
Od tygodnia na kaliskich ulicach pojawia się nietypowy kurier z rikszą
Oprócz tradycyjnych rowerowych pedałów pojazd ma dodatkowe wspomaganie napędem elektrycznym. Zanim tzw. rower cargo pojawił się w Kaliszu, DPD testowała te pojazdy przez dwa lata w innych miastach. Sprawdziły się przy rozwożeniu mniejszych paczek do 5 kg masy.
Flota rowerowa działa w DPD Polska od 2020 r., na początku jako pilotaż we Wrocławiu, a obecnie już we wszystkich większych miastach Polski i liczy około 50 pojazdów. Od początku usługi rowerowej doręczyliśmy w ten sposób w całym kraju ponad 400 tys. paczek.
Zastępowanie tradycyjnej floty pojazdami zero lub niskoemisyjnymi, w tym rowerami i rowerami cargo to trend, który stanowi odpowiedź na oczekiwania mieszkańców miast. Jednym z kluczowych zobowiązań DPD group, które podjęte zostało jeszcze w 2020 roku, jest rozwijanie przyjaznej logistyki miejskiej w kilkuset miastach Europy - informuje rzecznik prasowy firmy DPD Polska Małgorzata Maj
Na razie tzw. rower cargo obsługuje najbliższe rejony wokół miejskiej bazy DPD mieszczącej się przy ul. Metalowców ale firma planuje szerzej wykorzystywać ten środek transportu dla obsługi centrum Kalisza oraz terenów wokół drugiej kaliskiej bazy.
Swoją drogą ten "niskoemisyjny" pojazd spowoduje wyższą emisję, ale przez inne samochody, które chcąc wyprzedzić takiego "żółwia", będą musiały najpierw przyhamować, by przepuścić auto lub auta jadące z przeciwka, potem dodać "gazu" by wyprzedzić.
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie