
Szacuje się, że już 90 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci. Zważywszy na fakt, że według Gemius PBI w Polsce ponad 28 mln korzysta z internetu, to aktywnymi kupującymi w serwisach aukcyjnych i sklepach internetowych jest ponad 25 mln Polaków. W internecie chętnie kupujemy między innymi odzież. Jak ułatwić sobie wybór ubrań w takim przypadku?
Badanie SW Research przygotowane na zlecenie Trusted Shops w 2018 roku wskazuje, że 93 proc. internautów zrobiło w ciągu ostatnich 6 miesięcy choć jeden zakup w sieci. Co za tym idzie, 7 proc. przyznaje, że nigdy nie zamówiło niczego w e-sklepie. Wyraźnie widać na przestrzeni kilku ostatnich lat wzrost popularności e-sklepów. Siłą rzeczy rynek e-commerce prężnie się rozwija. Wystarczy spojrzeć na historyczne dane. W roku 2017 aż 62 proc. osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Obecnie coraz częściej Polacy korzystają z oferty sklepów WWW. Jak często robimy zakupy w sieci? Prezentuje to wspomniany raport:
Najczęściej na zakupy w internecie przy pojedynczej transakcji przeznaczamy w granicach od 100 do 249 zł oraz od 60 do 99,99 zł.
Zagrożeniem rozwoju dla tego rynku mogą być jednak problemy, z jakimi od lat się on boryka. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy:
Badania firmy Gemius pokazują, że ponad 70 proc. Polaków kupuje w sieci ubrania, dodatki i akcesoria. Na kolejnych miejscach wśród najczęściej kupowanych w internecie produktów znalazły się książki, sprzęt AGD oraz elektronika. W sieci kupujemy również bilety do kina i teatru, kosmetyki, perfumy, meble, części samochodowe czy materiały budowlane. Szybki internet, taki jak oferowany przez UPC, pozwala nam czerpać większą przyjemność z zakupów różnych produktów w sklepach WWW.
Podstawowym problemem dla klientów chcących kupić odzież w trybie online, czy to w sklepie internetowym, czy na aukcjach, jest dopasowanie rozmiaru ubrania do własnych potrzeb. Najważniejszą zasadą takich zakupów jest to, aby nie sugerować się rozmiarem wskazanym na metce. Wyjątkiem od reguły jest to, kiedy kupujemy odzież wielokrotnie w tym samym sklepie i wiemy już, jaka rozmiarówka jest właściwa dla nas.
W przeciwnym wypadku rozmiar nic nam nie powie, ponieważ w jednym sklepie internetowym możemy kupować np. sukienki w rozmiarze S, a w innym nawet rozmiar M będzie dla nas zbyt mały. Dlatego należy dopasować ubranie do swoich wymiarów. Powinniśmy za pomocą centymetra krawieckiego zmierzyć podstawowe parametry swojego ciała:
Mając pod ręką rozpiskę swoich wymiarów, znacznie łatwiej będzie nam kupować odzież przez internet. Każdy sklep może wykorzystywać inną rozmiarówkę, o czym nie należy zapominać podczas dokonywania zakupów.
Polska rozmiarówka stosowana przez rodzimych producentów ubrań różni się też od rozmiarówek w innych krajach. Rozmiary w Stanach Zjednoczonych czy w Niemczech są większe niż u nas, a włoska i francuska rozmiarówka będzie zaniżona w stosunku do polskiej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie