Posłanka Karolina Pawliczak i senator Janusz Pęcherz przekazali kaliskim dziennikarzom najnowsze informacje o Kolei Dużych Prędkości. Przewidziano bypass przy Kaliszu i koleje dwóch prędkości
- Kolej Dużych Prędkości ma różne poziomy funkcjonowania w przyszłości. Pierwsza to 320 km/h i ta kolej będzie obejmowała tylko wielkie miasta, żeby spełnić warunek 100 minut do każdego z dużych miast w Polsce. Dalszy poziom to jest 220 km na godzinę i te pociągi będą obsługiwały Kalisz co dwie godziny. Do Warszawy i Łodzi co dwie godziny, do Poznania co dwie godziny i do Wrocławia. Także do Krakowa i Zielonej Góry. Pociąg z Kalisza do Poznania pojedzie 40 minut, do Warszawy 1 godzinę i 40 minut, do Krakowa 3 godziny a do Zielonej Góry ponad 2 godziny. To są bardzo szybkie przejazdy kolejami. Będzie tutaj w Kaliszu tak zwany bypass, ale na ten temat się nie będziemy jeszcze wypowiadać, bo nad tym bypassem teraz myślą, jak zrobić żeby pociąg zjechał na dworzec do Kalisza.
- Powiedział senator Janusz Pęcherz
- Prawdopodobnie będziemy w stanie państwu przedstawić więcej szczegółów, gdy będą znane, pewnie we wrześniu lub na początku października. Zaprosimy tutaj wspólnie pana ministra Laska, który nam przedstawi jak będzie przyszłościowo wyglądać ta inwestycja Kolei Dużych Prędkości. Nie wyobrażam sobie żeby takie miasto, jedno z największych w tej części południowej Wielkopolski, żeby stało obok infrastruktury i stało obok inwestycji pod tytułem Koleje Dużych Prędkości
- spuentował senator
- Z panem ministrem Maciejem Laskiem jesteśmy w stałym kontakcie. Rozmawiałam z nim w ubiegłym tygodniu w tej sprawie. Będziemy mieli spotkanie w tej sprawie, ale jeszcze o szczegółach nie rozmawiamy. Natomiast nie chciałabym żeby było jakieś wrażenie że stoimy obok tej sprawy. Nigdy nie staliśmy i stać nie będziemy
- dodała posłanka Karolina Pawliczak
- Wszyscy muszą wiedzieć, ci których ta inwestycja dotyczy jaki będzie przebieg linii kolejowej. To będzie wszystko konkretnie, porządnie, zgodnie zresztą z ustawą skonsultowane. Mało tego pracujemy również nad ustawą o gospodarce nieruchomościami, czyli kwestią ewentualnych odszkodowań. Odszkodowania muszą być godne i muszą zabezpieczać w 100%, czyli w wartości odtworzeniowej plus myślę, że jeszcze jakiś naddatek.
Ewentualnie odszkodowania i te straty, które ewentualnie będą też poniesione w związku z wywłaszczeniami, których mam nadzieję będzie zdecydowanie mniej niż to było w planach proponowanych przez pana Marcina Horałę, czy tę grupę pisowskich polityków, która tym projektem się zajmowała.
- powiedziała posłanka Karolina Pawliczak
Budowa linii kolejowej dużych prędkości łączących Warszawę, Łódź Poznań i Wrocław, czyli przebiegającej przez Kalisz jest priorytetowa i ma zostać ukończona w 2035 roku.
- Prace nad tym projektem trwają, założenia mają wstępną fazę, dlatego wymiar trasowania linii nr 85 przechodzącej przez Kalisz nie jest jeszcze uszczegółowiony. Będziemy Państwa o poszczególnych etapach zaawansowania tej inwestycji w naszym regionie informować.
- kończy pani poseł
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Co wyście narobili??!?! Teraz zostaniemy z niczym, bo prawda jest taka, że nic się u nas nie zatrzyma.
I bardzo dobrze, że nie będzie w Kaliszu szybkie kolei, jest niepotrzebna i szkodliwa. Z Kalisza, Opatówka itd. można wszędzie dojechać koleją i nie potrzeba w tym celu burzyć komuś domów i gospodarstw. Poproś,aby Tobie koło domu położyli szybkie tory, abyś równie szybko mógł do nich wskoczyć .
Aglomeracja liczy 409 tys wg Eurostatu, to tak jakby szybkie pociągi omijały Szczecin!
Nawet więcej bo Szczecin to dziś 380 tys. To jest kpina z Kalisza i kaliszan.,
No właśnie omija Szczecin szybka kolej
Gdyby Kalisz i Ostrów Wlkp. połączyły się w jedno miasto to wskoczyłoby na 7 miejsce pod względem liczby ludności w Polsce! To jest skandal pomijać Kalisz przez szybkie pociągi! Czemu władza siedzi i nie reaguje?
Ty chyba jakiś głupi jesteś Kslisz plus Ostrów to 163 tysiące. Jakie 7 miejsce????
