Reklama

Rzecznik Praw Pacjenta zajmie się sprawą dyskryminowanego przez przychodnię kaliszanina

10/02/2022 12:00

Po publikacji materiału dotyczącego odmowy zbadania dziecka przez lekarkę jednej z kaliskich przychodni, z powodu braku maseczki u ojca chłopca, redakcja Życia Kalisza otrzymała informację z biura Rzecznika Praw Pacjenta, który postanowił przyjrzeć się sprawie

Przypomnijmy. Ojciec 7-letniego chłopca, po telefonicznej konsultacji, umówił się na wizytę w przychodni celem zbadania dziecka. Chłopczyk skarżył się na ból przy oddawaniu moczu. Okazało się jednak, że ogromnym problemem dla lekarki, który wyklucza zbadanie dziecka, jest... brak maseczki u ojca. Co prawda ten tłumaczył, że ze względów zdrowotnych, czyli dolegliwości pulmonologicznych, nie może używać maseczki, ale lekarska nie przyjmowała tego do wiadomości. Nie przekonywało jej nawet zaświadczenie lekarskie, zwalniające z maseczkowego „obowiązku”. Stanowczo domagała się założenia maseczki. To był warunek przyjęcia i zbadania dziecka.
Ojciec próbował interweniować na policji, ale dyżurująca pod telefonem policjantka zbagatelizowała sprawę. Podobna była reakcja konsultantów Rzecznika Praw Pacjenta do których o pomoc zwrócił się ojciec dziecka. Urząd zareagował dopiero po publikacji materiału na portalu Życia Kalisza („Lekarska odmówiła zbadania dziecka bo ojciec... nie miał maseczki”).

  „Rzecznik Praw Pacjenta po zapoznaniu się informacją medialną https://zyciekalisza.pl/artykul/lekarka-odmowila-zbadania/1272664 oraz uzyskaniem bliższych informacji od ojca dziecka, wystąpił do kierownika podmiotu leczniczego, który odmówił udzielenia pomocy medycznej dziecku. Celem wystąpienia jest uzyskanie stanowiska w sprawie procedury udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą nosić maseczek oraz przede wszystkim celem uzyskania informacji czy stan zdrowia małego pacjenta został w dniu wizyty zabezpieczony, zweryfikowany?” – napisała w mailu do redakcji Małgorzata Duda z Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Dodała, że przychodnia ma 7 dni na przesłanie odpowiedzi. „Jej analiza będzie stanowiła podstawę do podjęcia ewentualnych dalszych działań” – czytamy.

  Dodajmy, że opisana w artykule sytuacja nie jest przypadkiem odosobnionym. Do redakcji stale docierają informacje o wymuszaniu przez niektórych medyków na pacjentach niekonstytucyjnego obowiązku. Nawet, jeśli ci mogą wylegitymować się stosownymi zaświadczeniami. (pp)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Pacjent - niezalogowany 2022-02-10 16:53:15

    ale jak by ojciec z dzieckiem poszedł do jej gabinetu prywatnie to problemu by lekarka nie widziała ,że jest bez maseczki !11

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ona - niezalogowany 2022-02-10 17:06:38

    wywalić ją i nie dopuścić do leczenia , nie ona będzie decydować .ma prawo przyjąć pacjenta nie będzie robic dyskryminacji

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Realista2021 - niezalogowany 2022-02-11 01:18:06

    Czasami to zastanawiam się czy część lekarzy w ogóle ma rozum w głowie ? Czy tylko kasę fiskalna bez papieru? Ciekawe jakiej argumentacji użyje owy lekarz jeśli powiem mu, że 100% lekarzy stomatologów przyjmuje pacjentów na fotelu dentystycznym bez maseczek ;) mało tego, pochylają się nad ich otworem gębowym na odległość 20-30cm wdychając to co wychodzi z pyska pacjenta. No ale tak to jest jak się ma wyłączone myślenie i ogląda się TV. Zauważmy, że żaden stomatolog nie zachorował czy umarł przez minione 24M z powodu covidowych. "Szczepionki" są od roku, więc pierwszy rok był bez ochrony dla obu stron, a od samego początku była propaganda, iż można zarażać bez objawów, więc nie można założyć, że zgłosiło się do gabinetu 100% zdrowych pacjentów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    GOŚĆ - niezalogowany 2022-02-20 17:45:17

    To u niektórych lekarz nazywa się WYPALENIE ZAWODOWE --- A TERAZ --WYPALENIE ICH KIESZENI . Rzeczywiście , ta lekarka powinna zmienić zawód , bo ona już nikogo nie wyleczy ---I TAKICH LEKARZY W POZ JEST NIESTETY WIELU --- ZMARNOWANE PIENIĘDZE POLAKÓW Z NFZ NA NICH .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do