
Jak rozwiązać problemy komunikacyjne w mieście?
Uliczne korki są stałym elementem kaliskiego krajobrazu. Niektórzy kierowcy nawet się do nich przyzwyczaili. Niestety, można odnieść wrażenie, że pod względem płynności ruchu z każdym rokiem jest w Kaliszu coraz gorzej
W zasadzie każdy kierowca, jeżdżący po Kaliszu, może bez trudu wymienić kilka newralgicznych miejsc, gdzie ruch jest utrudniony. Z redakcyjnych obserwacji wynika, że najgorzej jest w godzinach szczytu na ul. Częstochowskiej.
Od WSK do Trasy Bursztynowej.
W miniony czwartek przed godz. 15 kierowcy, jadący do skrzyżowania z Trasą Bursztynową, stali w korku już na wysokości fabryki WSK. I mając zielone światło na skrzyżowaniu z ulicą Budowlanych, nie mogli na nie wjechać, bo tam inne samochody oczekiwały, aż przesunie się kolejka pojazdów. Taki zator na drogach jest winą pracy sygnalizacji świetlnej, która w teorii ma wspomagać poruszanie się po wąskich uliczkach miasta, ale w efekcie znacznie to zadanie utrudnia. Tak dzieje się właśnie na skrzyżowaniu Trasy Bursztynowej i ul. Nowy Świat z ul. Częstochowską. Niewiele lepiej jest na skrzyżowaniach, gdzie postawiono nowoczesną, tzw. inteligentną sygnalizację świetlną. W tym przypadku o tym, która strona ma zielone światło, nie decyduje program, ale specjalne czujniki ruchu, które wysyłają dane o oczekujących pojazdach do centralki i na tej podstawie zmienia się sygnalizacja. I znów w teorii wszystko wygląda bardzo dobrze, jednak w praktyce, często można spotkać się z sytuacją, że przez kilkadziesiąt sekund na skrzyżowaniu nie ma ani jednego samochodu, bo wszędzie pali się czerwone światło. W tym samym czasie z każdej strony powiększa się kolejka samochodów, czekających na możliwość wjazdu na skrzyżowanie (np. na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Wrocławską).
Kalisz jest specyficznym miastem, bo pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców należy do krajowej czołówki. Dodatkowo nie ma obwodnicy z prawdziwego zdarzenia, która wyprowadziłaby ruch tranzytowy z miasta (zresztą, nawet jeśli powstaje obwodnica, od razu montowane są na niej światła). I mimo, że w ostatnich latach sytuacja się poprawiła, nadal w mieście brakuje rond. Właśnie skrzyżowania z obowiązującym ruchem okrężnym są najskuteczniejszą metodą na rozładowanie korków na zachodzie Europy. W Holandii, Francji czy Niemczech samorządy na potęgę budują ronda. Zresztą – budują – to zbyt dużo powiedziane. W wielu miastach Holandii na skrzyżowaniach wytyczone zostało koło (bywa, że za pomocą zwykłej farby!), ustawione zostały odpowiednie znaki drogowe i ruch kołowy w miastach stał się bardziej płynny. Bywa, że ronda w tych miasteczkach są wytyczane za pomocą zużytych opon, albo kwietników. Niestety, w Polsce tego typu rozwiązania nie są stosowane. Każda próba zmiany ,,zwykłego’’ skrzyżowania na skrzyżowanie z obowiązującym ruchem okrężnym zaczyna się od projektu przebudowy, później ogłaszany jest przetarg, rozpoczynają się prace i budowa trwa przez wiele miesięcy. Dodatkowo, a może przede wszystkim, generuje ogromne koszty i zamiast kilkunastu rond w roku, powstają dwa, góra trzy. A zapotrzebowanie jest zdecydowanie większe.
Widzisz problem – napisz!
Zebrane pomysły redakcja przedstawi dyrektorowi Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu – Krzysztofowi Gałce. Piszcie więc, gdzie można wprowadzić nowe rozwiązania, ile czasu spędzacie w korkach i których newralgicznych miejsc
w mieście można uniknąć.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
może na obecnej obw. zrobić 4pasma?
