Reklama

Od 1 maja podwyżki dla nauczycieli?

23/03/2022 07:05

Podwyżki nauczycielskich płac to jedno z założeń projektu nowelizacji ustawy Karta Nauczyciela jaki we wtorek (22 marca br.) złożyła w Sejmie RP grupa posłów Prawa i Sprawiedliwości.

- W związku z brakiem poparcia środowiska oświatowego dla planowanych przez rząd istotnych zmian systemowych w zakresie statusu zawodowego nauczycieli, które miały skutkować od dnia 1 września 2022 r. znacznym wzrostem wynagrodzeń nauczycieli, niezbędne jest podwyższenie wynagrodzeń nauczycieli niezależnie od zmian systemowych statusu tej grupy zawodowej –napisano w uzasadnieniu projektu.   

   Wcześniej PiS proponował wprowadzenie zmiany  w Karcie Nauczyciela, która sprowadzałaby się do podniesienia nauczycielskiego pensum z 18 do 22 godz. z czym wiązać miały się wysokie podwyżki wynagrodzenia.  dotyczącej pensum nauczyciele z 18 do 22 godz. Związki zawodowe mniej optymistycznie podeszły do propozycji i w efekcie nie przystały na nią.

   Stąd uchwalono budżet, w którym nie uwzględniono środków na nauczycielskie podwyżki, które miały być wprowadzone od 1 września br. Dlatego zrodziła się propozycja by poselskim trybem wnioskować o podniesienie średniego wynagrodzenia o wspomniane 4,4 proc. 

     Podwyżki miałyby wejść w życie od 1 maja br. ponieważ zwiększenie średniej wypłaty umożliwi zwiększenie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia nauczycieli i dodatków do wynagrodzeń. Projekt zakłada, że podwyżka byłaby wypłacona najpóźniej 20 czerwca br. z wyrównaniem od 1 maja br.

Stawki średniego wynagrodzenia nauczycieli ustalone zgodnie z proponowaną regulacją od 1 maja 2022 r.. do 31 grudnia 2022 r. wynosiłyby:

- nauczyciel stażysta - 3 693,46 zł

-nauczyciel kontraktowy - 4 099,74 zł

- nauczyciel mianowany - 5 318,58 zł

-nauczyciel dyplomowany - 6 795,97 zł.

 

(grz)

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do