Reklama

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września 2023 r.

30/08/2023 08:15

W związku z postulatami pasażerów, jakie wpłynęły od organizatora i operatora po uruchomieniu nowej siatki połączeń z dniem 1 maja 2023 r., od 1 września 2023 r. nastąpi korekta tras wybranych linii i rozkładów jazdy wszystkich linii, mająca na celu uwzględnienie możliwie największej liczby otrzymanych uwag, wniosków i postulatów

Trasa linii 5 pomijać będzie wjazd w os. Dobrzec – zamiast ulicami Wyszyńskiego, Szapocznikow i Dobrzecką, prowadzić będzie ul. Podmiejską. 
Ponadto przystankiem początkowym dla linii 5 będzie Dworzec Autobusowy (zamiast Centrum Przesiadkowego). W kierunku powrotnym trasa linii prowadzić będzie bezpośrednio z ul. Podmiejskiej do Dworca Autobusowego, z pominięciem centrum przesiadkowego.
Trasa linii 7 rozpoczynać się będzie z Dworca Autobusowego, z pominięciem centrum przesiadkowego.
Trasa linii 13 skierowana zostanie do pętli Godebskiego, zamiast do ul. Długiej. Ponadto zamiast ulicami: Szymanowskiego i Staffa, trasa linii 13 prowadzić będzie ulicami: Stawiszyńską, Morelową i Boya-Żeleńskiego. Pętlę przy ul. Długiej i przystanki przy ul. Staffa znacznie intensywniej niż obecnie obsługiwać będzie linia 18.

Trasa linii 16 prowadzić będzie ponownie ulicami Polną i Legionów, zamiast ulicami Skalmierzycką i Nowy Świat.
Trasa linii 18 na odcinku pomiędzy ulicami Stawiszyńską a pl. Jana Pawła II prowadzić będzie tak jak linii 5, a następnie w dwie strony ulicami: pl. Kilińskiego, pl. Jana Pawła II, pl. św. Józefa, Kolegialną, Sukienniczą, al. Wolności, Bankową, Ułańską, Legionów oraz Górnośląską i dalej jak dotychczas.

Uruchomiona zostanie nowa linia 20, funkcjonująca tylko w dni powszednie w godz. 6:30-17, na trasie: Majkowska Medix – Majkowska – Nowy Rynek – Chopina – Kościuszki – Kopernika – Harcerska – Lipowa (z powrotem: Nowy Świat – Śródmiejska – al. Wolności – Sukiennicza – Kolegiacka – pl. św. Józefa – pl. Jana Pawła II – pl. Kilińskiego – 3 Maja) – Nowy Świat – Skalmierzycka – Kresowa – Spółdzielcza – Tatrzańska – Karpacka – Grunwaldzka – Obozowa – Dworcowa – Miast Partnerskich – Dworzec Autobusowy.
W obu kierunkach autobusy linii 20 obsługiwać będą przystanek przy Parku Przyjaźni (po wycofaniu stamtąd linii 16), a w kierunku pętli Majkowska – Medix zatrzymywać się będą m.in. na przystanku Śródmiejska – Złoty Róg, w zamian za linię 18, której trasa zmieni się. Rozkład jazdy linii 20 zsynchronizowany został z odjazdami autobusów linii 9 i 16, dzięki czemu przez os. Zagorzynek autobusy w godzinach 6:30-17 kursować będą naprzemiennie – z częstotliwością trzech odjazdów na godzinę.

