Ministerstwa Cyfryzacji musi uzupełnić dane w ankiecie w SIO –o osobach uprawnionych do złożenia wniosku. W przypadku problemów z wypełnieniem ankiety w SIO kontakt na adres: [email protected]. Infolinia czynna od pn. do pt. w godz. 7:00-18:00, w soboty 10:00-18:00. Nr tel. (42) 253 54 36. Kontakt e-mailowy na adres: [email protected].
Program, finansowany jest z Krajowego Planu Odbudowy. Nauczyciele będą mieli możliwość dopłacenia do droższego modelu sprzętu.
(grz)
foto: pixabay, P.S. wykorzystano informacje ze strony men
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie