
Zaskakująco proste i tanie rozwiązanie - regeneracja filtra DPF/FAP i katalizatorów
Podróżujący przez Niemcy spotykają się z drogowymi policyjnymi kontrolami spalin ... i mandatami w wysokości 5000 euro, gdy tak kontrola wykryje brak filtra DPF. W Polsce także prowadzone są przygotowania do podobnych kontroli drogowych. Można się tylko domyślać, że nowe przepisy (oczywiście uchwalone po wyborach) wprowadzą kary za zły skład spalin albo brak filtra DPF. Kary będą na tyle wysokie, by bardziej opłacało się kupić nowy filtr niż ryzykować zapłacenie mandatu, a nowy filtr kosztuje od 4 do 9 tys zł. Przy tak dużym koszcie wymiany wielu ludzi zamiast wymieniać wolało go wyciąć i jeździć bez filtra.
Pojawiło się jednak w Kaliszu zaskakująco tanie i bardzo proste rozwiązanie - regeneracja filtra DPF/FAP i katalizatorów.
- Regeneracja filtrów trwa praktycznie jeden dzień i kosztuje 389 zł. Hurtowe zamówienia np. od mechaników są oczywiście tańsze. Jeśli ktoś do nas zadzwoni z prośbą o regenerację, to wskazujemy współpracujący z nami warsztat, które zdemontuje taki filtr. Oczywiście demontażu może dokonać każdy mechanik. Następnie my odbieramy zdemontowany filtr, regenerujemy i tego samego dnia zwracamy. Proces regeneracji zaczyna się od zalewania wrzątkiem z dodatkiem specjalnej chemii. Potem filtr podłączamy do specjalnej maszyny, która wypłukuje zanieczyszczenia pod dużym ciśnieniem. Następnie, co ważne, maszyna osusza filtr. Gdyby ktoś zamontował mokry to szybciej straciłby swoje parametry. Na początku i na końcu procesu robimy zdjęcia porównawcze kamerą inspekcyjną. Dodatkowo przeprowadzamy kontrolę ciśnieniową
- powiedział współwłaściciel firmy ADKAR.
Samochodowe filtry wydechowe DPF teoretycznie mają służyć dożywotnio, jednak w praktyce jeśli ktoś jeździ często na krótkich odcinkach, np. z domu do pracy i z powrotem, to filtr szybko traci swoje właściwości. Wiele samochodów nie posiada kontrolki filtrów, ale jego zanieczyszczenie można poznać, gdy silnik traci moc, zwiększa spalanie albo nierówno pracuje. Zapchany filtr skraca także żywotność turbiny. Jeśli ktoś regeneruje turbinę, to jednocześnie powinien zregenerować filtr.
Jest także możliwość samodzielnego oczyszczania filtra, rozgrzewając układ wydechowy na postoju. Przy temperaturze około 900 stopni następuje jego wypalanie, ale niestety tym sposobem nie usuniemy stamtąd osadu. Poza tym, zbyt krótkie wypalanie może tylko pogorszyć stan filtra.
Więcej informacji można uzyskać na internetowej stronie kaliskiej firmy www.regeneracjafiltrowdpf.pl, w warsztacie przy ul. Gwiaździstej 5 w Kaliszu lub pod tel.: 605 349 877, albo tel.: 691 356 658
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie