
Najpierw była zmiana hasła. „Kalisz – młode duchem najstarsze miasto w Polsce” zastąpiło „Kalisz – dopisz swoją historię”. Teraz przyszła kolej na zmiany w wizerunku. Miasto przedstawiło nowy logotyp, brand pattern i ks
Autorem nowej identyfikacji wizualnej miasta jest firma John Weston Group z Wrocławia. Jak podkreślają włodarze, to kolejny krok zrealizowany w ramach strategii komunikacji marki miasta. – Za jej pomocą chcemy pokazać zarówno nasze dziedzictwo, mocne strony, jak i nasze ambicje, wizję marki. Chcemy za jej pomocą zabiegać o naszych mieszkańców, zapraszać pracowników i w ogóle komunikować światu, że Kalisz jest dobrym miejscem do życia, bo teraz wszystkie miasta, jak i firmy konkurują ze sobą. Nie chcielibyśmy zostać w tyle – powiedział podczas konferencji prasowej Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza. – Dzisiaj miasta muszą walczyć o swoją pozycję i swoich mieszkańców, jak nowoczesne przedsiębiorstwa. Dlatego i my działamy w sposób przemyślany i zaplanowany. Identyfikacja wizualna pozwoli na konsekwentne i spójne budowanie wizerunku miasta – dodał.
System identyfikacji wizualnej miasta to nie tylko to, co kojarzy się z danym miastem, ale i cały proces komunikowania się z mieszkańcami, tworzenia wyobrażenia o mieście za pomocą środków wizualnych. – Opracowaliśmy m.in. kolory, font, typografię, piktogramy i brand pattern – powiedział Jarosław Korkuś z John Weston Group. – Jednym z najważniejszych elementów systemu jest oczywiście nowy logotyp. Punktem wyjścia był herb miasta. Uprościliśmy go i dość mocno odwołaliśmy się do nowej strategii miasta. Ważną rolę odgrywa font, który jest mocny, wyraźny, akcentujący rozwój miasta, a z drugiej strony stonowany i niekrzykliwy
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
tyle pieniędzy za takie gówno
To Kalisz ma jakąś strategię?
Tragednia - w niczym nie nawiązuje do naszego miasta.
czarny smutny okropny
brzydkie, przypomina herb jakiegoś niemieckiego miasta nie kojarzy się z Kaliszem