
– Każda modernizacja ulicy cieszy, ponieważ poprawia się stan nawierzchni jezdni i chodników, pojawiają się ścieżki rowerowe. Ale z drugiej strony jest powodem zmartwień kierowców, którzy dostrzegają, że w wielu przypadkach po prostu ubywa miejsc do parkowania – zauważa zmotoryzowany kaliszanin i pyta, czy premiowane, np. dotacjami są takie projekty modernizacji dróg i ulic, które powodują zmniejszanie liczby miejsc parkingowych
Za przykład podaje ulicę Młynarską, która w jego ocenie jest spektakularnym przykładem rozwiązania uderzającego w interesy kierowców i mieszkańców osiedla Kaliniec. – Takich przykładów jest oczywiście znacznie więcej – dodaje. W sprawie głos zabrał prezydent Krystian Kinastowski.
– Obecnie nie ma dofinansowań unijnych do realizacji inwestycji drogowych, gdzie trzeba się z czegoś wywiązywać. Owszem takie preferencje dotyczą przebudowy zabetonowanych parkingów na parkingi rozszczelniane, przepuszczalne. Wtedy takie środki można pozyskać. Natomiast takich warunków, żeby zmniejszać liczbę miejsc parkingowych nie dostrzegam. Na tworzenie nowych miejsc parkingowych nie ma dotacji z UE ale są z innej puli. Ale tylko na zadania które przewidują dojazd i pozostawienie samochodu a potem korzystanie z komunikacji zbiorowej.
Staramy się tak realizować te zadania aby środki otrzymywać a jednocześnie nie budować pomników, z których nikt nie będzie korzystał.
Faktem jest, że liczba miejsc postojowych zawsze jest problemem, choć zawsze staramy się aby było ich jak najwięcej. Rzeczywiście, ubyło ich w Śródmieściu – na Zamkowej, Śródmiejskiej, ale uważam, że ulice te zostały wykonane w sposób modelowy, uwzględniający interesy wszystkich mieszkańców. Musimy słuchać również tych, którzy narzekają na zbyt dużą liczbę samochodów, którzy mają takie same prawa jak właściciele samochodów.
Podobne intencje towarzyszyły nam przy regulacji strefy parkowania. Chodziło nam o wyeliminowanie przypadków, kiedy auta całymi dniami blokowały miejsca parkingowe, np. na Zamkowej, a obecnie te miejsca można znaleźć.
Ale tam gdzie możliwe to staramy się zwiększać liczbę miejsc parkingowych wzbogacając o zielona infrastrukturę czy ławki.
Wracając do zasadniczego pytania – nie ma żadnych wytycznych w sprawie inżynierii drogowej a konkretnie zmniejszania ilości miejsc parkingowych – zapewnia prezydent i dodaje. – A w przypadku problemów z parkowaniem w centrum miasta, sytuacja poprawi się, kiedy do użytku zostanie oddany parking przy ul. Św. Stanisława, który aktualnie jest nieczynny.
(pp)
Foto: Zmiana sposobu parkowania na Młynarskiej ogromnie skomplikowała życie mieszkańcom ulicy i osiedla Kaliniec. Ubyło kilkadziesiąt miejsc parkingowych
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
fajne uogólnienie na przykładzie jednej ulicy i magicznego zabiegu typu "itd" - co osiągniemy taką dyskusją? już temat Młynarskiej był omawiany
To może "olać" dofinansowane z UE i kierować się zdrowym rozsądkiem oraz własnymi pieniędzmi - patrz budowa połączenia Żwirki i Wigury z Warszawską.
Parkingi ul. Młynarskiej zostały zmniejszone po modernizacji ulicy usunięto Ok 40do 50 miejsc do tego pan Prezydent pozwala na blokowanie kolejnych miejsc znaki zakaz parkowania do 15 minut Młynarska, Górnośląskiej bo po co miasto mogłoby zarobić pieniądze na wykupie miejsc do lokali jak można po przyjacielsku zakazać parkowania innym mieszkańcom Kalisza. Wstyd panie Prezydencie zostanie to rozliczone w kolejnych wyborach.