
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w miniony piątek poinformowała o wyborze najkorzystniejszych ofert na trzy odcinki drogi krajowej nr 25 pomiędzy Koninem a Kokaniem. To kluczowy fragment przyszłej czteropasmowej trasy, która połączy Kalisz zarówno z autostradą A2 w Koninie, jak i z Ostrowem Wielkopolskim.
Konin – Rychwał (12 km): oferta firmy PORR – 379,8 mln zł
Rychwał – Zbiersk (13,1 km): Polaqua – 379,1 mln zł
Zbiersk – Kokanin (18 km): Strabag – 484,1 mln zł
Drogi będą realizowane w formule „projektuj i buduj”. Najpierw powstaną projekty i zostaną uzyskane decyzje administracyjne, a pierwsze prace w terenie planowane są na 2027 r. Cała trasa powinna być gotowa w drugiej połowie 2029 r.
Dla odcinka Kokanin – Biskupice Ołoboczne (18 km), czyli obwodnicy Kalisza, GDDKiA zapowiedziała dodatkowe konsultacje. Od 22 września do końca miesiąca mieszkańcy gminy Nowe Skalmierzyce i osiedla Dobrzec w Kaliszu mogą wypełniać ankiety dotyczące przebiegu trasy. Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony przetarg na pierwszy fragment obwodnicy – ok. 8 km między DK25 a DK12.
Trwa też przygotowanie odcinka Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wlkp.. W czerwcu podpisano umowę z Grupą Mirbud na jego zaprojektowanie i rozbudowę. Inwestycja o wartości 266,7 mln zł ma zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy.
Cała 68-kilometrowa, czteropasmowa trasa DK25 od Konina przez Kalisz do Ostrowa powstanie etapami w latach 2025–2030. Po jej zakończeniu Kalisz zyska szybkie połączenie z autostradą A2 oraz wygodny dojazd do Ostrowa Wielkopolskiego i dalej w stronę śląska i Wroclawia. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie od dekad.
Źródło: GDDKiA
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie