
Na skutek interpelacji opozycyjnego radnego Dariusza Grodzińskiego Ratusz zmuszony był ujawnić szczegółowe koszty najnowszego remontu gabinetu prezydenta Kalisza Krystiana Kinastowskiego
Już sam projekt trzech pokojów (nr 20,21,22) kosztował prawie 20 tys zł.
W gabinecie prezydenta Kalisza zamontowano m.in:
- stół konferencyjny (3,5x1,1 m) za 15.500zł
- lustro w ramie drewnianej 3x2,56 m - 4.850zł
- 3 rolety okienne - 8.400zł
- fotel biurowy - 3.227 zł
- stolik kawowy za -2.620 zł
- sofa - 10.195zł
- dywan 3x4 m - 4.850zł
- dywan - 3x2 m 2.550 zł
- 14 krzeseł za 19. 250 zł
Pewnym usprawiedliwieniem może być fakt, że ratusz jest budynkiem zabytkowym więc koszty mogą być większe, ale czy aż tak? Oceńcie Państwo sami.
Ciekawe jak czują się teraz radni koalicji, którzy hurtem głosowali za zwiększeniem podatków w Kaliszu w ostatnich dwóch latach? Czy będą mogli spojrzeć w to lustro za 4850zł?
A.W.
Kalisz, 15 stycznia 2021 r.
Informuję, że w 2020 roku rozpoczął się remont pomieszczeń reprezentacyjnych na pierwszym piętrze ratusza.
Prace w sali recepcyjnej zrealizowano na podstawie dokumentacji projektowej kolorystyki sali recepcyjnej kaliskiego ratusza oraz dokumentacji technicznej i projektowej, wymiany instalacji c.o. oraz elektrycznej i technicznej sali recepcyjnej kaliskiego ratusza wykonanych odpowiednio w 2018 i 2019 roku przez LOKUM Małgorzata Paszyn Sp. K. Kosztorys inwestorski zakładał cenę wykonania robót 464.371,40 zł brutto. W trzecim postępowaniu przetargowym, przeprowadzonym w 2020 roku, wyłoniono wykonawcę. Wybrana została oferta firmy Andrzej Kosior Zakład Budowlany Budownictwa Mieszkaniowego i Infrastruktury Towarzyszącej
z siedzibą w Kaliszu, która ostatecznie wykonała prace za kwotę 520.364,31 zł.
Obecnie prowadzone jest postępowanie dotyczące wyposażenia sali recepcyjnej. Kosztorys zakłada kwotę 352.956 zł brutto. W grudniu 2020 r. przeprowadzono postępowanie przetargowe w podziale na dwie części. Pierwsza część, dotycząca stołów, mównicy
i prezydium, została unieważniona. W drugiej części postępowania, dotyczącej zamówienia 70 krzeseł fotelowych oraz 90 krzeseł, wyłoniono wykonawcę. Została nim firma Noti z Wrocławia, która zrealizuje zamówienie za kwotę 156.333 zł. Obecnie w przygotowaniu jest kolejne postępowanie dotyczące pierwszej części zamówienia. Remont sali recepcyjnej realizowany był ze środków zabezpieczonych w budżecie miasta na 2020 rok.
Gabinet prezydenta miasta został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę
73.800,00 zł.
Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają
z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.
Remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice.
Ponadto informuję, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.
W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców.
Poniżej przedstawiam informację na temat zakresu prac w sali recepcyjnej oraz
w gabinecie prezydenta miasta.
W sali recepcyjnej wykonano następujące prace:
- oczyszczenie detali architektonicznych i złoceń z kurzu;
- usunięcie warstw starej izolacji nad stropem drewnianym;
- wykonanie nowej izolacji stropu drewnianego;
- renowacja stropu drewnianego (w tym: odgrzybianie, oczyszczenie, położenie nowego lakieru);
- malowanie ścian farbami dedykowanymi do obiektów zabytkowych;
- odnowienie złoceń (położenie folii metalicznej techniką "na mikstion" i zabezpieczenie lakierem akrylowym) i detali architektonicznych;
- renowacja skrzydeł drzwiowych i ościeżnic;
- renowacja parkietu drewnianego.
- demontaż starych grzejników (6 sztuk);
- montaż nowych grzejników (3 sztuki).
- wymiana instalacji oświetlenia i gniazd 230, rozbudowa sytemu instalacji audiowizualnych
w ścianach sali;
- konserwatorskie wyczyszczenie żyrandoli i kinkietów;
- wykonanie instalacji i dostawa nowego nagłośnienia (stare zostało zdemontowane).
W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:
- usunięcie starych tapet ze ścian;
- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką
i gruntowaniem powierzchni;
- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych;
- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów;
- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;
- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);
- dwukrotne malowanie ścian i sufitów;
- przyklejenie tapety;
- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;
- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.
Krystian Kinastowski
Prezydent Miasta Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Radni z pisu też się cenią. Dziurella 800 tysięcy, dotychczasowa fucha Lasieckiego już kilkaset, rogatka dla redakcji 800, nowa fucha w osirze itd. Zapłacimy! Zapłacimy! Bo prawdziwe pieniądze ...
Ciekawe czy radna Majewska o tym wiedziała głosując za podwyżkami jak koalicja rządząca z prezydentem kinastowskim, czy została wprowadzona w błąd? Czy możecie to ustalić jako media?
Weź mnie nie rozśmieszaj, redakcja ma ustalać czy Majewska wiedziała? Po co żeby ją wybielać? Może oświadczenie niech wyda jak Kinastowski
no i proszę jak władza wydaje publiczne pieniądze z niczym się liczy choć trwa pandemia !!!!
Najciekawszy z tego wszystkiego jest kosz na śmieci za 330 zł - to chyba najlepszy symbol tej nieudolnej władzy ;)
Najlepiej się rządzić za nie swoje pieniądze nie jest tak panie prezydencie?
przeczytałem z uwagą wcześniejsze komentarze, są kiepskie i zawistne i prymitywne, społeczeństwo staje się miałkie intelektualnie. Ubierzmy się w granatowe mundurki jak w Korei i niech wielki (mały) wódz narodu nam przewodzi da po 500 i będziemy zachwyceni.
To pisalem ja jarzabek...hahaha a może kk
Głupi jesteś albo klakiery z ratusza. Mógł zrobić remont gabinetu ale nie za takie pieniądze. Wystarczyło zrobić sniany, podłogę i meble odnowić te co były. Zyskałby szacunek i uznanie. A tak VIP kaliski ma przesrane
no tak może na SIANY by wystarczyło....