Reklama

Kaliskie Linie Autobusowe – wóz albo przewóz

09/11/2016 12:41

W grudniu autobusy Kaliskich Linii Autobusowych będą jeździć na kredyt. „Istnieje realna obawa o prawidłowe funkcjonowanie spółki w miesiącu grudniu, kiedy to nasze autobusy mogą nie wyjechać na ulice”. Czy ta groźba się spełni? Czym jest spowodowana? Jaka przyszłość rysuje się przed kaliskim przewoźnikiem? O to zapytaliśmy prezesa KLA Mariusza Wdowczyka.

1 listopada przejazdy wszystkimi autobusami KLA były dla pasażerów bezpłatne. Taką decyzję podjęły władze miasta. Interpelację w tej sprawie jeszcze w październiku złożyli radni klubu Tak dla Kalisza. O słuszności tego kroku świadczyły chociażby tłumy kaliszan, którzy skorzystali tego dnia z miejskiej komunikacji. Jest jednak i druga strona. W odpowiedzi na wspomnianą interpelację przytoczono opinię Mariusza Wdowczyka, prezesa KLA. Napisał w niej m.in.: „Rozpatrując tę inicjatywę, należy jednak wziąć także pod uwagę aspekt ekonomiczny. W związku z koniecznością zapewnienia dowozu mieszkańców do kaliskich cmentarzy spółka uruchamia obsługę linii dodatkowych na cmentarze Komunalny i Tyniecki oraz wzmacnia obsługę linii regularnych. Z tego tytułu zwiększona zostaje praca przewozowa o 7360 km”.  Czy oznacza to, że bezpłatne przejazdy dla pasażerów przez jeden dzień w roku mogą zaszkodzić tak dużej spółce jak KLA?

Pomysł genialny
– Pomysł był absolutnie genialny, zresztą to, że te autobusy jeździły zapełnione naszymi pasażerami, pokazało, że ta inicjatywa była udana i powinna być stosowana na pewno 1 listopada, a być może częściej. Niemniej ja jestem powołany po to, by dbać o interes spółek i musiałem dać Miastu informację, że nie ma nic za darmo. Koszt uruchomienia takiego projektu to co najmniej 65 tys. zł. I ktoś te koszty musi ponieść – powiedział Mariusz Wdowczyk. Dodał, że w kwocie tej znalazł się zarówno koszt uruchomienia autobusów, ale i potencjalny zysk ze sprzedaży biletów wynoszący co najmniej 20 tys. zł. Kwota ta wydaje się niewielka w zestawieniu z budżetem KLA, który wynosi kilkanaście milionów złotych, ale znacząca, biorąc pod uwagę fakt, że w grudniu będziemy jeździć na kredyt.

Więcej w Życiu Kalisza

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ewa22 - niezalogowany 2016-11-11 18:16:03

    Przecież i tak większość pasażerów jeździ na bilety zerowe, więc po co ta dyskusja. Dobrze, że była bezpłatna komunikacja 1 listopada. przynajmniej nie było przepychanek do kasowników i kierowcy po bilety.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    B20 - niezalogowany 2016-11-10 21:52:22

    Szacunek dla prezesa KLA , pilnuje interesu firmy. Panie Prezesie myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie FV za wykonaną usługę, tzn. przejechane zamówione kilometry razy cena za km. które " klient " czyli Miasto Kalisz zamówiło. Rozdawnictwo na "cudzy" rachunek jest nie fair.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    realista - niezalogowany 2016-11-10 16:56:25

    I jeszcze jedno. Są w Kaliszu osiedla, które we Wszystkich Świętych mają jeden kurs na kilkadziesiąt minut, np. Szczypiorno czy Zagorzynek. Jak mieszkańcy mają dojechać na cmentarze?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    realista - niezalogowany 2016-11-09 21:38:27

    Jak kierowca ma sprzedawać we Wszystkich Świętych bilety, to lepiej, aby albo komunikacja była za darmo, albo znieść sprzedaż przez kierowców i zapewnić ją w inny sposób. Skoro postawiono na pierwsze rozwiązanie, to Miasto powinno jak najszybciej zrekompensować przedsiębiorstwu darmową usługę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kloss - niezalogowany 2016-11-09 20:32:31

    kto kogo bedzie kredytowal kl;a pasazerow czy pasazerowie kla chyba to drugie jako ze kla jest spolka zalezna od urzedu miasta

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    d - niezalogowany 2016-11-09 13:06:33

    Ok, czyli krótko mówiąc nowych autobusów i nowych linii nie będzie, a w dodatku myślą o podwyżce cen biletów..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do