
Wszyscy absolwenci „Kościuszki”, którzy przystąpili do pełnej sesji egzaminacyjnej zdali maturę z bardzo dobrymi wynikami i uzyskali renomowany dyplom IB. Dodatkowo zdobyli też dyplom matury międzynarodowej dwujęzycznej (Bilingual Diploma).
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate Diploma Programme) jest oceniana w siedmiostopniowej skali, a maksymalna liczba punktów jaką można zdobyć wynosi 45. Według wstępnych danych, średnia ocen na świecie uzyskanych ze wszystkich komponentów egzaminacyjnych wyniosła 5,12. Natomiast zdający w II LO uzyskali wyższą średnią ocen: 5,75. Najwyższy uzyskany wynik punktowy to aż 43 pkt.
Każdy absolwent zdawał maturę z 6 przedmiotów, których uczył się w ramach programu IB. Dodatkowo, oceniane były jeszcze inne komponenty egzaminacyjne, takie jak maturalna praca badawcza (Extended Essay) oraz praca analityczna z Teorii Wiedzy.
- Na szczególną uwagę zasługują bardzo wysokie oceny z matematyki, biologii, chemii, geografii, języka polskiego i języków obcych, zarówno na poziomie podstawowym (standard level), jak i rozszerzonym (higher level). Na przykład, średnia ocen z matematyki na poziomie rozszerzonym w II LO to 5,33 a na poziomie podstawowym 5,56. Z biologii i chemii na poziomie rozszerzonym: śr. 6,0 i 6,33 odpowiednio. Dzięki temu, absolwenci bez problemu dostają się na renomowane kierunki studiów, takie jak medycyna czy prawo. W tym roku absolwenci IB, podobnie jak w latach ubiegłych zostali przyjęci m.in. na Wydział Lekarski Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
Od początku istnienia programu IB w kaliskim II LO, część osób wybiera też studia za granicą, np. w Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Włoszech, gdzie z powodzeniem kontynuują naukę – mówi Magdalena Grzegrzółka, koordynator matury międzynarodowej w II LO w Kaliszu.
„Kościuszko” w elitarnym gronie szkół
II LO jest jedną z 55 polskich szkół i jedyną Kaliszu oferujących program IB. Natomiast maturę IB można zdawać w 47 polskich szkołach. Różnica w liczbie szkół wynika z faktu, że cześć z nich realizuje program nauki obejmujący dwa poziomy ( bez matury) tj.: Primary Years Programmme (PYP- wiek 3-12 lat), Middle Years Programme ( MYP- wiek 11-16 lat).
Według danych IB z maja 2020 roku na całym świecie oferowanych było 7002 programów IB w 5284 szkołach w 158 krajach. Ponad połowa z nich jest zlokalizowana na obu kontynentach amerykańskich, zwłaszcza w USA, a pozostałe w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie ( za www.ourkids,net.).
Co to jest matura międzynarodowa?
Matura międzynarodowa (International Baccalaureate Diploma Programme), to dwuletni program nauczania na poziomie liceum ogólnokształcącego, realizowany w całości w języku angielskim i zakończony egzaminem maturalnym.
Program International Baccalaureate Diploma pozwala uczniom uzyskać prestiżowy dyplom rozpoznawalny i uznawany przez jednostki szkolnictwa wyższego na całym świecie.
Program matury międzynarodowej opiera się na sześciu różnych dziedzinach tematycznych, spośród których uczeń wybiera interesujące go przedmioty. W ramach programu uczeń realizuje ponadto trzy obowiązkowe komponenty programu:
Przystępując do programu uczeń wybiera po jednym przedmiocie z sześciu grup określając poziom ich trudności: rozszerzony (HL) lub podstawowy (SL). Każdy uczeń zobowiązany jest do wyboru trzech przedmiotów na poziomie rozszerzonym oraz trzech przedmiotów na poziomie podstawowym.
Grupa 1: Literatura w języku ojczystym – nauka dotycząca literatury napisanej w ojczystym języku ucznia, a także obejmująca wybór literatury światowej. Realizacja programu w ramach pierwszej grupy wykształca u uczniów umiejętność własnej oceny poznanych dzieł literackich, krytyki literackiej oraz właściwego formułowania wypowiedzi w formie pisemnej i ustnej. Uczniowie analizują wybrane utwory literatury światowej oraz polskiej.
Grupa 2: Język obcy – celem jest zachęcenie uczniów do rozumienia innej kultury poprzez naukę języka. W nauce języka nowożytnego kładziony jest akcent na nabywanie coraz większych kompetencji językowych oraz umiejętność użycia języka w różnych sytuacjach oraz dla różnych celów.
Grupa 3: Nauki społeczne - celem jest rozwijanie u uczniów zdolności rozróżniania, analizowania oraz oceniania teorii i koncepcji odnoszących się do natury jednostek oraz społeczeństw, a także ich aktywności.
Grupa 4: Nauki eksperymentalne - każda z dziedzin powinna wyposażyć ucznia w teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą metod i technik naukowych. Stosując w praktyce metody naukowe uczniowie będą rozwijać zdolności analizowania, oceny oraz syntezy naukowych informacji.
Grupa 5: Nauki matematyczne- ramach zajęć uczniowie poszerzają swoją wiedzę na temat koncepcji i zasad matematycznych, rozwijają zdolność logicznego myślenia, a także poznają systemy informatyczne.
Grupa 6: Sztuka - wybór przedmiotów z szóstej grupy nie jest obowiązkowy (za 2lo.kalisz.pl).
(grz)
foto: II LO Kalisz fb
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie