Reklama

Warszawa wzięła prawie wszystko

25/05/2016 12:11

Wyniki 56. Kaliskich Spotkań Teatralnych

Tegoroczne Kaliskie Spotkania Teatralne zostaną zapamiętane jako czas triumfu teatrów warszawskich. To odstępstwo od dotychczasowej reguły, promującej raczej Wrocław i Kraków

Festiwalowe jury, w składzie Marcin Cecko, Tanja Miletić-Orucević i Grzegorz Niziołek, postanowiło przyznać dwie równorzędne nagrody główne w wysokości po 9 tys. zł. Pierwsza nagroda aktorska przypadła zespołowi TR Warszawa za spektakl „Ewelina płacze” w reż. Anny Karasińskiej. Laureatami okazali się Rafał Maćkowiak, Maria Maj, Ewelina Pankowska i Adam Woronowicz. – W przedstawieniu „Ewelina płacze” nieoczywiste i subtelne środki aktorskie w prowadzeniu gry z własnymi wizerunkami stają się podstawą precyzyjnie zakomponowanej kolektywnej wypowiedzi. Spektakl z TR Warszawa udowadnia, że produkcja niskobudżetowa, spoza głównej linii programowej teatru, może odświeżyć wizerunek renomowanej sceny i ożywić relację z widownią – uzasadnili jurorzy. Drugą nagrodę aktorską jury przyznało zespołowi Teatru Żydowskiego z Warszawy za role w spektaklu „Aktorzy żydowscy” w reż. Anny Smolar. Przypadła ona w udziale Ryszardowi Kluge, Marioli Kuźnik, Joannie Rzączyńskiej, Izabeli Rzeszowskiej, Małgorzacie Trybalskiej i Jerzemu Walczakowi.

Kalisz i Łódź też trochę wzięły
Nagrodę im. Jacka Woszczerowicza w wysokości 3 tys. zł, ufundowaną przez Związek Artystów Scen Polskich, przyznano Nataszy Aleksandrowitch za rolę Sabiny w spektaklu „Żołnierz królowej Madagaskaru” w reż. Cezarego Tomaszewskiego z kaliskiego Teatru im. W. Bogusławskiego. – W precyzyjnej partyturze spektaklu aktorka znajduje przestrzeń twórczej swobody, jej niejednoznaczna obecność sceniczna wytwarza własny i wyrazisty system znaków, a jednocześnie aktorka umiejętnie poddaje je procesowi samozwątpienia, kreując przejmujący i melancholijny krajobraz wewnętrzny...
Grand Prix 56. Kaliskich Spotkań Teatralnych otrzymała Agnieszka Kwietniewska z Teatru im. S. Jaracza w Łodzi za rolę Bruscona w spektaklu „Komediant” Thomasa Bernhardta w reż. Agnieszki Olsten. – Rola Bruscona w spektaklu „Komediant” bezkompromisowo odsłania iluzje związane ze sztuką aktorską, a zarazem wyraża misję burzenia schematów i rutyny nie tylko po stronie sztuki, ale i odbiorców. Aktorstwo, które zobaczyliśmy w „Komediancie”, tworzy teatr zdolny do autokompromitacji, który nie zasłania się niczym, teatr żywy o wysokim i twórczym potencjale angażowania widowni w tematy egzystencjalne i społeczne...

Więcej w Życiu Kalisza

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do