Korki na światłach przy zakręcie z ul.Podmiejskiej na ulicę Hanki Sawickiej. Jest dużo miejsca żeby poszerzyć jezdnię od zatoczki przy przystanku i wtedy zielona strzałka w prawo i niebyłoby korków. W tej chwili nowe rondo przy Podmiejskiej i Dobrzeckiej nie rozwiązało "korków"
Prosimy o interwencje,ponieważ połączenie ul.Podmiejskiej z nowym rondem jest bardziej niebezpieczne niż do tej pory.W warunkach zimowych będzie trudno wyhamować i skręcić na nowe rondo. Dotychczas było w tym miejscu dużo wypadków a teraz będzie ich jeszcze więcej.
na stronie gdzie można przedstawic pomysly nic nie da sie napisac
Zmienić dyr. Gałkę na kogoś o szerszych horyzontach, bo inaczej po jego działaniach tj. zwężenaiach będziemy mieli korki wszędzie. Dwujezdniowa Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego to pierwszy krok ku lepszemu
ludzie czego nie napiszemy to i tak w Ratuszu nikt tego nie przeczyta...... noooooooooo....... chyba ze "ZK" wysle nasze opinie do Prezydenta Pecherza i P. Galki listem poleconym a wtedy bedziemy pewni ze zapoznano sie z naszymi opiniami.
Poszerzać ulicę... może wprowadzić tramwaje!
a co z wyjazdem z giełdy kaliskiej i ks, jolanty. jest nowy własciciel koło giełdy nie idzie przejechać jadąc do i z pracy o moscie w piwonicach nie wspomne a co z rzymską. po zakładaniu kanalizacji jedzie się po niej jak po torach
1, postawienie znaku zakazu postoju na ul Serbinowskiej, przy wyjeździe z dojazdu do bloków za postojem Taxi(miedzy ul Górnośląśką a Młynarską, przy skręcie w lewo od bloków nic nie widać zasłaniają samochody) 2. j.w początek ul Robotniczej od Staszica 3. regulacja świateł na Rogatce .wjeżdzając na skrzyżowanie od ul N świat z ul.Górnośloskiej pędzą często jeszcze sam. w kierunku ul Sródmiejskiej p.s a może Pan Gałka by otworzył taką skrzynkę na na propozycje
A co z mosteczkiem w Piwonicach?To tez Kalisz!!! TAM TO JEST DOPIERO TRAGEDIA ! Mowi sie o naprawie mostu ale jakos nikogo nie widac aby tam pracowaly jakies sluzby drogowe. WLODARZE MIASTA I PAN GALKA NIE MIESZKAJA Z PEWNOSCIA W TYCH OKOLICACH BO GDYBY MUSIELI CODZIENNIE STAC W KORKACH I TRACIC MNOSTWO CZASU TO TEN ZA.R.NY MOST JUZ Z PEWNOSCIA BYLBY DAWNO NAPRAWIONY.NO ALE PANOWIE BYLE DO WYBOROW!
http://www.zemsta-za-zdrade.com/?id=76a16b4a
Drogi to masakra a kolejny absurd to planowane od nioe wiem ilu już lat przbicie od sikorskiego do łódzkiej czyli do trasy bursztynowej jesli nie wezmą się w tym roku za to to po prostu trzeba chyba będzie potrząsnąć władzami miasta.
to prawda, ze Kalisz jest zakorkowany, ale jak widać ankieta mówi co innego...
Pisałem w tym miejscu, ale cenzura redakcyjna nie puściła. Światłą koło ;kauflanda;. Po co działają gdy market nieczynny.Trzeba odstać mnóstwo czasu, a tu nikt nie jedzie kursem kolizyjnym,piesi przechodzą na czerwonym, kierowcy jadą na czerwonym. Panie Gałka użyj mózgu.
duszek popieram cie w 100 % ciesze sie ze sa ludzie ktozy mysla podobnie do mnie
Natomiast jeszcze ciekawsza sytuacja jest w nocy, co prawda korków nie ma bo ruch mały ale nie ma takiej możliwości żeby jadąc w stronę Ronda Westerplatte z prędkością 40-50 km/h nie stanąć na czerwonym. Zielone mimo braku jakiegokolwiek samochodu czekającego na wyjazd z Hanki Sawickiej, zapala się dopiero przed samym nosem, gdy już wyhamowało się praktycznie do zera. To jest ta płynność ruchu?
