Reklama

Czy połączą Częstochowską z Wrocławską?

14/12/2019 08:00

Najbardziej obciążoną ruchem pojazdów ulicą wylotową w Kaliszu jest Częstochowska. Pomiary natężenia ruchu, jakie kaliscy drogowcy prowadzili trzy lata temu wykazały, że dziennie przemieszcza się tu prawie 40 tysięcy pojazdów. Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w południowej części ma być budowa połączenia od Częstochowskiej do Wrocławskiej

– Miasto ma przygotowaną koncepcję takiego połączenia, nazywamy ją „obwodnicą wewnętrzną”. Ta wewnętrzna obwodnica połączy rondo przy ulicy Księżnej Jolanty, przez Metalowców, nad torami, do skrzyżowania Alei Wojska Polskiego z Wrocławską – mówi Krzysztof Gałka,  dyrektor Miejskiego zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu.
Rozważany jest również pomysł połączenia ronda Starożytnego z ulicą Łódzką. – Te koncepcje muszą zostać zrealizowane, jeśli chcemy usprawnić komunikację w tej części miasta ponieważ napływ pojazdów z tego kierunku – od Grabowa, z gmin Godziesze, Brzeziny, Szałego jest ogromny – podkreśla Krzysztof Gałka. 
Trudno jeszcze na razie mówić o jakichkolwiek terminach. Wiadomo jedynie, że będzie to przedsięwzięcie bardzo kosztowne, trudne do sfinansowania w ramach budżetu miasta. – Dlatego będziemy szukać dodatkowych źródeł finansowania – środków unijnych lub z budżetu państwa – dodaje K. Gałka. (pp) 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Daniel Kaparuk - niezalogowany 2019-12-14 09:24:36

    Za połączeniem ronda przy ulicy Księżnej Jolanty, przez Metalowców/Obozową, nad torami, do skrzyżowania Alei Wojska Polskiego z Wrocławską zabiegaliśmy jako Rada Osiedla Rypinek i indywidualne osoby wielokrotnie. To kluczowa inwestycja dla rozładowania ruchu na ulicy Częstochowskiej oraz pozostałych osiedli Kalisza. Samochody ciężarowe by dojechać w rejon giełdy, w kierunku Grabów, czy Wieruszów, Wieluń nie musiałyby objeżdżać cały Kalisz poprzez Al. Wojska Polskiego, Al. Gen. Władysława Sikorskiego, Warszawską, Łódzką, Trasą Bursztynową, Częstochowską. Ta obwodnica ma ogromne znaczenie komunikacyjne dla Kalisza. Brawo dla Krzysztofa Gałki za podjęcie tego tematu jako priorytetowej inwestycji drogowej dla Kalisza!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-14 13:43:49

    Gdybym był wierzący to może bym uwierzył. Nie możne połączyć trasy bursztynowej z Warszawską co to jest pikuś a takie Himalaje pokonają? Kto?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-14 14:24:26

    Mieszkam na Wrocławskiej i nie mam pojęcia, w którym miejscu jest skrzyżowanie z Aleją Wojska Polskiego. Może pan Gałka objaśni?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-14 15:25:14

    Galkin miał sen

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-14 16:49:45

    Tam gdzie skręcać do Castoramy.czy na tej "obwodnicy"beda się mogły mijać tiry?ile ronda Pan planuje na tym odcinku?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gośćupd - niezalogowany 2019-12-14 20:36:31

    Ciekawe, że nie nikt nie wspomni, że nakazał Galce niejaki Sapinski opracować połączenie południowe dla KALISZA od Castoramy po Łódzką bo wiedział, że na obwodnicę to Ostrów może liczyć a nie Kalisz. Miasto gdzie na głosowanie o powiększenie terytoriun poszedł co setny z mieszkańców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-12-15 09:43:41

    Zagorzynek zablokuje inwestycje bo aby jedni mieli lepiej to chcecie puscic wszystko przez Zgorzynek - NEVER

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-12-16 09:20:46

    A gdzie połączenie Trasy Bursztynowej z Piłsudskiego? Gdzie droga od Castoramy do Poznańskiej? Tylko gadanie, a realizacji od lat brak...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do