Reklama

Szlaku Bursztynowego ciąg dalszy

11/05/2024 06:00

Trwają prace przy budowie kolejnego odcinka Szlaku Bursztynowego – od Żwirki i Wigury do Warszawskiej. Docelowo droga pobiegnie do ulicy Stawiszyńskiej

Podobnie, jak oddany wcześniej odcinek od ulicy Łódzkiej do Żwirki i Wigury, realizowany obecnie fragment Szlaku Bursztynowego będzie miał pod dwa pasy ruchu w każdą stronę przedzielone pasem zieleni, drogi serwisowe, chodniki i ścieżki rowerowe. Przewidziane są dwa ronda – jedno na skrzyżowaniu Szlaku z ulicą Zbożową, dla obsługi osiedla Wzgórza Kalisza, a drugie na skrzyżowaniu Warszawskiej oraz Moniuszki. – W tym miejscu powstanie rondo dwupasowe co znacznie poprawi przepustowość tego ważnego dla komunikacji miasta skrzyżowania – informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu i przypomina, że nowe połączenie nie będzie pełniło funkcji północnej obwodnicy miasta. Innymi słowy – nie jest przewidziany ruch ciężkich pojazdów.
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdów będzie ograniczona do 3.5 tony z wyjątkiem pojazdów obsługujących lokalne firmy. Natomiast tranzyt tam nie pójdzie – zaznacza K. Gałka.
Odnosi się również do kwestii ekranów akustycznych, która była przedmiotem dyskusji i sporów z mieszkańcami ulicy Moniuszki.
Na tym etapie budowy trasy nie będą montowane. Jeśli jednak po oddaniu inwestycji pomiary wykażą przekroczenia norm hałasu, to oczywiście będą instalowane. Dlatego w ramach inwestycji przygotowywane są miejsca na ewentualny montaż ekranów – wyjaśnia szef kaliskich drogowców.
Wartość inwestycji to 17,8 miliona złotych. Zgodnie z umową wykonawca ma 350 dni na realizację zadania ale zdaniem dyrektora ZDM niewykluczone, że inwestycja zostanie oddana wcześniej, nawet jeszcze w tym roku.    
(pp)  
 

Aktualizacja: 11/05/2024 06:00
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    kierowca - niezalogowany 2024-05-11 10:08:14

    Z tymi samochodami ciężarowymi to będzie tak samo jak na odcinku Szlaku Bursztynowego od ul.Częstochowskiej do ul.Górnośląskiej . Tam kierowcy ciężarówek nie zwracają uwagi na zakaz jazdy powyżej wyznaczonego limitu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KL - niezalogowany 2024-05-11 13:09:09

    Normy normami, ale nawet jeśli nie zostaną przekroczone (wg przyrządów pomiarowych), to powinno się je potem zainstalować, jeśli mieszkańcy będą podtrzymywać stanowisko, że hałas jest uciążliwy/ mocno niekomfortowy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    herakicek - niezalogowany 2024-05-11 21:34:41

    Niech Pan Dyrektor ZDM przypomni sobie swoją wypowiedź dla "Wyborczej" w sprawie ruchu tranzytowego i zmiany przebiegu DK12. Jakieś rozdwojenie jaźni? A tak w ogóle to nie ten majster co zaczął tylko ten co skończył. To że położymy krawężniki i asfalt w świetle przepisów prawa jeszcze nie jest drogą po której można jeździć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    herakicek - niezalogowany 2024-05-11 21:58:51

    Budowa dróg w Kaliszu? Jest rok 2001 powstaje firma sprzedająca i serwisująca samochody marki MAN - konieczny jest dojazd i w tej chwili wewnętrzna obwodnica miasta od Łódzkiej do Warszawskiej staje się kluczowym elementem realizacji budownictwa drogowego w Kaliszu. Wojewoda wywala dokumentację. Przez całkowity zbieg okoliczności ówczesny dyrektor ZDM po zakończeniu kariery na tym stanowisku zostaje dyrektorem technicznym w owej firmie. Mija około 20 lat przez które ww. droga aż tak bardzo nie jest potrzebna. Ale w 2019 roku kaliski deweloper rozpoczyna budowę osiedla na kilka tysięcy mieszkań do których dojazd prowadzi po starych i wąskich drogach osiedlowych. I nagle jak 20 lat wcześniej budowa połączenia ul. Łódzkiej a ul. Warszawską nabiera priorytetu z uwagi na "usprawnienie komunikacji w tej części miasta". Szanowni Kaliszanie wreszcie dorośnijcie i zrozumcie że takie inwestycje nie wynikają z potrzeb Miasta tylko są realizowane na tzw. zamówienie. Pozdrawiam myślących których niestety coraz mniej. Patrz wyniki wyborów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • k2 - niezalogowany 2024-05-13 16:43:50

    Co to za brednie bez pojęcia o temacie? Plany tej drogi powstały KILKADZISIĄT lat PRZED pojawieniem się w Kaliszu MANa.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kaliszanin - niezalogowany 2024-08-19 14:37:14

    Z tymi ekranami akustycznymi to jakieś bzdury. Czy na Łódzkiej słyszał ktoś o jakichkolwiek ekranach a ruch nie jest ograniczony do 3,5 tony. Poza tym to jaki sens budowy obwodnicy z takim ograniczeniem tonażowym? Prawie przez centrum miasta ( do skrzyżowania Łódzkiej z Warszawską) ruch ciężki nikomu nie przeszkadza natomiast nowo wybudowaną obwodnicą już przeszkadza bo za blisko centrum. Przecież to chore. Tiry mogą wjeżdżać w miasto natomiast nie mogą jechać Moniuszki! Ktoś powinien odpowiedzieć za taką niegospodarność. To właściwie komu i na co potrzebna ta obwodnicą!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do