"Genialnie" ustawione są światła na skrzyżowaniu Podmiejskiej z Hanki Sawickiej. Około godziny 15 jadąc od strony Carrefour"a są tam kolejki aż do skrzyżowania z Dobrzecką lub dalej bo jadący Podmiejską co chwila mają czerwone i zdąży przejechać tylko kilka samochodów. Ktoś z ZDM-u mieszka na Hanki i pod siebie ustawiał czy jak?
Tak na marginesie. Zamiast budować aquapark pod publiczkę i wybory, może lepiej wziąć się za rozwój infrastruktury i przygotowywanie terenów pod inwestycje. Jak będzie praca, to i ludzie będą ciągnęli do tego miasta. Krew mnie zalewa czytając artykuły, że SK chce uzyskać pieniądze na uzbrojenie terenów przy planowanym odcinku drogi (Woj.Polskiego do Poznańskiej) pod inwestycje (czytaj wg SK markety). To miasto się stacza, czy nikt tego nie widzi?
Zapewne planowane ronda będą wielkości tego na ul. Poznańskiej. W Kaliszu jest tylko jedno rondo, po którym jeździ się naprawdę dobrze i spełnia ono swoje zadanie. Jest to rondo Westerplatte, na którym można spokojnie włączyć się do ruchu i bezpiecznie z niego zjechać. Obwodnica miasta powinna przebiegać poza jego granicami, żeby była finansowana prze GDDKiA. Za nieudolność władz zapłacimy my, kaliszanie!
Pan Gałka zwężał by tylko drogi w Kaliszu. Zróbmy najlepiej z tego miasta zaścianek i spowodujmy, że miasto będzie jeszcze bardziej zakorkowane. Odkorkujemy miasto zwężając Łódzką i Wrocławska. To jest doskonały przykład rozumowania osób u władzy. Ogromnym usprawnieniem ruchu na skrzyżowaniu Podmiejskiej i H.Sawickiej byłoby wprowadzenie oddzielnego długiego pasa dla skręcających w osiedle Dobrzec.
Fajny pomysł, ale Poznań narobił dość złego w naszym mieście .Lepiej niech pazerne łapy trzymają przy sobie.
Może odsuńmy dotychczasowych organizatorów układów komunikacyjnych którzy są pod wpływami wł.h-marketów.A zlećmy organizacje ruch i układu komunikacyjnego specjalistom z Poltechniki Poznańskiej -niezależnym. mmb.
ale bzdura, Podmiejsja Sawickiej może poczekać bo są swiatła i jest szansa, ze czekając dluzej sie wyjedzie, a z Dobrzeckiej nie da sie wyjechać w ogóle...ale tak to jest jak sie wypowiadają ludzie tylko subiektywnie znający jedno skrzyzowanie..
całkowicie popieram przedmówcę, poczekajmy do wyborów i wyrzućmy tych niby fachowców z Ratusza na zbity r...
Stworzyć sieć dróg jednokierunkowych wokól miasta ze zjazdami i pasami włączania, nie będzie skrzyżowań nie będzie korków ... tyle że trochę dalej do domu i pracy
Kalisz ma fatalny układ komunikacyjny i kompletny brak organizacji ruchu,brak kompetentnej decyzyjności.Dyrektor ZDM chce budowac rondo na Dobrzeckiej tak tylko jako 8-10 w kolejności są większe potrzeby np.Sawickiej-Podmiejska.Za budowe dróg miedzy osiedlowych zwanych trasami ,za pozwolenie na wybudowanie obwodnicy N.Skalmierzyc i wpuszczenie jej w WP p.Gałka powinien wylecieć w 24h.Dramat drogowy miasta nazywa się Gałka i Pęcherz.
Zbombardować Kalisz, Pleszew, Jarocin i inne tym podobne. Nie umieją stworzyć infrastruktury komunikacyjnej, nie nadają się do wspólczesnych metropolii. Przejechać przez te miasta to prawie jak koszmar wojenny. Turystom i przejeżdżającym proponuję pokonywać w/w nocą a za dnia całkowicie omijać. Zdrowie najważniejsze a podróżowanie ma być przyjemnością
Rondo na Poznańskiej -Stańczukowskiego nie sprawdza się bo jest zaciasne. Kto gdziekolwiek widział żeby do tej wielkości ronda były doprowadzone po dwa pasy ruchu dla jednego kierunku. Wystarczy że wjedzie na nie TIR i auta stają w miejscu bo robi się ciasno a że trasa przelotowa dla takich aut to i systematycznie się ruch na nim hamuje. Miejsca było dość żeby zrobić to porządnie!!!
