
Czy Miasto może z wyprzedzeniem wystąpić o zgodę na realizację inwestycji dotyczącej nieruchomości, która jest własnością Skarbu Państwa albo państwowej spółki? Jako przykład może tu posłużyć wiadukt nad ulicą Spółdzielczą
– Przejazd pod nim jest na tyle wąski, że mieści się tam na raz tylko jeden samochód. Być może za kilka lat dojdziemy do wniosku, że chcielibyśmy dokonać przebudowy konstrukcji i poszerzenia prześwitu, aby auta mogły się w nim mijać. Będzie nam wówczas potrzebna zgoda PKP, a na tę możemy czekać długie miesiące. W związku z tym warto już teraz – nawet nie mając w planach danej inwestycji – złożyć wniosek o zgodę na jej przeprowadzenie do podmiotu, do którego teren należy – zauważył radny Radosław Kołaciński i spytał, czy Miasto ma zamiar występować o podobne pozwolenia także w odniesieniu do innych obiektów i podmiotów. Jak się okazuje, sprawa nie jest taka prosta. Ustawa o drogach publicznych daje prawo zarządcy drogi, w tym przypadku Prezydentowi Kalisza, do realizacji inwestycji bez konieczności uzyskiwania stosownych zgód, a w granicach miasta na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest Prezydent Miasta. Jednak w przypadku działek będących własnością Skarbu Państwa, a będących w użytkowaniu innych podmiotów, w tym PKP, użytkownik przed udzieleniem zgody oczekuje przedłożenia projektu lub opisu planowanej inwestycji. Konieczne jest też wcześniejsze uzyskanie opinii i uzgodnień planowanych rozwiązań.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Gdy budowano tunel dla pieszych trzeba było w tym samym czasie zbudować 2 tunel dla samochodów, robotnicy i maszyny były na miejscu.
Ten hejt na Gałkę to są kompletne bzdury. Nie jest to jakiś orzeł, ale przynajmniej fachowiec. Jak go zwolniono, było jeszcze gorzej.
@jeździec Słusznie, nie ma powodu rozwalać zabytku. Tam jest potrzebny bezkolizyjny przejazd dla samochodów osobowych, dostawczych, autobusów i mniejszych ciężarówek. To nie Zachodnia, gdzie muszą przejeżdżać TIR-y.
Stary temat już Gałka obiecywał i nici a co z wiaduktem na Czestochowskiej.
" chcielibyśmy dokonać przebudowy konstrukcji i poszerzenia prześwitu, aby auta mogły się w nim mijać" Ja bym nie ruszał starego, fajnego wiaduktu. Tam jest wystarczająco dużo miejsca żeby wybudować drugi wiadukt dla jednego kierunku. Stary wiadukt - kierunek Zagorzynek, nowy wiadukt - kierunek miasto. Do kompletu rondo na skrzyżowaniu Torowa-Spółdzielcza.