Zmiany rozkładów jazdy
Zmianie ulegną rozkłady jazdy wszystkich linii autobusowych. Najistotniejsze zmiany, uwzględniające zgłoszone postulaty pasażerów, to:
skorygowanie wieczornych godzin odjazdów na linii 1, umożliwiające wnioskującym o zmiany dogodny powrót z pracy po godz. 22:00;
wprowadzenie dodatkowego kursu na linii 3 zapewniającego dojazd do zakładów pracy w rejonie ul. Częstochowskiej przed godz. 5:00;
dostosowanie rozkładu jazdy linii 3B do dojazdu i powrotu pracowników do i ze szpitala w Wolicy oraz do szkół w Kaliszu przed godz. 8:00;
przyspieszenie na linii 14 pierwszego porannego kursu, umożliwiające dojazd do centrum Kalisza przed godz. 5:30, a także kursu wykonywanego przed godz. 8:00, umożliwiającego dojazd do szkół na tę godzinę;
uruchomienie dodatkowej pary kursów na linii 16 w soboty w godzinach porannych, umożliwiającej dojazd do pracy na godz. 6:00; 
uruchomienie dodatkowej pary kursów na linii 17 w okolicach godz. 13:00;
zwiększenie częstotliwości kursowania na linii 18 oraz zmiana statusu tej linii na całodzienną w dni powszednie i jednocześnie całotygodniową (funkcjonującą w soboty w godz. 8-19 oraz w niedziele w godz. 10-19): kursy zostały zaprojektowane z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie do godz. 17 oraz co 60 minut po godz. 17 w dni powszednie, a także w godzinach funkcjonowania linii w soboty i niedziele.
Z uwagi na zwiększenie częstotliwości linii 18 zmniejszona zostanie częstotliwość kursowania na linii 5 – do 30 minut w dni powszednie do godz. 17 oraz do 60 minut w godz. 17-22, a także całodzienne w soboty i niedziele. Na wspólnym odcinku trasy (pomiędzy osiedlem Majków a centrum Kalisza) rozkłady jazdy linii 5 i 18 będą ze sobą zsynchronizowane, a odjazdy wykonywane będą naprzemienne, zapewniając średnią częstotliwość co 15 minut w dni powszednie do godz. 17 oraz co 30 minut po godz. 17 w dni powszednie a także w godzinach funkcjonowania linii 18 w weekendy.

Nowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej Kaliskich Linii Autobusowych https://kla.com.pl/nowy-rozklad-jazdy-tabelaryczny/ , a także umieszczany sukcesywnie na przystankach.

Źródło: UM Kalisza

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Rozkład - niezalogowany 2023-08-30 09:06:44

    Pominęliście fakt rozwalenia linii nr 9. Ani dojazdu, ani powrotu dla ludzi co chcą dojechać z Dobrzeca, okolic Górnośląskiej do szkół specjalnych, do szkoły dla niesłyszących, do przedszkola integracyjnego, szkoły sportowej na ul Kordeckiego czy zakładów na ul Polnej do pracy. Cofnęli rozkład tak, że z Dobrzec autobus jedzie już o 6:55 a dojeżdża na Kordeckiego o 7:14! W starym rozkładzie dojeżdżał na 7:40 co było bardzo dobrą godziną, krótkie dojście, zdążyło się przebrać i gotowy w szkole/pracy. Ludzie zaczynają lekcje o 8:00! O tej godzinie zawsze autobus był pełny uczniów i pracowników. Jestem ciekawy czy będą zachwyceni tym, że mają jechać wcześniej i czekać 46 minut na rozpoczęcie lekcji czy pracy. To jest wielka abberacja! Zaplanowane nowe powroty jeszcze lepsze! Ludzi kończą pracę o 14, 15, 16 a oni zaplanowali odjazdy o 13:45, 14:45, 15:45! Czyli KLA wymyśliło sobie aby ludzie jechali wcześniej i czekali 46 minut przed pracą/szkołą i po szkole/pracy czekali 45 minut na powrót.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2023-08-30 09:16:31

    To prawda, zmienili rozkład linii nr 9 i przez to muszę zrezygnować z autobusu i zacząć zawozić dwójkę dzieci samochodem na ul. Kordeckiego. Jeszcze zniszczyli linię 5 i przez to straciłam szybki dojazd z Dobrzeca do pracy. Czas umyć samochód co stoi w garażu i pożegnać się z komunikacją, która stała się antypasażerska.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Np. Wandzia - niezalogowany 2023-08-30 10:09:01

