Reklama

Znane są wyniki naboru do szkół

31/01/2019 00:00

Szkoły ponadgimnazjalne zamknęły swoje listy dla kandydatów na uczniów w roku szkolnym  2009/2010. Już dziś (w środę) w samo południe na tablicach ogłoszeń zostaną wywieszone nazwiska tych, którzy dostali się do szkół pierwszego wyboru

W tym roku największym powodzeniem wśród liceów ogólnokształcących cieszyło się III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Na przygotowanych tam 256 miejsc było aż 408 kandydatów, w tym najwięcej do klasy z głównym przedmiotem biologia i język angielski.  Na 288 miejsc przygotowanych w II LO im. T.Kościuszki zgłosiło się 389 kandydatów. Furorę robiła znowu klasa o ukierunkowaniu psychologiczno–artystycznym. W tej klasie uczeń ma przygotować się do studiowania kierunków artystycznych, humanistycznych, psychologii, pedagogiki, kierunków przyrodniczych.
W ramach wiedzy o kulturze realizowane będą zajęcia warsztatowe we współpracy z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu.W I Liceum Ogólnokształcącym im. A.Asnyka jak zwykle oblegane były klasy o profilu biologiczno-chemicznym tzw. „Eskulap’’, gdzie w dwóch oddziałach o 64 miejsca walczyło 1,4 kandydata. Podobnie jak w ubiegłym roku, statystyki pokazały, że młodzież niechętnie wybiera klasy o profilach integracyjnych. W V Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego na 20 miejsc zgłosiło się jedynie 8 kandydatów. Za to wzrasta zainteresowanie  szkołami zawodowymi. Liceum Plastyczne, Technikum Budowlano-Elektryczne czy technikum Budowy Fortepianów w tym roku na brak chętnych nie mogą narzekać, podobnie jak Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. Janka Bytnara „Rudego”.                             (mag)

Wyniki naboru w Życiu Kalisza

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    kokos - niezalogowany 2009-06-24 17:12:41

    w tamtym roku IVLO też miało duże zainteresowanie :D teraz spokój...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do