Przebudować skrzyżowanie Częstochowska-Szlak Bursztynowy. Zrobić tam rondo. To w dużym stopniu rozładuje korki w tym miejscu. Nagana dla tego kto nie pomyślał o tym projektując trasę bursztynową
Wymienić nie tylko Zarząd Dróg ale i władze Kalisza. Wywieźć ich na taczkach, może to nie spowoduje korków...
Kalisz zawsze był zacofany komunikacyjnie i niczym nie ma się pochwalić do tej pory. Prześcigają go w nowoczesnych rozwiązaniach nawet małe miasteczka. Proponuję nie podsuwać pomysłów Zarządowi Dróg tylko w całości go poprostu wymienić
Masakra, brak mi słów dla organizacji ruchu i dla samych kierowców którzy nie potrafią poruszać się w dużum natężeniu ruchu. A to dla tego że połowa z nich to kierowcy z okolicznych wiosek i jeżdżą faktycznie jak u siebie na wsi!!!
Winne są rozwiązania komunikacyjne miasta ale i sami kierowcy. Brak zielonej fali na skrzyżowaniach!Druga rzecz sami kierowcy , gdy już staną na światłach to ruszają z nich na zasadzie DOMINA. Pyk ruszy jeden, pyk ruszy drugi,pyk ruszy trzeci, pyk czwarty się zastanowi , pyk piąty albo zdąży na żółtym albo nie, pyk szósty przeleci na czerwonym (pod warunkiem że ten przed nim zdecydował się ruszyc). Są światła z boku ...są ŚWIATŁA NAD JEZDNIĄ (powtórzone) po to OSZOŁOMY żebyście je wszyscy WIDZIE
rozwiązanie jest tylko jedno obwodnica conajmniej taka jak w ostrowie , szkoda tylko ,ze obecnie jest to nie możliwe . Władze Kalisza maja inne priorytety np rozwoj powiatu ostrowskiego ( 4 pasmowa droga ostrow skalmierzyce , obwodnica ostrowa, szybka kolej pod ostrowem , lotnisko pod ostrowem)
poza tym skrzyżowanie ul, Stawiszyńskiej i Warszawskiej, 3-Maja- skrócone światła ze Stawiszyńskiej, niby dla tych co z Kilinskiego w lewo skrecają, a do Skarszewskiej czy Garncarskiej wiecznie korki! Już lepiej jechać na około Warszawską! Porażka!
co tu dużo mówić o korkach, ludzie nie potrafią jeździć! zielone sie swieci, a oni dopiero jedynki szukają! i Te eLki, w których instruktorami są niedzielni wiejscy kierowcy, nie mający pojecia o jeżdżeniu po mieście!
Ronda tak, ale nie takie małe jakie obecnie powstają, proszę zaobserwować co się dzieje w godzinach szczytu rannego i popołudniowego na rondzie Poznańska/Stańczukowskiego....
Czy każdy urzędnik musi mieć kompleks Boga? On wie co jest najlepsze dla kierowców lepiej od nich samych, bo przecież biedni nierozgarnięci kierowcy bez urzędników nie poradzili by sobie sami, tylko dziwne, że kiedy ich absurdy drogowe ulegają awarii np.psuje się sygnalizacja świetlna to korki natychmiast znikają. Jednak kierowcy świetnie sobie dają radę jeśli im urzędnicy nie przeszkadzają. PO PIERWSZE NIE SZKODZIDZIĆ drodzy Państwo
Kolejne miejsce - skrzyżowanie Górnośląskiej z Podmiejską. Az się prosi, żeby dodać sygnalizator S3 dla samochodów jadących Górnośląska od centrum i skręcających w prawo w Podmiejską ( jakieś 50 % ruchu). Kiedy dla nich pali się czerwone ( no zgoda, jest strzałka, ale trzeba się zatrzymać), zielone jest dla jadących od ronda i skręcających w Górnośląską w kierunku centrum. Piesi na obu kierunkach mają czerwone. Wprowadzenie S3 nie kosztuje dużo, a zwiększyłoby przepustowość bez ryzyka kolizji.