Reklama

Część kaliszan czuje się wykluczona przez KLA

21/12/2019 08:03

Tereny Sulisławic Kolonii i części Szczypiorna nie są obsługiwane przez komunikację miejską. W przestrzeni publicznej nie po raz pierwszy pojawia się apel, aby miejski przewoźnik wprowadził linię autobusową obsługującą te tereny

Ostatnio zaapelowała o to radna Karolina Sadowska. Okazją do wprowadzenia postulowanej zmiany miałby być nowy, opracowywany w tej chwili Plan Transportowy dla Miasta Kalisza. W szczególności chodzi tu o rejony ulic Zachodniej, Świetlanej i Sąsiedzkiej. Trzeba jednak pamiętać, że ta część Kalisza nie należy do gęsto zaludnionych. Jak twierdzi prezydent Krystian Kinastowski, konieczne będzie wykonanie badań dotyczących popytu i podaży na usługi komunikacji miejskiej. Na podstawie wyników tych badań opracowana zostanie nowa siatka połączeń i nowy rozkład jazdy. - Jednym z założeń nowego rozkładu jazdy będzie wprowadzenie zmian przy zachowaniu liczby wozokilometrów obecnie wykonywanych w komunikacji miejskiej, ponieważ każde ich zwiększenie wiąże się z koniecznością zwiększenia rekompensaty wypłacanej Kaliskim Liniom Autobusowymzapowiedział prezydent. Jest jednak także inny problem. - Trasy linii autobusowych muszą przebiegać przez drogi, których parametry techniczne umożliwiają bezpieczne poruszanie się autobusów. Ulice Zachodnia, Świetlana i Sąsiedzka wymagają przebudowy, gdyż obecnie ich parametry nie zapewniają właściwych warunków dla poruszania się po nich autobusów komunikacji miejskiej. (kord)

Na zdj. Karolina Sadowska

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    marcin1978 2019-12-21 09:07:39

    No tak, skąd my to znamy? Przypomnę swój niedawny artykuł:
    https://zyciekalisza.pl/artykul/komunikacja-platna-czy/880267

    Dobra komunikacja musi kosztować, a tymczasem słyszymy: "Jednym z założeń nowego rozkładu jazdy będzie wprowadzenie zmian przy zachowaniu liczby wozokilometrów obecnie wykonywanych w komunikacji miejskiej, ponieważ każde ich zwiększenie wiąże się z koniecznością zwiększenia rekompensaty wypłacanej Kaliskim Liniom Autobusowym – zapowiedział prezydent".
    Zachęca się kaliszan do komunikacji miejskiej, ale gdzie ona jest? Jak co do czego przychodzi, to na nic nie ma pieniędzy. Gdy w Kaliszu pojawia się już w końcu jakaś linia na nowych terenach, to kursuje zwykle raz, dwa razy na godzinę, jak na ul. Korczak.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kaliszanka - niezalogowany 2019-12-21 13:38:40

    Na ulicę Warszawską żeby dojechać to trzeba jechać autobusem nr 6 45min przez cale miasto i co czwarty kurs jest na Warszawską, przeważnie linia nr 6 jezdzi na ul długą.Na Warszawskiej pobudowano bloki gdzie dzieci dojeżdzają o różnych godz do szkoły i ludzie do pracy. Czy nie można by puścic samochodu w lini prostej przez legionów do lecznicy tam też mieszkają ludzie którzy chcą się przemieszczać do miasta a nie każdy ma samochód

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    leon - niezalogowany 2019-12-21 15:04:46

    bo siatka połączeń i częstotliwość jazdy autobusów nie jest budowana pod wygodę pasażera ale pod zdolności finansowe firmy i miasta. A te są niestety skromne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aurelia - niezalogowany 2019-12-21 23:09:49

    Witam ja też mieszkam na dużym osiedlu zagorzynku i jest problem z dojazdem komunikacji miejskiej po godzinie 20 nie ma czym dojechać do domu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-22 08:48:44

    W wielu miastach widac busy mzk czy mpk mogace przewozic po jakies 20 osob ktore kursuja po takich wlasnie osiedlach,ludziom łatwiej wyjść na przystanek i poczekać te 10 min na busa niż wyciągać auto z garażu. A tutaj jedzie wielki autobus i wiedzie trżech ludzi bo nikt niema ochoty czekać na przystanku pół godziny i jeszcze tłuc się najbardziej okrężną drogą jaką się da.dlatego myślę że miasto zamiast budować nowe parkingi powinno zrobić coś z kla.np zafundować prezesowstwu wycieczkę autobusem po kaliszu i np po nowym targu,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-22 11:29:08

    A tak na serio to gdyby miasto wypuściło na przystanki prywatnych i dało by im rekompensatę za przejazdy darmowe i ulgowe to ten relikt komunizmu dawno by już nie istniał,i póza paroma urzedasami nikt by po tym nie płakał.gdyby przejazd z częstochowskiej w okolice amber trwał krócej niż na pieszo albo taniej niż własnym autem wtedy można by to utrzymywać z naszych pieniędzy.w przeciwnym razie to jest zlodziejstwo.nie mówiąc już o tym że niektórzy mają z kawał do przystanku a tak samo utrzymują to dziadostwo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kobieta - niezalogowany 2019-12-22 12:06:03

    Na osiedle Dobrzec jezdzi cała masa samochodów a na inne osiedla po jednym co kilka godz gdzie indziej też mieszkają ludzie nie tylko na dobrzecu .Najgorszy jest dojazd na warszawską w okolicach lecznicy, jeżdzi sporadycznie 6 która przemierza całe miasto ,ja żeby dojechać z ulicy legionów na warszawską muszę jechać samochodem 11 i od więzienia iść na nogach bo jadąc 6 musiała bym jechać 45 min okrążając całe miasto. To jest chyba najgorsze połączenie w naszym mieście a włodarze miasta nic w tym kierunku nie robią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do