    Linia nr 5 powinna zatrzymywać się przy galerii i dalej ul. Dworcową powinna kończyć się przy dworcu PKP.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dziewiątka - niezalogowany 2023-08-30 10:35:04

    Tragedią Kalisza jest to, że ci co układają rozkład KLA mentalnie są ze wsi i taktują tak nasze miasto puszczając dużo linii wycieczkowych z częstotliwością raz na godzinę jakby to były gminne busy. Kalisz powinien mieć mniej linii ale za to z dużą częstotliwością minimum co 10 minut! Przychodzisz na przystanek, nie zdążyłeś? To spokojnie, zaraz będzie następny. Zapraszam tych ludzi do dużego miasta albo za granicą aby zobaczyli czym jest częstotliwość. Autobus raz na godzinę to nie jest komunikacja! Czas przenieść tych decydentów na wieś, tam najlepiej się sprawdzą. Sprowadzić tych z dużych miast aby tchnęli cywilizację w biedarozkłady co odstraszają pasażerów. Kalisz to duże miasto i potrzebuje normalnej komunikacji!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin1978 2023-08-30 17:00:26

    Jest trochę dobrych poprawek (zwłaszcza z linią 18), ale widzę już, że Szczypiorno, Lis czy św. Michała zostały niemal zignorowane. Rozkłady dla tych terenów to lekceważenie kaliszan, np. nie przywrócono 15-ki. W czasach swobodnych podróży śmieszne jest tłumaczenie, że autobus musiałby wyjechać kawałek z miasta, żeby móc zawrócić (to jest problem?), a taki argument kiedyś publicznie podano. W soboty w Szczypiornie jest więcej autobusów ostrowskich niż KLA. Poza tym w weekendy pasażerowie 22 nadal nie zdążą na żadne wydarzenie kulturalne w mieście, bo autobus będzie zajeżdżał pod fontannę 5 min. po, choć imprezy zaczynają się zazwyczaj o pełnej godzinie. Na Korczaku już było ładnie, to zabrali sporo kursów. Dobrze, że chociaż linia 5 nie będzie robić rundy honorowej po Dobrzecu. Jak ktoś chce tam wjechać, to jest dosyć pojazdów, można się przesiąść na Podmiejskiej (jedna przesiadka to nie tragedia - w większych miastach normalka) - nie wszystkim się to podoba, ale albo na Dobrzec, albo na dworzec (wybrali to drugie), bo objeżdżanie całego osiedla trwało długo dla kogoś, kto jechał na pociąg np. z Korczaka lub co gorsza z dalszych rejonów. Martwi bardziej wycofanie połowy kursów tej linii. Gdyby to ode mnie zależało, to dałbym Dobrzecowi więcej 8-mek lub jakąś nową linię przez Wojska Polskiego do centrum. Zwłaszcza w godzinach szczytu i godzinach pracy szkół przy alei.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin1978 2023-08-30 17:02:10

    Najpierw każą pisać uwagi do UM, a później sporo odrzucają według niejasnych z punktu widzenia mieszkańca kryteriów. W konsekwencji człowiek poświęca czas na konsultacje mając wrażenie, że są one pro forma. Tak się nie buduje społeczeństwa obywatelskiego. Widocznie przy tej liczbie wozokilometrów możliwości się wyczerpały i trzeba ją zwiększyć. Nie da się w nieskończoność przerzucać kursów z jednej linii na drugą. Jak brakuje taboru to przypominam, że w niejednym mieście organizator transportu angażuje do komunikacji więcej niż jedną firmę, ale bilety obowiązują te same. Kalisz jest w tyle pod tym względem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gruu - niezalogowany 2023-08-30 21:23:39

    Prezydent Kalisza eko mąż ale tnie i obcina komunikację miejską zarazem namawia do transportu publicznego . Mam wrażenie że jest za a nawet przeciw i śmierdzi mi tu poradą kaliskiego geniusza K. Gałki to ten od spowalniacza na śródmiejskiej był nie był i nie ma . Prezydent kalisza weź w końcu odwołaj tą szkodliwa osobę dla miasta Kalisz !!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do