Podziękujmy koalicji 13 grudnia za umniejszanie znaczenia Kalisza
Eksperci wiele razy piszą w swoich opracowaniach, że Kalisz to największe i najbardziej poszkodowane miasto w Polsce jeśli chodzi o dostęp do kolei, dróg ekspresowych, obwodnicy! Powalczcie o to aby każdy pociąg zatrzymywał się w Kaliszu i żadnych obwodnic!
Przy kolejnych wyborach wykopiemy tych co nie interesuje los Kalisza! Macie pensje z naszych podatków i waszym zadaniem jest rozwijanie Kalisza a nie cofanie go do czasów Cesarstwa Rzymskiego! Kalisz to nie jest mały ośrodek, to nie jest wieś, to aglomeracja licząca ponad 400 tys ludzi! Mam wrażenie, że ci co rządzą Kaliszem mają mentalność wsi spokojnej, wsi wesołej, ojoj bo mućki pociągów się wystraszą!
Skąd te dane 400 tyś
Uśmiechnięta Polska... Ale dobrze że PIS nie rządzi... Ani autostrady, ani koleji, a wywłaszczenia będą. Pęcherz i Pawliczakowa miny mają nie tęgie... Mamy TO. ...
Okłamali was! Ani jeden pociąg nie pojedzie z Kalisza do Warszawy! Sami zobaczcie planowany rozkład jazdy! https://hrj.gov.pl/wp-content/uploads/2024/07/Schemat-2035-iteracja-03-v20240713-1.png
No ktoś tu ma wadę wzroku i właśnie sobie strzelił w kolano???????????? A chciał zabłyszczeć ????????????
Komentarze p. Pęcherza i p. Pawliczak po prostu żałosne. Jeżeli gotowych projektów nie są w stanie zrealizować, to znaczy, że nie ma pomysłu i chęci rządzących do budowania infrastruktury pozwalającej na rozwój gospodarczy i podniesienie poziomu życia mieszkańców naszego kraju. Sądzę, że rządzący mają problem z zatrudnieniem kompetentnych ludzi którzy będą w stanie prowadzić takie inwestycje. Myślę, że rozmowy p. Pęcherza z p. Laskiem n.t. kluczowych dla Kalisza i Ostrowa inwestycji nie przyniosą żadnych efektów, ponieważ chodzi wyłącznie o to aby rozmawiać, a robić.
Kalisz to miasto, które zrzeklo się połączeń autobusowych, np. PKS, z Poznaniem, Koninem, Ostrowem ... Kursują tylko do wiosek powiatu Kaliskiego i tyle. Kalisz to takie zacofane miasto 21 wieku. Smutne to ale taka jest prawda.
Mniej wywłaszczeń he he to jest wielkie kłamstwo polityków uśmiechniętej polski bo przecież to co my robimy to wszystko jest bardzo dobre a poprzednia władza robiła wszystko źle na razie nie ma żadnej zmiany przebiegu linii kolejowej a jak jeszcze dojdzie linia mniejszej prędkości do dworca to niestety w powietrzu ona nie pójdzie więc na zdrowy rozum na pewno nie będzie mniej wyburzeń i wywłaszczeń wszystko jest mówione żeby uspokoić opinie publiczną
Mało Pawliczakowa się po Piwonicach szlajała w protestach? Lewactwo należy zwalczać siłOM i godnościOM osobistOM.
ale zawsze będzie można pojechać do Niemiec i tam podziwiać infrastrukturę - Ktoś na tych ludzi głosował - Gratulacje.
Za to w potężnym Sieradzu będą zatrzymywać się wszystkie pociągi ;-) Takich wybraliśmy parlamentarzystów w Kaliszu. Nie potrafią niczego upilnować. Nie ma dróg, nie ma kolej, za chwile nie będzie mieszkańców. Ale właściwie kogo to jeszcze interesuje.
Janusz przez 3 kadencje najbardziej6zapuscil kalisz!!!! Z miasta Wojewódzkiego zrobił POwiatowa dziurę!!!! W sprawie obwodnicy zero!!!! Nawet betonki pod ratuszem nie potrafił usunąć!!!! Sprzedali energetykę Kaliską!!! Takie byly ich rządy!!!
Tylko żaden dworzec w Śliwnikach, bo będzie ruch jak na Włoszczowie Północ. A poza tym Kalisz potrzebuje torów i pociągów do Konina. Nawet autobus tam nie jeździ.
No i będzie z...pie dzięki Pęcherzom, Pawliczakom i KO
Wyjściem może być scalenie aglomeracji w jedno miasto co by liczyło aż 409 tys! Wtedy nie mogliby nas ignorować w nieskończoności!
Politycy to świnie i kłamcy
Dlaczego po cichu planują powrót niekorzystnego przebiegu i rozwalenie południowych dzielnic Kalisza? Sami zobaczcie co wyciekło na stronie o tematyce kolejowej! https://www.skyscrapercity.com/attachments/kalisz-jpg.7665762/