
16 lipca zaprezentowano przygotowywany Horyzontalny Rozkład Jazdy 2030-2040 dla Kolei Dużych Prędkości.
Skandalem jest, pozbawienie Kalisza większości połączeń, które na etapie uzgodnień z Centralnym Portem Komunikacyjnym były planowane dla naszego miasta!
Według poprzednich ustaleń, w Kaliszu miały zatrzymywać się niemal wszystkie pociągi Kolei Dużych Prędkości, także te międzynarodowe. Horyzontalny Rozkład Jazdy 2030-2040 obcina je, pozostawiając przystanek w Kaliszu jedynie dla połączenia Szczecin-Kraków. Pociągi do Poznania czy Warszawy mają mijać nas bypassem, którego trasa jest jeszcze niewiadomą, co przywraca widmo wyburzeń domów.
To marginalizowanie Kalisza i całej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, zamieszkałej przez ponad 400 tysięcy ludzi. To więcej niż Szczecin, Lublin czy Katowice!
Wystąpiłem do premiera rządu RP i wszystkich osób odpowiedzialnych za tę epokową w skali kraju inwestycję, aby przywrócić Kaliszowi i naszej aglomeracji połączenia Kolei Dużych Prędkości. Zachęcam do tego także wszystkich mieszkańców i polityków naszego regionu.
Także tych polityków, którzy w ostatnich dniach stali się adwokatami niekorzystnego dla nas rozkładu Kolei Dużych Prędkości, zamiast rzecznikami mieszkańców naszego miasta i aglomeracji. Stańcie po stronie ludzi!
Krystian Kinastowski
Prezydent Miasta Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Brawo! Nie możemy oddać szybkiej kolei!
Wyjściem może być scalenie aglomeracji w jedno miasto 409 tys! Wtedy nie mogliby nas ignorować w nieskończoności!
Z Ostrowem nie dogadają się
Czyli 400.000 głosów nie mają dla rządzących znaczenia. Skoro kolej ma łączyć duże skupiska i aglomeracje to tym bardziej powinna się zatrzymywać i rozgałęziać w Kaliszu. I to naprawdę nie jest istotne czy w centrum czy 3 kilometry w prawo czy lewo od miasta. Stary dworzec też był budowany daleko od centrum Kalisza.
Kalisz jest za mało promowany decydęci nie wiedzą gdzie tego miasta szukać.
Wiedzą wiedzą tylko interesy prowadzą gdzie indziej. Trop prowadzi do śliwnik.