
Budowa jednego kilometra nowej drogi w Kaliszu kosztuje już ok. 6 mln zł. Za taką kwotę Powiat Kaliski buduje kilka kilometrów dróg. Dlaczego w Kaliszu jest tak drogo?
Drogowcy zwykle tłumaczą to faktem, że budując drogi w mieście, często napotykają na kolizje z podziemną infrastrukturą, których nie ma na terenach wiejskich. Inaczej też buduje się w terenie zabudowanym, a inaczej w lesie czy w polu. Gdy jednak w ub. roku Gmina Opatówek wspólnie z Powiatem Kaliskim przebudowywała ul. Kaliską w Szałem, okazało się, że koszty kilometra tej przebudowy są dwaipółkrotnie niższe niż oszacowane przez Kalisz koszty przebudowy kilometra ul. Pokrzywnickiej, czyli tej samej drogi po stronie miasta. I to pomimo faktu, że w Szałem droga ta jest gęściej zabudowana niż ul. Pokrzywnicka w Kaliszu. W tegorocznym budżecie miasta znalazły się inwestycje drogowe, których koszty są jeszcze wyższe. Budowa niespełna kilometra drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w rejonie ul. Inwestorskiej kosztować ma 5,2 mln zł, a budowa porównywalnego pod względem długości połączenia ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego (dawniej H. Sawickiej) z ul. Dobrzecką – nawet 7,6 mln zł. Co się dzieje? Dlaczego jest tak drogo?
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Droga przez Szałe jest wybudowana bez studzienek odprowadzajćych wody opadowe i tu juzsą nizsze koszty.
trzeba przeciez dawac pod stołem !!
Temat dla biura antykorupcyjnego i innych sluzb,
po prostu mzdik w kaliszu dopuszcza niedokładne projekty z kosztorysami obliczanymi z powietrza, kolizje? czy ktoś widział na budowach dróg w 2017 roku by wykonawca przebudowywał infrastrukturę podziemną lub zmieniał jej przebieg. prosta wymiana krawężników , cienka warstwa podbudowy, regulacja urządzeń kanalizacyjnych, ułożenie chodnika, takie są standardy remontów, nie budowy nowych dróg bo takich nie ma.
Przecież to proste dlaczego. Naprawdę nie wiecie?? Żeby budować gorzej trzeba budować drożej. Po prostu zarządzanie...