Reklama

Uchylają drzwi do szkół, a otwierają do placówek organizujących zajęcia pozaszkolne

13/05/2020 18:06

Zgodnie ze środową (13 maja br.) zapowiedzią Premiera Mateusza Morawickiego od poniedziałku (18 maja br.) nastąpi proces stopniowego powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół, a także wybranych placówek oświatowych, bezpośredniego prowadzenia zajęć specjalistycznych z dziećmi posiadającymi opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i uczniami posiadającymi orzeczenie.

Szkoły podstawowe – kl. I – III:

Przyszłotygodniowe „luzowania” obostrzeń nie oznaczają masowego powrotu uczniów do szkół i klasycznych lekcji. Nauczanie nadal realizowane będzie metodą na odległość. Natomiast od 25 maja br. zostaną przywrócone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, co najwyżej  z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Dyrektor danej placówki będzie decydował czy kształcenie będzie prowadzone w formie stacjonarnej czy nadal metodami na odległość. W praktyce może to oznaczać, że w szkołach podobnie jak wcześniej do przedszkoli i żłobków pojawią się tylko ci uczniowie, których pracujący rodzice nie będą mogli zapewnić dzieciom opieki.

Szkoły podstawowe – kl. VIII:

Od 25 maja br. uczniowie klas VIII, w tym specjalnych, będą mieli możliwość korzystania z przedmiotowych konsultacji. Konsultacje będą odbywały się  na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów. Jednak największa intensywność powinna dotyczyć tych przedmiotów, które objęte sę egzaminem ośmioklasisty. Egzamin będzie odbywał się w terminie 16 – 18 czerwca.  Konsultacje nie będą obowiązkowe, ale dyrektor szkoły zobowiązany jest je zorganizować. Powinien  uwzględnić możliwości szkoły i zainteresowanie uczniów.

Szkoły podstawowe kl. IV – VII, szkoły ponadpodstawowe:

Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla dzieci i młodzieży mają mieć zapewnioną  możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji powinien być uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje mają mieć charakter dobrowolny.

Tegoroczni maturzyści:  

- Od 25 maja br.: możliwa będzie organizacja konsultacji dla absolwentów szkół, którzy w tym roku przystąpią do egzaminu maturalnego. Ministerstwo apeluje do dyrektorów szkól i nauczycieli by je zorganizować jeśli będzie takie zapotrzebowanie ze strony młodzieży.

Szkoły ponadpodstawowe:

- Słuchacze ostatnich semestrów szkół policealnych będą mieli możliwość realizowania zajęć praktycznych, które nie mogły odbywać się na odległość. Jednak ich odbywanie uzależnione będzie od zgody słuchacza, a w przypadku niepełnoletniego  jego rodzica lub opiekuna prawnego. Zajęcia praktyczne będą musiały być prowadzone z uwzględnieniem odrębnych przepisów dotyczących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii oraz wytycznych wydawanych w odniesieniu do poszczególnych branż. Kształcenie nadal ma odbywać się zdalnie;

- dla uczniów klas III technikum możliwe będzie odbywanie praktyk zawodowych u pracodawców;

- możliwość realizowania zajęć praktycznych przez słuchaczy ostatnich semestrów szkół policealnych oraz zajęć praktycznych z zakresu nauki jazdy dla uczniów klas III branżowych szkół I stopnia.

Placówki pozaszkolne:

 - Od 18 maja otwarte zostaną schroniska młodzieżowe i międzyszkolne ośrodki sportowe, młodzieżowe domy kultury, ogniska pracy pozaszkolnej, pałace kultury oraz inne placówki tego typu. Powróci również możliwość prowadzenia zajęć specjalistycznych z dziećmi, które mają opinię lub orzeczenie o konieczności takich zajęć.

Zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i zajęcia rewalidacyjne:

W związku z przywróceniem możliwości prowadzenia rehabilitacji ruchowej czy fizjoterapii będzie można prowadzić zajęcia specjalistyczne w jednostkach systemu oświaty. Od poniedziałku, 18 maja br. przywrócona zostanie możliwość (za zgodą rodziców): prowadzenia bezpośrednich zajęć dla dzieci mających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, - dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, - dzieci i młodzieży z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wymagających wsparcia, w tym odpowiednio w realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych czy zajęć rewalidacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju.

(grz)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do