
By złożyć wniosek o paszport, wcześniej trzeba się umówić, ale z tym jest nie lada problem - zgłaszają czytelnicy
Przeciętny kaliszanin zamierzający dostać paszport, najprawdopodobniej zacznie swe starania od internetowej wyszukiwarki Google, wpisując tam frazę: "paszporty Kalisz". W odpowiedzi Google zwraca stronę: "Internetowa rejestracja do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu", gdzie na dole jest moduł "Delegatura w Kaliszu, Rezerwuj wizytę". Naturalne, że zainteresowany paszportem kliknie w to miejsce. Niestety, wówczas zostanie przerzucony na podstronę, gdzie zobaczy kalendarz z tytułem: "Brak dostępnych rezerwacji w okresie od 17.02.2022r. do 16.03.2022r". (taki wynik wyświetlił się 16 lutego 2022, a analogiczny był 15 lutego).
Zatem co w takiej sytuacji ma zrobić starający się o paszport? Zapewne wkurzy się i pomyśli sobie, by poczekać do następnego miesiąca, ale wtedy najprawdopodobniej wszystko powtórzy się od nowa chyba, że będzie miał szczęście trafić akurat na jakiś wolny termin. Wkurzy się jeszcze bardziej, gdy kliknie na zakładkę "Sprawdź stan kolejek" i zobaczy, że "liczba oczekujących wynosi 0" i "czynnych stanowisk 0".
Poprosiłem więc o wyjaśnienie w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Otrzymaliśmy dość obszerną odpowiedź, którą zamieszczam poniżej w całości. W skrócie, dowiadujemy się z niej, że przyczyna "wynika z rezerwacji dokonanych przez klientów" i że "każdego dnia "uwalniane" są nowe terminy".
Zatem jeśli nie możesz dostać się do Urzędu by złożyć złożyć wniosek o paszport, to powinieneś wiedzieć, że winni są Klienci, a potem z poczuciem winy zaglądaj sobie do internetowej rezerwacji codziennie (możesz nawet wielokrotnie) i poluj na wolny termin. Ot, taka darmowa loteria bez określenia czy masz większe, czy mniejsze szanse niż w Totolotku.
W odpowiedzi Urząd poinformował również, że jest jeszcze druga możliwość rezerwacji terminu: przez telefon. Zatem korzystam z numeru telefonu wskazanego w linku tej odpowiedzi: tel.: 62 760 83 18. Dzwonię:
Dzwonię 16-02-2022 o g. 13.15: nikt nie odpowiada
Dzwonię 16-02-2022 o g. 13.23: nikt nie odpowiada
Dzwonię 16-02-2022 o g. 13.30: nikt nie odpowiada
Tracę cierpliwość ...i zyskuję współczucie dla interesantów. Nie myślmy jednak, że jest to wyłącznie problem Kalisza. Sprawdzałem internetowo terminy w innych miastach podległych pod Urząd Wojewódzki w Poznaniu i sytuacja jest niemal identyczna.
Kurcze, przecież mamy luty i nie ma jeszcze sezonu turystycznego, co dopiero będzie tuż przed wakacjami?
A.W., fot.: pexels.com
Informacja na temat wizyt paszportowych w Wielkopolsce
Zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w związku ze stanem epidemii COVID-19:
W Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu posiadający internetową rezerwację wizyty lub po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
W Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
Klienci przyjmowani są w dni robocze:
w Oddziale Paszportów w Poznaniu: od godz. 7.30 do godz. 17.45,
w Oddziale Paszportów w Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile oraz w Terenowych Punktach Paszportowych w Gnieźnie, Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej: w godzinach standardowych.
Szczegółowe informacje (w tym numery telefonów i adresy e-mail): https://www.poznan.uw.gov.pl/node/18091
Terminy wizyt paszportowych (pierwsze możliwe, wg stanu na 15.02.2022 r.):
Lokalizacja |
Złożenie wniosku |
Odebranie paszportu |
||
|
Rezerwacja internetowa |
Rezerwacja telefoniczna |
Rezerwacja internetowa |
Rezerwacja telefoniczna |
Oddział Paszportów w Poznaniu |
16.03. (termin zostanie udostępniony 16.02.) |
11.03. |
15.03. |
16.02. |
Oddział Paszportów w Kaliszu |
16.03. |
16.02 |
22.02 |
|
Oddział Paszportów w Koninie |
10.03 |
16.02. |
16.02. |
|
Oddział Paszportów w Pile |
03.03. |
16.02. |
16.02. |
|
15.03. |
16.02. |
16.02. |
||
TPP w Gnieźnie |
(usługa niedostępna) |
08.03. |
(usługa niedostępna) |
21.02. |
TPP w Nowym Tomyślu |
(usługa niedostępna) |
28.03. |
(usługa niedostępna) |
16.02.. |
TPP w Ostrowie Wlkp. |
(usługa niedostępna) |
09.03 |
(usługa niedostępna) |
17.02 |
TPP w Szamotułach |
(usługa niedostępna) |
30.03. |
(usługa niedostępna) |
16.02. |
TPP w Środzie Wlkp. |
(usługa niedostępna) |
01.03. |
(usługa niedostępna) |
16.02. |
Jednocześnie informuję, że:
brak wolnych terminów w rezerwacji internetowej (dostępnej na kolejne 4 tygodnie) wynika z rezerwacji dokonanych przez klientów (każdego dnia "uwalniane" są nowe terminy);
ograniczenie rezerwacji internetowej do 4 tygodni wynika z doświadczenia wskazującego, że wizyty umówione w terminach późniejszych nie są przez klientów wykorzystywane pomimo dokonania rezerwacji i możliwości ich anulowania;
telefony dedykowane do dokonywania rezerwacji wizyt paszportowych obsługiwane są na bieżąco (w dni robocze);
w przypadku wysłania informacji drogą elektroniczną (e-mail), pracownicy lokalizacji paszportowych kontaktują się z klientem w celu ustalenia terminu wizyty;
dziennie, łącznie przyjmowanych jest w Wielkopolsce około 900 klientów (w tym w Poznaniu ponad 300, w pozostałych lokalizacjach po około 70);
40% wszystkich wizyt podlega rezerwacji internetowej (w Poznaniu - 50%,
w Kaliszu Koninie, Lesznie i Pile - 75%, w pozostałych lokalizacjach brak jest możliwości rezerwacji wizyty przez internet z uwagi na fakt, że punkty paszportowe działają na terenie starostw).
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie