01/06/2025 | Autor: Portal zyciekalisza.pl | źródło: zyciekalisza.pl
Tytuł: Konkurs Sztucznej Inteligencji w Szkole: Analiza i Refleksje W ramach konkursu w Kaliszu uczniowie z różnych szkół przedstawili swoje spojrzenie na wpływ sztucznej inteligencji na edukację. Laureaci wnikliwie analizowali, czy AI stanowi zagrożenie czy dobrodziejstwo. W tekście zauważamy dyskusje na temat kontroli danych uczniów, manipulacji czy utraty zdolności do samodzielnego myślenia. Teksty skupiają się na roli, jaką sztuczna inteligencja może odegrać w życiu uczniów, jednocześnie podkreślając konieczność mądrości w jej wykorzystaniu. Czytamy o błędach, które uczą życia oraz o ważności rozwoju poprzez niedoskonałości. Autorzy kładą nacisk na świadome korzystanie z AI i konieczność zachowania równowagi między nią a ludzką inteligencją. To inspirujące podsumowanie refleksji młodych umysłów na temat nowoczesnych technologii w edukacji. (red) Fot. Fryderyk Rubas